12 startupów technologicznych z Europy w programie PwC Startup Collider

12 najbardziej obiecujących startupów pochodzących głównie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej rozpoczyna akcelerację w kolejnej edycji prowadzonego przez firmę doradczą PwC programu Startup Collider. Wybrane startupy otrzymają wsparcie w rozwoju biznesu i szansę na międzynarodową ekspansję u boku jednej z najsilniejszych światowych marek.
 

Dowiedz się więcej o PwC Startup Collider


Celem programu akceleracji PwC Startup Collider jest wspieranie i promowanie innowacyjnych startupów technologicznych przede wszystkim z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz pomoc w ich rozwoju na nowych rynkach. Udział w programie zapewnia młodym przedsiębiorcom możliwość nawiązania bezpośredniej współpracy z ekspertami i mentorami PwC, a także klientami firmy.

Do programu Startup Collider już po raz drugi zaprosiliśmy innowacyjne startupy, które staną się naszymi partnerami biznesowymi. Z jednej strony – dzięki naszej eksperckiej i praktycznej wiedzy – umożliwiamy im stworzenie optymalnego planu biznesowego, z drugiej zaś – dzięki naszym relacjom – dajemy możliwość wprowadzenia gotowych produktów czy usług na rynek”  – mówi Beata Cichocka-Tylman, dyrektor w zespole ds. innowacji oraz B+R w PwC.

300 aplikacji z 30 krajów

Dwumiesięczna rekrutacja do II edycji akceleratora PwC Startup Collider, która zakończyła się 10 grudnia 2017 roku, kierowana była do startupów, które posiadają już gotowy do wprowadzenia na rynek produkt lub usługę z obszarów: sztuczna inteligencja, data analytics, fintech, Internet Rzeczy, cybertech, e-commerce, czy wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość.  

Do projektu finalnie zgłosiło się prawie 300 startupów z 30 krajów Europy, Bliskiego Wschodu, a nawet oby Ameryk. Najbardziej perspektywiczne 12 startupów, których aplikacje zostały rozpatrzone pozytywnie przez ekspertów PwC, pochodzą z 5 krajów: Polski, Czech, Estonii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Startupy, które zostały wybrane do uczestnictwa w programie, wezmą udział w 3-miesięcznym intensywnym „bootcamp’ie”, na który składają się cztery tygodniowe sprinty w Warszawie oraz warsztaty zdalne. W tym czasie innowacyjni przedsiębiorcy będą spotykać się z ekspertami PwC i przedstawicielami jednostek biznesu. Zakończeniem tego etapu akceleracji będzie zaplanowany na kwiecień 2018 roku Demo Day przed inwestorami i potencjalnymi klientami. Następnie startupy przejdą etap wchodzenia na rynek, podczas którego PwC będzie wspierało ich w finalizacji koncepcji i pierwszej sprzedaży.

Oprócz możliwości zdobycia fachowej, merytorycznej wiedzy, dla startupów jest to czas intensywnego networkingu z różnymi grupami otoczenia – zarówno w Polsce, jak i za granicą. Budowanie relacji biznesowych to również jeden z czynników, który może przyczynić się do rynkowego sukcesu startupu, dlatego na tę kwestię kładziemy również duży nacisk” – wyjaśnia Magdalena Kwoska, koordynator programu PwC Startup Collider.

Finaliści zakwalifikowani do programu akceleracyjnego PwC Startup Collider oferują rozwiązania wykorzystywane w sektorach takich jak: sztuczna inteligencja, data analytics, fintech, Internet Rzeczy, cybertech, e-commerce, czy wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość.  


Lista wybranych startupów

AlphaBlues to rozwiązanie chatbotowe oparte na rozwiązaniach z obszaru sztucznej inteligencji (AI), które koncentruje się na zrozumieniu ludzkiego tekstu pisanego. Mechanizm AI przetwarza tekst, dedukuje do czego ten się odnosi i tworzy najtrafniejszą odpowiedź w oparciu o własną bazę wiedzy. Produkt potrafi przetwarzać i odpowiadać na czaty z różnych kanałów, m.in. z Facebooka i pozwala na połączenie z większością platform CRM oraz obsługi klienta.

Aplazame jest rozwiązaniem umożliwiającym otrzymanie natychmiastowego kredytu podczas dokonywania zakupów online. Jest to prosta, bezpieczna i elastyczna metoda płatności zintegrowana z systemem e-commerce. Upraszcza finansowanie w celu poprawienia sprzedaży, zwiększenia średniej wartości zamówienia, poprawy przeliczeń walutowych i dotarcia do większej liczby klientów.

