Skip to content Skip to footer
Search

Loading Results

11 startupów z Europy w 4. edycji programu PwC Startup Collider

11 startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Wielkiej Brytanii, wybranych spośród ponad 250 zgłoszeń z całego świata, rozpoczęło skalowanie w ramach czwartej edycji programu Startup Collider prowadzonego przez PwC w Polsce. Wybrane startupy, w tym 7 z Polski, otrzymają wsparcie ekspertów w rozwoju usług i produktów oraz międzynarodowej ekspansji.

Celem programu skalowania PwC Startup Collider jest wspieranie i promowanie innowacyjnych startupów technologicznych oraz pomoc w ich rozwoju na nowych rynkach, przede wszystkim z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Udział w programie zapewnia młodym wynalazcom i przedsiębiorcom możliwość nawiązania bezpośredniej współpracy z ekspertami i mentorami PwC, a także partnerami i klientami firmy w regionie i poza nim.

PwC Startup Collider jest częścią programu Innovation@Poland w PwC, którego celem jest tworzenie innowacyjnych usług doradczych z wykorzystaniem nowych technologii. Pod koniec zeszłego roku po raz czwarty zwróciliśmy się do startupów z ofertą skalowania w ramach naszego autorskiego programu. Ponieważ jesteśmy stale bardzo blisko ekosystemu innowacji, znamy potrzeby innowatorów i widzimy, na jakie rozwiązania jest obecnie największe zapotrzebowanie na rynku. Naszym zadaniem jest pomóc startupom wejść na następny poziom i dokonać ekspansji do nowych branż i na nowe rynki, z naciskiem na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

Jolanta Kokosińska, PwC Startup Collider Leader

Ponad 250 zgłoszeń

Dwumiesięczna rekrutacja do 4. edycji programu PwC Startup Collider zakończyła się w drugiej połowie grudnia 2019 r. Była skierowana do startupów na wyższym etapie rozwoju, tzw. scaleupów, ze zweryfikowanymi przez rynek, skalowalnymi rozwiązaniami w postaci produktu lub usługi z obszarów: FinTech, Artificial Intelligence, automatyzacja i digitalizacja procesów, Blockchain, Customer Experience i lojalizacja, e-Commerce, InsurTech, RegTech oraz well-being pracowników.

W ciągu dwóch miesięcy rekrutacji wpłynęło 252 zgłoszeń, przede wszystkim z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Do analizy przeszło 119 startupów z 28 krajów, wśród nich także z USA, Szwajcarii czy Kaukazu. Na początku lutego na shortliście znalazły się 43 startupy z 16 krajów z CEE i Europy Zachodniej, spośród których eksperci i mentorzy PwC wybrali finałową jedenastkę.

W tym roku wybór był trudny, ponieważ dostaliśmy bardzo dużo świetnych zgłoszeń. Teraz przed nami ponad pół roku intensywnej pracy z innowatorami, którzy mają wobec naszego programu bardzo wysokie oczekiwania. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy razem pracować nad ich rozwiązaniami, przygotowywać oferty dla naszych klientów, a także poszukiwać nowych zastosowań dla skalowanych rozwiązań. Nie mam wątpliwości, że młodzi przedsiębiorcy szybko staną się wiarygodnymi partnerami dla korporacji.

Konrad Ozdowy, PwC Startup Collider Coordinator

Od marca do września 2020 r. przedsiębiorcy-innowatorzy będą spotykać się z ekspertami i mentorami PwC, a także klientami biznesowymi PwC i inwestorami. Część spotkań i sesji mentoringowych będzie prowadzona zdalnie lub w postaci wideokonferencji, a program tradycyjnie zwieńczy Demo Day, w trakcie którego założyciele startupów zaprezentują się przed inwestorami i potencjalnymi klientami z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. To wydarzenie jednocześnie rozpocznie nowy etap współpracy, w którym startupy i PwC staną się partnerami biznesowymi.

