W 7. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” decyzją kapituły nagrody główne zostały przyznane:
Dodatkowo kapituła przyznała także wyróżnienia:
Nagroda Specjalna za promocję polskiej marki za granicą trafiła do Grupy Mlekovita, a tytuł Wizjonera Ekspansji Zagranicznej otrzymał Michał Sołowow.
Polskie firmy są coraz lepiej przygotowane do zdobywania zagranicznych rynków. Podejmują się tego świadomie, opracowując odpowiednie strategie i sięgając po właściwe wsparcie. Narzędzi, które wspierają internacjonalizację, jest na szczęście coraz więcej. Począwszy od licznych programów finansowania tego typu przedsięwzięć, poprzez projekty wymiany know-how czy dopracowywania planu ekspansji.
Kolejne edycje konkursu ‘Polska Firma – Międzynarodowy Czempion’ są dowodem na to, że w Polsce mamy już nie tylko pokaźną liczbę firm zdolnych do zdobywania zagranicznych rynków, ale także w szybkim tempie rośnie wśród nich wiedza o tym, jak odnieść sukces. To pozwala na stały wzrost wartości polskiego eksportu. Obecnie jest on ponad trzykrotnie większy niż wtedy, gdy przystępowaliśmy do Unii Europejskiej. Gratuluję wszystkim wyróżnionym firmom i życzę dalszych sukcesów w ekspansji zagranicznej.
Lista laureatów siódmej edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” dowodzi, że Polska nie jest już dostawcą tanich, nieprzetworzonych towarów. Nasze firmy są coraz bardziej zaawansowane technologiczne i mają coraz lepszy know-how, jeśli chodzi o poruszanie się po zagranicznych rynkach. Wyróżnione w tym roku firmy, m.in. z takich branż, jak IT, finanse czy AGD, nie tylko sprzedają, ale coraz więcej inwestują poza Polską. To dobra informacja dla gospodarki, ale także dla nas dziennikarzy. Cieszymy się, gdy możemy pisać o sukcesach polskich firm za granicą.
O konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”
Celem konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” jest promocja polskich firm prywatnych oraz spółek skarbu państwa odnoszących znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych jako inwestorzy lub eksporterzy oraz promocja korzyści, jakie z tytułu takiej działalności odnosić mogą nie tylko one, ale także cała polska gospodarka.
Konkurs jest organizowany wspólnie przez firmę doradczą PwC i „Puls Biznesu”. Partnerem strategicznym 7. edycji konkursu jest PKO Bank Polski, partnerami: KUKE, ARP i KGHM. Konkurs został także objęty honorowym patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości
i Technologii.