{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Grupa Green Holding, lider polskiego rynku produkcji świeżych warzyw, z powodzeniem łączy rodzinną tradycję z prowadzeniem nowoczesnego i odpowiedzialnego biznesu.
Strategia “Jesteśmy Green” przekłada się na konkretne działania i wyznacza mierzalne cele do 2025 i 2030 roku. Może to niewątpliwie stanowić doskonały i inspirujący przykład dla sektora.
Grupa potrzebowała nie tylko usystematyzować i podsumować działania podejmowane dotychczas we wszystkich 5 spółkach, ale także wyznaczyć konkretne i mierzalne cele w perspektywie krótko- i długoterminowej.
Przygotowanie raportu zrównoważonego rozwoju to konsekwentny proces od określenia ambicji strategicznych i mierzalnych celów po zebranie danych i informacji, ich usystematyzowanie oraz obliczenie wskaźników niefinansowych. Na podstawie analizy dojrzałości Grupy i we współpracy ze wszystkimi spółkami Green Holding powstała Strategia ESG. Opiera się ona na 4 filarach: dbanie o planetę, produkt, partnerstwo oraz ludzie
i obejmuje całokształt działań ESG Grupy.
Obejrzyj case study, w którym Artur Rytel (właściciel i prezes zarządu), Przemysław Januszko (członek zarządu i COO) oraz Małgorzata Pietrzyk-Żarska (dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju) z Green Holding oraz Piotr Rówiński (lider zespołu ds. zarządzania ryzykiem i raportowania ESG, partner) i Agnieszka Grodzińska-Piotrak (menadżerka ds ESG) z PwC opowiadają o przygotowaniu raportu i wyznaczaniu strategii ESG Grupy Green Holding.
“Zdajemy sobie sprawę, że stale musimy dbać o rozwój i reagować na zmieniające się otoczenie. Chociaż bazujemy na doświadczeniu zdobywanym przez pokolenia, wciąż pojawiają się przed nami nowe wyzwania. Obecnie jesteśmy świadkami intensywnych zmian na rynku oraz zagrożenia klimatycznego. Pozostając wierni naszym wartościom, wpisanym w strategię biznesową Grupy Green Holding, które obejmują otwartość na zmiany, odpowiedzialność i przedsiębiorczość, podjęliśmy działania w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju.”
- mówi Artur Rytel, właściciel i prezes zarządu Green Holding
“Zdajemy sobie sprawę, że stale musimy dbać o rozwój i reagować na zmieniające się otoczenie. Chociaż bazujemy na doświadczeniu zdobywanym przez pokolenia, wciąż pojawiają się przed nami nowe wyzwania. Obecnie jesteśmy świadkami intensywnych zmian na rynku oraz zagrożenia klimatycznego. Pozostając wierni naszym wartościom, wpisanym w strategię biznesową Grupy Green Holding, które obejmują otwartość na zmiany, odpowiedzialność i przedsiębiorczość, podjęliśmy działania w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju.”
- mówi Artur Rytel, właściciel i prezes zarządu Green Holding
Grupa potrzebowała nie tylko usystematyzować i podsumować działania podejmowane dotychczas we wszystkich 5 spółkach, ale także wyznaczyć konkretne i mierzalne cele w perspektywie krótko- i długoterminowej.
Na podstawie analizy dojrzałości grupy i we współpracy z działami merytorycznymi Green Holding powstała Strategia ESG, która opiera się na 4 filarach: dbania o planetę, produkt, partnerstwo oraz ludzi i obejmuje całokształt działań ESG grupy.
“Zdajemy sobie sprawę, że stale musimy dbać o dalszy rozwój i reagować na zmieniający się świat. Chociaż bazujemy na doświadczeniu zdobywanym przez pokolenia, wciąż pojawiają się przed nami nowe wyzwania. Obecnie jesteśmy świadkami niepewności gospodarczej oraz intensywnych zmian na rynku, także w kwestii zagrożenia klimatycznego. Jednak pozostając wierni naszym wartościom, wpisanym w strategię biznesową Grupy Kapitałowej Green Holding, które obejmują otwartość na zmiany, odpowiedzialność i przedsiębiorczość, podjęliśmy działania w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju.”
- Artur Rytel - Właściciel, Członek Zarządu, CEO Green Holding
“Zdajemy sobie sprawę, że stale musimy dbać o dalszy rozwój i reagować na zmieniający się świat. Chociaż bazujemy na doświadczeniu zdobywanym przez pokolenia, wciąż pojawiają się przed nami nowe wyzwania. Obecnie jesteśmy świadkami niepewności gospodarczej oraz intensywnych zmian na rynku, także w kwestii zagrożenia klimatycznego. Jednak pozostając wierni naszym wartościom, wpisanym w strategię biznesową Grupy Kapitałowej Green Holding, które obejmują otwartość na zmiany, odpowiedzialność i przedsiębiorczość, podjęliśmy działania w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju.”
