Trendy na rynku chemii, nafty i gazu w 2016 roku

Chemia, Nafta i Gaz

Firmy z sektora chemii, nafty i gaz powinny ponownie określić cel i kierunek strategiczny firmy i poszukać obszarów pomagających im osiągnąć pozycje lidera na rynku

Krok 1: Zweryfikuj

Zamiast podejmowania impulsywnych działań i ulegania kolejnym trendom pojawiającym się na rynku, warto poświęcić czas na analizę i decyzję na których z obszarów firmy można zbudować przewagę konkurencyjną.

Główny nacisk firm wydobywczych dotychczas kładziony był na produkcję. Jednak jak się z czasem okazało kompleksowość działań i nakłady jakie zostały na to poniesione nie są wystarczające do utrzymania efektywności.

Krok 2: Wypracuj nowe

Bez względu na to jak, w obecnej sytuacji rynkowej, kuszącym działaniem jest cięcie kosztów – w dłuższej perspektywie warto rozważyć słuszność tego działania. Może ono doprowadzić do spowolnienia firmy i niedopasowania się do rynkowej rzeczywistości. Zamiast tego warto pomyśleć o dofinansowaniu tych kanałów, dzięki którym będzie generowany przychód a także budowanie kompetencji wyróżniających firmę na rynku.

Firmy z sektora nafty i gazu powinny znaleźć w strategii miejsce na inwestycje, dzięki którym ropa pozostanie konkurencyjna wobec węgla. Nawet zintegrowane energetycznie firmy powinny poważanie rozważyć stopniowe przechodzenie na technologie niskoemisyjne takie jak gaz ziemny lub odnawialne źródła energii.

Krok 3: Wprowadź innowacje

Technologia jest kluczem do sukcesu. Firmy na rynku nafty i gazu korzystają z dobrodziejstw nowych technologii by być innowacyjnymi, minimalizować koszty czy też przekształcać obecną infrastrukturę pod inwestycje oparte na odnawialnych źródłach energii. To pomaga im uzyskać niższy poziom emisyjności, co w obecnej polityce klimatycznej staje się koniecznością. Zapotrzebowanie na aplikacje cyfrowe umożliwiające kontrolę i zarządzanie platformami naftowymi zdaje się wzrastać. Dzięki technologii zarządzanie inwestycją jest scentralizowane i bardziej efektywne. 

Skontaktuj się z nami

Wojciech  Słowiński

Wojciech Słowiński

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 420

Mariusz  Dziurdzia

Mariusz Dziurdzia

Partner zarządzający, Lider Clients & Markets, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 117

Obserwuj nas