dla Grupy Purmo, jednego z wiodących na świecie dostawców rozwiązań w zakresie komfortu klimatycznego

Wdrożenie opartego na chmurze systemu CRM

image-hero
  • Case Study
  • 5 minute read
  • Marzec 26, 2025

Branża

Rozwiązania w zakresie komfortu klimatycznego wewnątrz budynków

Nasza rola

Wdrożenie opartego na chmurze systemu CRM

Klient

Grupa Purmo

Wprowadzenie

W dzisiejszym, dynamicznym środowisku biznesowym, firmy nieustannie poszukują sposobów na zwiększenie efektywności, poprawę zaangażowania klientów i napędzanie wzrostu biznesowego. Dla Grupy Purmo, jednego z wiodących na świecie dostawców rozwiązań w zakresie komfortu klimatycznego wewnątrz budynków, skuteczną opcją okazało się wdrożenie systemu CRM opartego na chmurze. Przy wsparciu PwC Finlandia i PwC Polska, Grupa Purmo skutecznie przezwyciężyła istotne wyzwania, zmodernizowała swoje operacje i przygotowała się na przyszły rozwój.

Grupa Purmo, z siedzibą w Finlandii, dostarcza rozwiązania w zakresie ogrzewania hydraulicznego i elektrycznego, oferując pełne spektrum produktów do ogrzewania, chłodzenia, dystrybucji i kontroli. Na przestrzeni lat, Grupa Purmo rozwijała się poprzez akwizycję firm na całym świecie, jednak globalna ekspansja przyniosła ze sobą również wyzwania operacyjne. Dodatkowo zespoły sprzedaży, obsługi klienta i marketingu działały w odrębnych geograficznie klastrach, często miały różne procesy biznesowe i korzystały z przestarzałych systemów.

Brak ustandaryzowanych globalnych procesów i nieefektywne narzędzia utrudniały współpracę, dostęp do danych i skuteczność działań. Grupa Purmo potrzebowała nowoczesnego rozwiązania, które ujednoliciłoby procesy i zapewniło kompleksowy wgląd w interakcje z klientami, poprawiając efektywność sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Dodatkowo firma poszukiwała systemu CRM, który zautomatyzowałby zadania, dostarczył analiz opartych na danych i usprawnił podejmowanie decyzji na wszystkich poziomach.

Początkowo Grupa Purmo rozpoczęła wdrażanie systemu CRM z innym dostawcą, lecz napotkała wyzwania w realizacji projektu. Firma zwróciła się wówczas do PwC w poszukiwaniu bardziej kompleksowego podejścia.

Video

Case Study Purmo PL

3:17
More tools
  • Closed captions
  • Transcript
  • Full screen
  • Share
  • Closed captions

Playback of this video is not currently available

Transcript

Połączenie potrzeb biznesowych z technologią

Aby sprostać wyzwaniom Grupy Purmo, PwC zebrało zespół ekspertów z Finlandii i Polski.

samuli-lehto

Dzięki naszej długotrwałej współpracy z Grupą Purmo byliśmy w stanie zrozumieć specyficzne potrzeby firmy i zaproponować dostosowane, przyszłościowe podejście do wdrożenia CRM

- Samuli Lehto, Partner w PwC Finlandia

Dzięki naszej długotrwałej współpracy z Grupą Purmo byliśmy w stanie zrozumieć specyficzne potrzeby firmy i zaproponować dostosowane, przyszłościowe podejście do wdrożenia CRM

- Samuli Lehto, Partner w PwC Finlandia

W ciągu pierwszych trzech miesięcy PwC zidentyfikowało i rozwiązało kluczowe wyzwania, dostosowując strategię wdrożenia CRM pod względem technicznym, zgodności prawnej i bezpieczeństwa.

Metodyka PwC kładła duży nacisk na zrozumienie wartości biznesowej technologii. Zespół dogłębnie przeanalizował procesy Grupy Purmo, zidentyfikował problematyczne obszary i zaproponował system CRM usprawniający działania sprzedażowe, obsługi klienta i marketingowe. Dzięki ciągłej współpracy z klientem, a także przejrzystemu i elastycznemu podejściu, PwC wprowadzało rozwiązanie etapami, analizując korzyści i ryzyka dla każdego kraju objętego wdrożeniem.

Dopasowany globalny system CRM

Rozwiązanie

Projekt obejmował globalne wdrożenie systemu CRM opartego na Microsoft Dynamics 365 w 15 krajach, uwzględniając lokalne potrzeby językowe i kulturowe.

Wdrożenie

Wdrożony system CRM obejmował trzy główne moduły: Sprzedaż, Obsługa Klienta i Marketing.

  • Moduł Sprzedaży zawierał: widok 360 stopni klienta; reguły biznesowe zapewniające zbieranie odpowiednich danych o kliencie; proces "Lead to Order", który ustandaryzował proces sprzedaży; zarządzanie umowami.
  • Moduł Obsługi Klienta obejmował: system rejestracji danych w kanale email, systemy śledzenia i rozwiązywania zgłoszeń, zarządzanie reklamacjami.
  • Moduł Marketingu wspierał: tworzenie treści, zarządzanie kampaniami i zarządzanie zgodami.

Każdy moduł bazował na Microsoft Azure i Microsoft Power Platform, co pozwoliło Grupie Purmo na korzystanie z elastycznej i skalowalnej infrastruktury chmurowej.

