Szybsza adaptacja technologii w warunkach kryzysowych
Zarządzający firmami skupili swoją uwagę na narzędziach, w wielu wypadkach chmurowych, które mogą efektywnie pomóc im realizować cele biznesowe organizacji. Firmy, które nie stosowały do tej pory takich rozwiązań dokonują skoku w cyfrową transformację między innymi poprzez popularne narzędzia do zdalnej pracy zespołowej, jak, udostępniane z chmury obliczeniowej w modelu Software as a Service (SaaS), Microsoft Teams czy Google Hangouts. Działy IT, chcąc pozostać realnym partnerem dla biznesu, muszą zmierzyć się z wyzwaniem jakim jest przemodelowanie technologicznej architektury korporacyjnej w oparciu o chmurę obliczeniową, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.
Technologia a nowa kultura organizacyjna
W trybie natychmiastowym wiele firm przeniosło szereg procesów biznesowych i interakcji międzyludzkich do sfery cyfrowej. Mogły to zrobić dzięki podjęciu już wcześniej decyzji o wdrożeniu nowoczesnych, cyfrowych środowisk pracy opartych o chmurę. W ich przypadku nowa kultura organizacyjna powszechnego i bezpiecznego dzielania się wiedzą i informacjami dokonała się prawie samoistnie.
Na razie wszystkie organizacje skupiają się na walce z pandemią koronawirusa i bieżącym zarządzaniu tą wyjątkową sytuacją. Szybko może się jednak okazać, że konieczne dziś zmiany wyzwolą potencjał innowacyjności i produktywności, ukryty dzisiaj w licznych arkuszach kalkulacyjnych dotyczących kosztów operacyjnych działalności spółek, kosztów najmu, licznych stałych opłat za media czy w końcu w czasie dojazdów pracowników do biura.