Lista wybranych startupów w 4. edycji PwC Startup Collider

  • Applica (Polska) – globalny partner technologiczny najbardziej znanych dostawców RPA, m.in. Automation Anywhere, Blue Prism i UiPath. Ich rozwiązanie, Robotic Document Processing, automatyzuje procesy biznesowe wymagające analizy i zrozumienia dokumentów. Applica wyodrębnia niezbędne informacje z dowolnego nieustrukturyzowanego lub częściowo ustrukturyzowanego dokumentu, niezależnie od sformułowania treści i ich układu. Technologia płynnie integruje się z botami.
  • BankiFi Technologies (Wielka Brytania) - umożliwia połączenie rachunkowości i zarządzania pieniędzmi, a także posiada kompleksową usługę Request-to-Pay, która pozwala bankom działać jako zewnętrzny podmiot przetwarzający zgodnie z zasadami regulacji PSD2.
  • Billon Digital Services (Wielka Brytania/Polska) - uwalnia możliwości transformacyjne technologii blockchain dzięki nowemu systemowi zapewniającemu namacalne wyniki biznesowe w ramach istniejących ram regulacyjnych i instytucji. Ponadto posiada m.in. wysokowydajny system rozproszonej księgi rachunkowej (DLT), ujednolica transakcje w walucie krajowej, łańcuch dokumentów i zarządzanie tożsamością.
  • Fitqbe (Polska) - oferuje nowoczesne świadczenie pozapłacowe dla pracowników, zaprojektowane w celu zwiększenia ich zaangażowania w postaci platformy społecznościowej. Zapewnia dobre samopoczucie oraz integruje pracowników poprzez zabawę i rywalizację. Narzędzie można również wykorzystać do optymalizacji działań Employer Brandingowych i CSR.
  • LiveCall (Polska) - opracowało usługę Call-Tracking, która służy do optymalizacji budżetów marketingowych, aby osiągnąć jak najwięcej wysokiej jakości działań sprzedażowych.
  • Marketing Engineers (Polska) – twórcy usługi wykorzystują Google Cloud Platform i algorytmy uczenia maszynowego, aby dostarczać łatwe do wdrożenia, solidne i skalowalne rozwiązania, które znacznie podnoszą integrację danych i analizy marketingowe, dzięki czemu klienci mogą bardziej skoncentrować się na swoich strategicznych priorytetach.
  • Mostly AI (Austria) – ich rozwiązanie stanowi odpowiedź na jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją dziś organizacje: równoważąc potrzebę innowacji w zakresie Big Data i sztucznej inteligencji z ochroną prywatności.
  • nuChapter (Polska) – autorzy Lifestyle Assessment będącego kompleksowym narzędziem do analizy stylu życia i pracy serca, która może zmaksymalizować potencjał pracowników. Oprócz precyzyjnej identyfikacji codziennych czynników, które męczą lub odprężają personel, 24-godzinna analiza pulsu ujawnia, jak radzić sobie ze stresem, poprawiać jakość powrotu do zdrowia i osiągać lepsze wyniki.
  • Smabbler (Polska) - oferuje precyzyjne narzędzie kognitywne oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji do przetwarzania danych tekstowych nieustrukturyzowanych i rozszerzonej analizy.
  • Synerise (Polska) - posiada kompleksową platformę, która wykorzystuje możliwości Data Analytics i AI, by pomagać firmom lepiej reagować na potrzeby ich klientów za pomocą automatyzacji, raportowania Business Intelligence, narzędzi komunikacji i personalizacji, a także zarządzania polityką cenową.
  • Yourpass (Czechy) - oferuje usługę w chmurze, która umożliwia tworzenie, dostosowywanie i zdalną aktualizację zawartości mobilnego portfela w formacie Pkpass i Google Pay. Została opracowana i ustrukturyzowana jako dodatek do innych systemów, takich jak POS, CRM, ERP, sprzedaż biletów, lub może być dodana do dowolnego systemu jako interfejs dla firm do wyświetlania treści i informacji klientom w najłatwiejszy, najszybszy i najbardziej ekonomiczny sposób.

Skontaktuj się z nami

Jolanta Kokosińska

Jolanta Kokosińska

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 656

Konrad Ozdowy

Konrad Ozdowy

Startup Collider Coordinator, PwC Polska

Tel.: +48 519 506 350

Jakub Kurasz

Jakub Kurasz

Dyrektor, Lider ds. Komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 601 289 381

Michał Gołębiewski

Michał Gołębiewski

Menedżer ds. komunikacji, PwC Polska

Tel.: +48 519 504 245

Obserwuj nas