Studium przypadku
Na przestrzeni lat Garax rozwijał swój system wynagradzania i motywowania pracowników. Zgodnie z zasadą „płacimy za efekty” dział sprzedaży został objęty agresywnym systemem premiowym. Niskiemu wynagrodzeniu podstawowemu towarzyszyła premia za sprzedaż stanowiąca nawet pięciokrotność części stałej. Początkowa efektywność systemu, widoczna w postaci wzrostu sprzedaży, szybko została ograniczona przez typowe „choroby” tego rozwiązania. Dzisiaj z problemami boryka się zarówno dział sprzedaży, jak i pozostałe komórki organizacyjne. Jak to jest możliwe, że motywacja pracowników jest niska jak nigdy wcześniej, a sprzedaż nie rośnie mimo rekordowych wypłacanych premii?
Wynagradzanie i motywowanie pracowników
W efekcie są oni zaskoczeni, że mimo rosnących wynagrodzeń, motywacja i efektywność pracowników spada. Najczęściej pojawiające się problemy obejmują:
Powyższe zaowocowało stworzeniem efektywnych zespołów, których motywacja nie była oparta jedynie na elemencie finansowym. Zaangażowanie zbudowane w oparciu o wspólne cele, wartości i zrozumienie własnej roli w sukcesie całej firmy jest dużo trwalsze i pozwala na dynamiczny rozwój w długim okresie.