-- Artur Rytel - Właściciel, Członek Zarządu, CEO Green Holding
“Proces tworzenia raportu zrównoważonego rozwoju pozwala na refleksję, w jakich obszarach firma poczyniła postępy. A na jakich obszarach powinna się jeszcze skupić? Publikacja raportu zrównoważonego rozwoju oznacza także deklarację wyznaczonych celów - deklarację chęci doskonalenia firmy na różne sposoby. W ten sposób unika się pustych obietnic, a interesariusze mogą rozliczać organizację z osiąganych postępów, co jest świetnym motywatorem do działania.”
- mówi Przemysław Januszko,
członek zarządu i COO Green Holding
Raporty zrównoważonego rozwoju nie powinny stanowić modnego i dobrze postrzeganego dodatku. Jeśli są publikowane regularnie, podnoszą status strategii zrównoważonego rozwoju firmy, stanowiąc ważny czynnik uwzględniany w kluczowych decyzjach biznesowych.
W najbliższym czasie konieczne będzie uwzględnianie zrównoważonego rozwoju w decyzjach biznesowych. Rozpoczęcie procesu raportowania odpowiednio wcześnie gwarantuje, że można wyprzedzić konkurencję i w pełni wykorzystać korzyści płynące z tego rodzaju raportowania.
“Raportowanie ESG powinno służyć systemowemu, wiarygodnemu i rzetelnemu opisowi działań firmy z zakresu środowiskowej, społecznej i korporacyjnej odpowiedzialności biznesu. Tak sporządzony raport przynosi firmie określone korzyści i zwiększa jej konkurencyjność - od wzrostu zaangażowania pracowników, efektywności zużycia surowców, po nawiązanie wzajemnie korzystnej współpracy z odbiorcami i dostawcami.”
- mówi Piotr Rówiński, lider zespołu ds. zarządzania ryzykiem i raportowania ESG, partner w PwC
“Raportowanie ESG powinno służyć systemowemu, wiarygodnemu i rzetelnemu opisowi działań firmy z zakresu środowiskowej, społecznej i korporacyjnej odpowiedzialności biznesu. Tak sporządzony raport przynosi firmie określone korzyści i zwiększa jej konkurencyjność - od wzrostu zaangażowania pracowników, efektywności zużycia surowców, po nawiązanie wzajemnie korzystnej współpracy z odbiorcami i dostawcami.”
- mówi Piotr Rówiński, lider zespołu ds. zarządzania ryzykiem i raportowania ESG, partner w PwC
“Raportowanie niefinansowe ESG ma służyć systemowemu, wiarygodnemu i rzetelnemu opisowi działań firmy z zakresu środowiskowej, społecznej i korporacyjnej odpowiedzialności biznesu. Tak sporządzony raport przynosi firmie określone profity i zwiększa jej konkurencyjność - od strony „wewnętrznej” można liczyć na wzrost zaangażowania pracowników, efektywności operacyjnej, obniżkę kosztów i zużycia surowców, lepszą organizację pracy, efektywniejsze wdrażanie technologii, uproszczenie i racjonalizację modelu biznesowego, skuteczniejsze zarządzanie. Korzyści „zewnętrzne” to przede wszystkim łatwiejszy dostęp do zaangażowanej kadry, do finansowania, większe szanse pozyskania inwestorów czy nawiązania wzajemnie korzystnej współpracy z odbiorcami i dostawcami.“
- Piotr Rówiński - Lider zespołu ds. zarządzania ryzykiem i raportowania ESG, Partner w PwC
“Raportowanie niefinansowe ESG ma służyć systemowemu, wiarygodnemu i rzetelnemu opisowi działań firmy z zakresu środowiskowej, społecznej i korporacyjnej odpowiedzialności biznesu. Tak sporządzony raport przynosi firmie określone profity i zwiększa jej konkurencyjność - od strony „wewnętrznej” można liczyć na wzrost zaangażowania pracowników, efektywności operacyjnej, obniżkę kosztów i zużycia surowców, lepszą organizację pracy, efektywniejsze wdrażanie technologii, uproszczenie i racjonalizację modelu biznesowego, skuteczniejsze zarządzanie. Korzyści „zewnętrzne” to przede wszystkim łatwiejszy dostęp do zaangażowanej kadry, do finansowania, większe szanse pozyskania inwestorów czy nawiązania wzajemnie korzystnej współpracy z odbiorcami i dostawcami.“
- Piotr Rówiński - Lider zespołu ds. zarządzania ryzykiem i raportowania ESG, Partner w PwC
© 2015 - 2025 PwC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nazwa PwC odnosi się do firm wchodzących w skład sieci PwC, z których każda stanowi odrębny podmiot prawny. Więcej informacji na stronie www.pwc.com/structure.