PwC zapewniło także wsparcie w migracji danych, organizacji warsztatów biznesowych i technicznych, testowaniu systemu oraz sprawdzeniu poziomu satysfakcji użytkowników, mając jednocześnie na względzie, aby system spełniał specyficzne wymagania rynkowe Grupy Purmo.

Ponadto zaangażowanie PwC nie zakończyło się na wdrożeniu. Zespół nadal świadczy usługi rozwoju rozwiązań i utrzymania aplikacji (Application Maintenance Services) dla wszystkich 15 krajów, optymalizując procesy biznesowe i zapewniając pełną funkcjonalność oraz zgodność systemu CRM z potrzebami firmy.

kolodziejczyk bartlomiej

Pierwsze wdrożenia w Wielkiej Brytanii i Rumunii posłużyły jako udany pilotaż, dostarczając cennych wniosków, które uwzględniliśmy w implementacji systemu w pozostałych 13 krajach.

- Bartłomiej Kołodziejczyk, Dyrektor, PwC Polska

Pierwsze wdrożenia w Wielkiej Brytanii i Rumunii posłużyły jako udany pilotaż, dostarczając cennych wniosków, które uwzględniliśmy w implementacji systemu w pozostałych 13 krajach.

- Bartłomiej Kołodziejczyk, Dyrektor, PwC Polska

Wspieranie globalnej współpracy i wzrostu

Wdrożenie Microsoft Dynamics 365 było kluczowym krokiem w transformacji biznesowej Grupy Purmo. Dzięki centralizacji danych i poprawie ich jakości, firma zyskała dostęp do analiz w czasie rzeczywistym oraz lepszą widoczność interakcji z klientami. Lepsza analiza pozwala na skuteczniejsze działania w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i strategii marketingowych, co ostatecznie przekłada się na wyższą satysfakcję klientów i lepsze wyniki biznesowe.

Jednym z najważniejszych efektów projektu jest globalna współpraca, którą udało się rozwinąć między zespołami klienta w różnych krajach. Dzięki ujednoliconemu systemowi, zespoły Grupy Purmo mogą efektywniej współpracować, dzielić się spostrzeżeniami i podejmować decyzje oparte na danych. Takie podejście sprzyja również identyfikacji przyszłych potrzeb biznesowych i ich dostosowaniu do priorytetów strategicznych.

Lesia Gibbons

Istniało kilka kluczowych czynników, które przyczyniły się do sukcesu tego projektu. Przede wszystkim profesjonalizm i doświadczenie PwC w realizacji podobnych wdrożeń. Ponadto współpraca między obiema stronami była na tyle skuteczna, że umożliwiła nam dostarczenie rozwiązania na czas, w ustalonym zakresie i budżecie.

- Lesia Gibbons, Dyrektor Customer & Commercial Excellence w Grupie Purmo

Istniało kilka kluczowych czynników, które przyczyniły się do sukcesu tego projektu. Przede wszystkim profesjonalizm i doświadczenie PwC w realizacji podobnych wdrożeń. Ponadto współpraca między obiema stronami była na tyle skuteczna, że umożliwiła nam dostarczenie rozwiązania na czas, w ustalonym zakresie i budżecie.

- Lesia Gibbons, Dyrektor Customer & Commercial Excellence w Grupie Purmo

Sukces pierwszej fazy wdrożenia CRM doprowadził do dalszej współpracy między PwC i Grupą Purmo. Każda kolejna faza projektu pozwala firmie na dalsze doskonalenie procesów i systemów, zapewniając ciągłe usprawnienia oraz długoterminowe korzyści.

Fundament dla dalszego wzrostu i innowacji

Udana transformacja CRM w Grupie Purmo podkreśla znaczenie współpracy, elastycznego podejścia oraz dogłębnego zrozumienia potrzeb biznesowych podczas wdrażania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Dzięki wsparciu PwC, Grupa Purmo nie tylko zmodernizowała swoją działalność, ale także stworzyło fundament dla dalszego wzrostu i innowacji.

Barry Lynch

Ten projekt wspiera naszą strategię i zwiększa efektywność organizacyjną. Umożliwia Grupie Purmo podejście skoncentrowane na kliencie i stanowi podstawę naszej transformacji cyfrowej.

- Barry Lynch, Prezes Products & Systems Division w Grupie Purmo

Ten projekt wspiera naszą strategię i zwiększa efektywność organizacyjną. Umożliwia Grupie Purmo podejście skoncentrowane na kliencie i stanowi podstawę naszej transformacji cyfrowej.

- Barry Lynch, Prezes Products & Systems Division w Grupie Purmo

W obliczu podobnych wyzwań związanych z integracją technologii, przed którymi stają firmy na całym świecie, doświadczenia Grupy Purmo dostarczają cennych wskazówek dotyczących siły efektywnej współpracy i pracy zespołowej oraz znaczenia wyboru odpowiednich rozwiązań technologicznych napędzających sukces biznesowy.

Sprawdź jak możemy pomóc Twojej organizacji


Skontaktuj się z nami

Bartłomiej Kołodziejczyk

Bartłomiej Kołodziejczyk

Director, PwC Polska

Tel.: +48 604 551 311

Samuli Lehto

Samuli Lehto

Partner, Technology strategy, PwC Finland

Tel.: +358 (0)20 787 7000

Obserwuj nas