Apzumi Spatial tworzy zestaw narzędzi AR wzbogaconych o sztuczną inteligencję, które zwiększają precyzję i efektywność procesów przemysłowych. Firma łączy zrozumienie potrzeb przemysłu, doświadczenie i funkcjonalności AR w kompleksowe, choć elastyczne rozwiązanie. Najczęściej spotykane obszary usprawnień to procesy edukacyjne, wsparcie dla pracowników linii montażowych, logistyka oraz prototypowanie.

bNesis pomaga w wyborze najlepszych systemów scoringowych i łączeniu ich w jedną platformę analizy kredytowej, która może analizować dane z kont klientów, zwiększając dokładność punktacji kredytowej o 5-7%. Pozwala bankom analizować dane z rachunków płatniczych, bankowych, e-commerce oraz z mediów społecznościowych wnioskodawcy za pomocą wielu systemów scoringowych pracujących jednocześnie.

Cyberus Labs jest uniwersalną, wieloczynnikową, łatwą i bezpieczną platformą uwierzytelniania użytkowników. System łączy w sobie kluczowe funkcje bezpieczeństwa, które zapobiegają phishingowi i atakom typu man-in-middle – najczęściej spotykanymi metodami hackingu.

d'Tective oferuje rozwiązanie oparte na zaawansowanych algorytmach z obszaru Machine Learning, które gromadzi dane przetargowe z ponad trzydziestu rynków UE w celu zapewnienia wysokiej jakości dopasowania potencjalnych przetargów - w oparciu o historię danej firmy, jej konkurentów itp.

Edward.ai używa interfejsu konwersacyjnego w połączeniu z algorytmami machine learning-owymi, aby automatycznie wypełniać informacje w CRM i wyciągać wnioski na temat swoich klientów. Edward.ai działa na bazie aktualnych danych, integrując się z istniejącymi procesami, pomagając w zarządzaniu klientami handlowymi i biznesowymi kanałami dystrybucji.

HousePrice.AI zbudowano w oparciu o wykorzystanie Big Data i uczenia maszynowego. Generuje szybkie, obiektywne i wymierne wyceny w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to jest opłacalne dla klientów i umożliwia im kreatywne zarządzanie informacjami dotyczącymi wyceny, a nie po prostu ich zestawianie. Zmienne mogą być dostosowywane w celu uwzględnienia danych społecznych, środowiskowych lub makro- i mikroekonomicznych. Houseprice.AI dostosowuje swoje zmienne tak, aby „uczyły się” na podstawie rzeczywistych danych, automatycznych aktualizacji wyceny uruchamianych przez nowe dane wejściowe.

MintCloud to platforma lojalnościowo-reklamowa, która zachęca klientów do częstszego odwiedzania sklepów. Dzięki technologii przetwarzania paragonów fiskalnych aplikacja pozwala na otrzymywanie punktów lojalnościowych po zeskanowaniu paragonu bez konieczności integracji POS. Aplikacja ta automatycznie oszczędza wydatki i kontroluje budżet, a także oferuje promocje dopasowane do indywidualnych profili klientów. Mint Cloud wykorzystuje OCR i technologię uczenia maszynowego.

TakeTask stworzyło rozwiązanie dla dużych i średnich przedsiębiorstw, których kadry są rozproszone w ujęciu geograficznym. To rozwiązanie pomaga w wykonywaniu zadań dzięki zapewnieniu pracownikom i zewnętrznym współpracownikom efektywnego zarządzania za pomocą aplikacji. Aplikacja TakeTask do zarządzania zadaniami i szkoleniami wykorzystuje smartfony do komunikacji zadań z centrali i raportowania bieżącego etapu prac, zwiększając tym samym efektywność, elastyczność i skalowalność pracy.

Talkin' Things oferuje globalny system inteligentnych opakowań opartych o NFC, który zapewnia skuteczną ochronę przed zagrożeniami związanymi z marką. Integracja etykiety NFC z opakowaniem produktu umożliwia markom ochronę przed ingerencją w produkt (np. podrabianiem lub uzupełnianiem), a także komunikację i interakcję z konsumentami w zakresie ważnych informacji o produkcie.

Vintom to usługa, która na ~60 sekund łapie uwagę konsumentów poprzez spersonalizowane, indywidualne filmy wideo. Jej klienci wykorzystują technologię do automatyzacji procesów sprzedaży do własnych klientów. Dzięki zastosowaniu technologii personalizacji wideo komunikacja z klientem odbywa się w sposób bezpośredni i angażujący. 

Skontaktuj się z nami

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Piotr Kołomycki

Piotr Kołomycki

Ekspert ds. PR, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 606

Obserwuj nas