Laureaci 5. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

1 grudnia 2016 r. na uroczystej gali wręczono nagrody zwycięzcom 5. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, wspólnej inicjatywy firmy doradczej PwC i dziennika „Puls Biznesu”, w której nagradzane są polskie firmy odnoszące sukcesy na międzynarodowych rynkach.

Partnerem strategicznym 5. edycji konkursu był PKO Bank Polski, a partnerem KUKE.


W 5. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” decyzją Kapituły nagrody główne zostały przyznane:

  • Synthos w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • TZMO w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Exact Systems w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • CD Projekt w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • PKN Orlen w kategorii „Inwestor: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”
  • Lotos Oil w kategorii „Eksporter: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”

Kapituła dodatkowo przyznała także wyróżnienia:

  • Asseco – w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Elemental Holding – w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Selena – w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Comarch – w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
  • Eko Export – w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • Pol-Inowex – w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • Zap Sznajder Batterien – w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
  • Grupa Azoty – w kategorii „Eksporter: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”
  • Ceramika Bolesławiec – w kategorii „Eksporter: polskie firmy z udziałem Skarbu Państwa”

Nagroda Specjalna za promocję polskiej marki za granicą trafiła natomiast do firmy Inglot.

Kapituła nagrodziła także Krzysztofa Pawińskiego, założyciela i prezesa Grupy Maspex, w specjalnej kategorii - Wizjoner Ekspansji Zagranicznej.

„Eksport polskich produktów i usług dynamicznie rośnie, tempo przyrostu polskich inwestycji za granicą również przyspiesza, a najlepszym obrazem tych sukcesów są laureaci tegorocznej edycji konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion. Są obecni na wszystkich kontynentach, reprezentują różne branże – od rolno-spożywczej, poprzez produkcję kosmetyków, surowców chemicznych, po spółki paliwowe czy usługowe. To, co z pewnością łączy zwycięzców konkursu i liczne inne polskie firmy podbijające rynki zagraniczne, to coraz większa innowacyjność. Cieszy również fakt, że jest wiele polskich firm, których marka jest rozpoznawalna i ceniona za granicą – takich marek musi być coraz więcej, a polskie produkty i usługi muszą jednoznacznie kojarzyć się z wysoką jakością.”

Jacek Socha, wiceprezes zarządu PwC

„Nowoczesny biznes jest najlepszą wizytówką naszego kraju, a skuteczniejszych ambasadorów strategicznych interesów niż ‘polscy czempioni’ bez wątpienia nie znajdziemy. Niezwykle cieszy też zmiana w sposobie wypracowywania przewag na konkurencyjnym rynku międzynarodowym. W ostatnich latach jednym z najważniejszych motorów polskiego wzrostu gospodarczego i eksportu były bowiem względnie niskie koszty, często wynikające z niskich kosztów pracy. Jednak ta przewaga konkurencyjna wyczerpuje się, a polskim firmom udaje się budować eksport przy wykorzystaniu nowych motorów rozwoju – innowacyjności i wysokiej jakości, które prowadzą do lepszych marż. Gdy te elementy zaistnieją wspólnie wsparte systematyczną pracą, firmy zdobywają zagraniczne rynki, a eksport buduje ich wartość i umożliwia sukcesy na globalnej scenie. Dowodzą tego historie biznesowe wszystkich wyróżnianych w konkursie firm.”

Jakub Papierski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego

„Misją ‘Pulsu Biznesu’ jest wspieranie przedsiębiorców, a jednym z jej przejawów — wskazywanie najlepszych wzorców jako inspiracji. Dlatego cieszymy się, że kolejny raz mogliśmy nagrodzić firmy, które podjęły się trudu ekspansji zagranicznej. Tegoroczni laureaci są świetnym wzorem do naśladowania. To firmy, które odważnie rzuciły rękawicę międzynarodowej konkurencji, a z rywalizacji wyszły zwycięsko. Mamy nadzieję, że grono polskich firm - międzynarodowych czempionów - będzie rosło.”

Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu"

O konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

Celem konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” jest promocja polskich firm prywatnych oraz spółek Skarbu Państwa odnoszących znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych jako inwestorzy lub eksporterzy oraz promocja korzyści, jakie z tytułu takiej działalności odnosić mogą nie tylko same firmy, ale także cała polska gospodarka.

Konkurs jest organizowany wspólnie przez firmę doradczą PwC i „Puls Biznesu”. Partnerem strategicznym 5. edycji konkursu był PKO Bank Polski, a partnerem KUKE. Konkurs został także objęty honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas