29/02/24
PwC Polska zostało partnerem merytorycznym ABSL (Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych), organizacji reprezentującej branżę usług dla biznesu w Polsce. Jako partner merytoryczny, PwC Polska będzie wspierał organizacje zrzeszone w ABSL, w szczególności członków Digital Technology and Transformation Club, wiedzą i kompetencjami zgodnymi z najnowszymi praktykami niezbędnymi do przygotowania się do przyspieszającej transformacji gospodarki i rozwoju technologicznego. ABSL, zrzeszający ponad 250 czołowych firm z sektora, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości usług dla biznesu w Polsce - branży, w której zatrudnionych jest już ponad 435 tysięcy osób.
ABSL skupia się na promowaniu sektora usług biznesowych i tworzeniu warunków dla jego rozwoju w Polsce. Organizacja ta działa jako platforma współpracy między globalnymi i lokalnymi interesariuszami, promując wymianę wiedzy, wspieranie innowacji i komunikację.
Pomimo wzrostu optymizmu co do globalnej koniunktury, aż 45% prezesów ankietowanych w 27. badaniu CEO Survey wątpi w to czy ich firmy przetrwają w obecnym kształcie i przy aktualnej rentowności przez najbliższą dekadę. Takie nastroje szefów firm potwierdzają, że transformacja jest w obecnych czasach kluczowa. Bez realnej przemiany, adaptacja do wciąż trudnej sytuacji makroekonomicznej przy równoczesnym dostosowaniu firm do ryzyk związanych z przyspieszeniem technologicznym czy ze zmianą klimatu, będzie bardzo kosztowne.
“Dlatego tak istotne jest dla nas zacieśnienie współpracy z interesariuszami skupionymi wokół ABSL. Traktujemy relacje z sektorem centrów usług wspólnych (Global Business Services, GBS), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO) oraz centrami badawczo-rozwojowymi (Research&Development, R&D) - wszystkimi, którzy tak prężnie działają od lat w tym związku, priorytetowo. Zostając partnerem merytorycznym ABSL, PwC Polska będzie wspierać firmy i pomagać im zaadaptować się do tak szybko zmieniającej się biznesowej rzeczywistości”