Jak znaleźć złoty środek między elastycznością a standaryzacją procesów? | Wyzwania wzrostu #5

Studium przypadku

Garax aktualnie zaopatruje 15 000 warsztatów wykorzystując 5 magazynów na terenie kraju. W ciągu ostatnich 3 lat wartość średnich stanów magazynowych wzrosła o 15%, a koszty logistyki aż o 12% średnio na klienta. Niedawna inwestycja w dodatkowy magazyn w Małopolsce nakładem ok. 2 mln zł nie powiodła się. Wspólnicy firmy Garax, obserwując trendy w zakresie kosztów logistyki, zaczęli się zastanawiać jak na nie reagować. Czy firma potrzebuje mniej czy więcej magazynów na terenie kraju? Gdzie powinny być zlokalizowane? Czy aktualny elastyczny model w zakresie częstotliwości dostaw i warunków płatności minimalnej wartości zamówienia musi odejść w zapomnienie? Jak budować efektywność procesów i nie stracić satysfakcji klientów? 

Poznaj historię firmy Garax

 

Standaryzacja jest najtańszym i najprostszym rozwiązaniem z perspektywy realizowanych procesów w firmie

Jednak dzisiaj klient coraz częściej wymaga, aby produkt był dopasowany do jego potrzeb i dostępny w każdej chwili. To powoduje, że firma musi dostosować swoje procesy (w tym logistykę), aby móc reagować na potrzeby klientów. Z drugiej strony elastyczność jest bardzo kosztowna. Dużym wyzwaniem jest znalezienie złotego środka między byciem elastycznym a ustandaryzowanym. 

 

 

 

Czy w Twojej firmie procesy są efektywne kosztowo?
 

Skontaktuj się z nami

Obserwuj nas