2 bln USD
oszczędności globalnych kosztów siły roboczej
45 %
czynności może zostać zautomatyzowanych
Robotic Process Automation (RPA) to pierwszy krok w drodze do uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, które niebawem będą niezbędne do utrzymania konkurencyjności na rynku
Dziś robotyka jest w zasięgu każdej firmy. Automatyzacja procesów biznesowych pomaga w przygotowywaniu organizacji biznesowej na wyzwania przyszłości.
W ciągu roku lub dwóch firmy mogą odnotować ponad 30% oszczędności w obszarach zastosowania RPA, takich jak finanse, księgowość, HR, IT i łańcuchy dostaw
Automatyzacja procesów biznesowych za pomocą narzędzi RPA polega na zastosowaniu inteligentnego oprogramowania do odwzorowania zadań wykonywanych przez ludzi i realizacji procesów w ramach różnych systemów.
Robotyka umożliwia poszczególnym jednostkom organizacyjnym szybką automatyzację procesów, co stanowi istotną wartość uzyskiwaną w krótkim czasie przy jednoczesnym zmniejszeniu ogólnego ryzyka
Ułatwia to kadrze kierowniczej wspierać powtarzalne procesy bez konieczności dodatkowej kontroli przestrzegania scentralizowanych standardów, jak również zwiększać wydajność oraz uzyskiwać oszczędności przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności. Tego typu procesy są najczęściej stosowane w dziale finansowym, księgowości, dziale zarządzania zasobami ludzkimi, informatyce oraz dziale obsługi roszczeń, choć można je zaimplementować także w innych jednostkach przedsiębiorstwa.
Narzędzia RPA mają znaczący wpływ na działalność spółki oraz jej konkurencyjność. Jest to widoczne w wielu obszarach:
Z czasem skala automatyzacji będzie się zwiększała, a przedsiębiorstwa będą mogły korzystać z nowych możliwości, jakie dają narzędzia RPA. Pozwolą im one przeprowadzić zmianę transformacyjną oraz zdobyć przewagę konkurencyjną. Innymi słowy, RPA to narzędzie budujące organizację przyszłości.