Jak możemy pomóc Twojej firmie?
Wspieramy w opracowaniu wygrywających strategii formatu zarówno wiodące sieci detaliczne doskonalące swój format jak i sieci rozwijające nowe marki i formaty. Sukces naszej współpracy budujemy w oparciu o nasze unikalne doświadczenie w handlu detalicznym z licznych projektów w rejonie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), doskonałe zrozumienie najlepszych praktyk z rynków rozwiniętych oraz głębokie zrozumienie trendów konsumenckich kształtujących rynek detaliczny
Nasze usługi:
- Diagnoza rynku i konsumenta oraz identyfikacja potencjału rynkowego:
- Analiza potrzeb i zwyczajów zakupowych konsumentów
- Analiza trendów kształtujących poszczególne kategorie
- Analiza sytuacji konkurencyjnej i formatów detalicznych
- Identyfikacji best practice i inspiracji z rynków zagranicznych
- Analiza obecnego formatu, jego silnych i słabych stron oraz potencjalnych obszarów synergii z istniejącymi jednostkami biznesowymi
- Definicja wygrywającej strategii formatu:
- Identyfikacja możliwych formatów lub opcji umożliwiających wyróżnienie się na tle konkurencji
- Ocena i wybór najatrakcyjniejszej opcji strategicznej
- Opis strategii formatu obejmujący: jego grupę docelową, USP, powierzchnię sprzedaży, pozycjonowanie cenowe, rodzaj lokalizacji, strategię asortymentową, dodatkowe usługi, floorplan oraz inne wyróżniki formatu
- Weryfikacja koncepcji w badaniu konsumenckim typu Focus group
- Opracowanie planu wdrożenia: kluczowych inicjatyw, harmonogramu i niezbędnych zasobów
- Opracowanie biznes planu
- Wsparcie we wdrożeniu lub opracowanie wybranych narzędzi lub operacjonalizacji wybranych zagadnień w procesie wdrożenia wypracowanej strategii formatu