Studium przypadku
Garax aktualnie zaopatruje 15 000 warsztatów wykorzystując 5 magazynów na terenie kraju. W ciągu ostatnich 3 lat wartość średnich stanów magazynowych wzrosła o 15%, a koszty logistyki aż o 12% średnio na klienta. Niedawna inwestycja w dodatkowy magazyn w Małopolsce nakładem ok. 2 mln zł nie powiodła się. Wspólnicy firmy Garax, obserwując trendy w zakresie kosztów logistyki, zaczęli się zastanawiać jak na nie reagować. Czy firma potrzebuje mniej czy więcej magazynów na terenie kraju? Gdzie powinny być zlokalizowane? Czy aktualny elastyczny model w zakresie częstotliwości dostaw i warunków płatności minimalnej wartości zamówienia musi odejść w zapomnienie? Jak budować efektywność procesów i nie stracić satysfakcji klientów?
Jednak dzisiaj klient coraz częściej wymaga, aby produkt był dopasowany do jego potrzeb i dostępny w każdej chwili. To powoduje, że firma musi dostosować swoje procesy (w tym logistykę), aby móc reagować na potrzeby klientów. Z drugiej strony elastyczność jest bardzo kosztowna. Dużym wyzwaniem jest znalezienie złotego środka między byciem elastycznym a ustandaryzowanym.
Szybki wzrost przedsiębiorstwa niesie ze sobą szereg problemów stanowiących nie lada wyzwanie dla osób nimi zarządzających. Przeczytaj o najczęściej spotykanych...
Budowanie i wdrażanie efektywnych strategii odpowiadających na obecne wyzwania działów HR, dotyczące modeli pracy, procesów wewnętrznych, zaangażowania ludzi,...
Organizacja zorientowana na Klienta przede wszystkim pozyskuje jego lojalność poprzez dbanie o wysoką jakość doświadczeń klienta oraz wyprzedzanie jego potrzeby
© 2015 - 2025 PwC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nazwa PwC odnosi się do firm wchodzących w skład sieci PwC, z których każda stanowi odrębny podmiot prawny. Więcej informacji na stronie www.pwc.com/structure.