Drony zbadały stan infrastruktury, budynków i jakość powietrza w inowrocławskiej fabryce CIECH

Wyzwanie dla klienta

PwC zostało zaangażowane do przeprowadzenia rewizji termowizyjnej sieci przesyłu pary wodnej. Z uwagi na to, że sieć przesyłowa charakteryzuje się dużą rozpiętością i zlokalizowana jest na wysokości kilku metrów nad ziemią, eksperci PwC zaproponowali Klientowi skorzystanie z bezzałogowych statków powietrznych.

W skład inspekcji wchodziło również sprawdzenie elementów infrastruktury na terenie zakładu należącego do firmy CIECH - budynków, silosów magazynujących czy innej infrastruktury krytycznej (piece wapienne). Nadrzędnymi celami naszej analizy było pozyskanie szczegółowych informacji o stanie izolacji elementów, w których transportowany jest czynnik wysokotemperaturowy, a także o stanie elementów infrastruktury zlokalizowanych na terenie 2,5 mln m2 – czyli tyle, ile wyniosłaby powierzchnia ponad 357 boisk do piłki nożnej. 

Drony zbadały stan infrastruktury, budynków i jakość powietrza w inowrocławskiej fabryce CIECH

Wykorzystanie dronów w połączeniu z cyfrową analizą danych daje błyskawiczny dostęp do szeregu kluczowych danych, decydujących o efektywności procesu produkcyjnego. Sięgamy po innowacyjne narzędzia z wykorzystaniem najnowszych technologii i profesjonalnej wiedzy po to, by zwiększać konkurencyjność, ale też ograniczać wpływ naszej działalności na środowisko naturalne.

– Tomasz Molenda, Prezes Zarządu CIECH Soda Polska S.A.

Rozwiązanie

Aby zrealizować ww. cele, skorzystaliśmy z trzech zaawansowanych platform dronowych, wyposażonych w zestaw czujników i precyzyjną aparaturę pomiarową.

Dodatkowo, nasza analiza została uzupełniona o:

  • analizę jakości powietrza pod kątem obecności pyłów zawieszonych (PM2.5, PM10 i lotne związki organiczne), z pomiarem na różnych wysokościach umożliwiającym ustalenie pionowych rozkładów zanieczyszczeń;
  • inwentaryzację składowisk węgla w celu wykrycia ewentualnych zagrożeń pożarowych;
  • inwentaryzację aktualnych stanów magazynowych pryzm węgla, w oparciu o ponad 3,5 mln punktów pomiarowych.

Łącznie drony wykonały 16 różnych lotów, przebywając nad inowrocławską fabryką w sumie 18 godzin i wykonując w tym czasie blisko 3000 zdjęć oraz filmów. Szacunkowy dystans, który przebyły, to 50 km.

Korzyści dla Klienta

Klient otrzymał szczegółowy obraz fabryki, w tym trójwymiarowe modele aktywów, a także wyczerpujące informacje (na temat stanu infrastruktury przesyłowej, jakości powietrza czy stanów magazynowych), zaprezentowane w nowoczesnej formie, na platformie geoprzestrzennej.

Pozwoli to na usprawnienie pracy zakładu, zmniejszenie kosztów eksploatacji, zwiększenie efektywności produkcji i ograniczenie jej wpływu na środowisko naturalne. Ważną korzyścią jest też zwiększenie bezpieczeństwa pracowników, którzy zamiast wchodzić na wyższe partie budynków w celu przeprowadzenia kontroli, mogą skorzystać z dronów. Dodatkowo, dzięki systemowi bezzałogowych statków powietrznych, Klient może rozwijać strategię Predictive Maintenance (PdM) – szybciej i z większą dokładnością wykrywać różnego rodzaju uszkodzenia czy zagrożenia na terenie zakładu, a co za tym idzie zwiększyć bezpieczeństwo i zaoszczędzić pieniądze na naprawach.

marek chlebicki

“Technologie dronowe są coraz powszechniej wykorzystywane do usprawnienia procesu zarządzania i utrzymania obiektów przemysłowych. Ich wykorzystanie wpisuje się zarówno w strategie optymalizacji zadań operacyjnych, jak i w działania ESG. Wykorzystanie dronów w trudno dostępnych miejscach zwiększa bezpieczeństwo pracowników, a analizowane wskaźniki pozwalają szczegółowo monitorować wpływ na środowisko naturalne. Wykorzystujemy nasze doświadczenia z projektów realizowanych na całym świecie, by wspólnie z Grupą CIECH przetestować i wdrożyć te rozwiązania w Polsce.”

- Aleksander Buczkowski, dyrektor zespołu Drone Powered Solutions w PwC

“Bank Pocztowy od kilku lat przechodzi proces transformacji cyfrowej, którego celem jest dynamiczny rozwój na polskim rynku z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Jednym z takich rozwiązań jest CRM, który pozwala skutecznie zarządzać zgłoszeniami od aktualnych oraz potencjalnych klientów banku. Bank Pocztowy wdrażając system CRM stał się jednym z pierwszych banków, które korzystają z rozwiązań typu Cloud na rzecz budowania relacji ze swoimi klientami i odpowiadania na ich potrzeby. Przed nami kolejne wyzwania takie jak wykorzystanie CRM w naszej współpracy z Pocztą Polską czy integracja CRM ze wszystkimi procesami w banku.”

- Michał Leski, Wiceprezes Zarządu, Bank Pocztowy S.A.

Dowiedz się, jak możesz usprawnić swój biznes

Aleksander Buczkowski

Starszy menedżer, Warszawa, PwC Polska

+48 503 781 024

Email