22 czerwca 2018 r. w trakcie gali finałowej w siedzibie Narodowego Banku Polskiego zostały wręczone nagrody w IV edycji konkursu „Gwiazdy Bankowości”, organizowanego wspólnie przez „Dziennik Gazetę Prawną” i PwC w roli partnera merytorycznego. Główną nagrodę i tytuł Gwiazdy Bankowości 2018 zdobył ING Bank Śląski, który zdobył też przyznawany w tym roku po raz pierwszy tytuł „Gwiazdy relacji z klientem”.
Nagroda główna „Gwiazdy Bankowości” – za całokształt działalności
I miejsce: ING Bank Śląski
II miejsce: Bank Zachodni WBK
III miejsce: Bank Pekao S.A.
W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrodę „Gwiazda relacji z klientem”. Laureaci zostali wyłonieni na podstawie badania internetowego, w którym wzięło udział ponad 1 600 respondentów. Wynika z niego, że ponad 60% klientów uważa, że w ciągu ostatniego roku nie otrzymało oferty dopasowanej do swoich potrzeb i taka sama grupa zadeklarowała brak przywiązania do swojego banku. W efekcie 44% ankietowanych w ciągu ostatniego roku rozważała zmianę banku, z którego korzysta.
2/3 badanych stwierdziło, że nie odczuwa, aby ich aktywność produktowa i transakcyjna w banku przekładała się na lepszą ofertę, lepsze warunki cenowe czy lepszą obsługę. Większość jest przekonana, że długość relacji z bankiem też nie ma znaczenia.
Laureaci w kategorii „Gwiazda relacji z klientem”
1. ING Bank Śląski
2. Bank Millennium
3. Bank Zachodni WBK
Dowiedz się więcej o wynikach badania PwC
„Gwiazda wzrostu” 1. ING Bank Śląski |
„Gwiazda stabilności” 1. Bank Zachodni WBK |
„Gwiazda efektywności” 1. Bank Zachodni WBK |
1. PKO Bank Polski |
1. Santander Consumer Bank |
Banki, które zgłosiły się do rankingu, były oceniane na podstawie metodologii według ustalonych wcześniej wskaźników i przypisanych do nich wag. Pod uwagę brane były tempo rozwoju, dochodowość i efektywność, struktura biznesu oraz poziom innowacyjności.
Wyboru zwycięzców dokonała Kapituła konkursu w składzie: