13/03/24
Wojciech Popławski wchodzi do grona partnerów PwC Polska, gdzie wzmocni dotychczasowe kompetencje firmy dotyczące zakresu i skali usług w sektorze Global Business Services dla naszych klientów oraz będzie liderem Finance Managed Service (zespołu oferującego rozwiązania managed services w obszarze finansów). Dołączenie do PwC tak doświadczonych ekspertów jak Wojciech przyspieszy strategię wzrostu firmy “Reinvent the future” zakładającą zwiększenie liczby specjalistów od zaawansowanych funkcji outsourcingowych (managed service) o 2 tys. osób w ciągu najbliższych 3 lat w Polsce.
Wojciech Popławski to ekspert z 20-letnim doświadczeniem. Jest uznanym liderem branży GBS w Europie Środkowo-Wschodniej, z silną siecią profesjonalnych kontaktów i mocnym wpływem na sukces rynku usług biznesowych w naszym kraju. Przez 7 lat zasiadał w zarządzie organizacji ABSL, zrzeszającej około 250 globalnych marek działających w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
“Chcemy wykorzystać ogromny potencjał talentów w Polsce i w regionie i przyspieszyć rozwój modelu managed services dla samej sieci PwC jaki i dla naszych klientów. Uważamy, że managed services w obszarze m.in szeroko rozumianych finansów (księgowość, payroll, raportowanie zarządcze, podatki) będą bardzo silnie się rozwijać. Klienci potrzebują w tym zakresie doświadczonych ekspertów i niezawodnych technologii, które dają możliwość przejmowania oraz stałego optymalizowania wspomnianych procesów. Dołączenie Wojtka - tak doświadczonego lidera - może nas tylko wzmocnić i stworzyć dodatkowe możliwości dla naszych klientów”
Obecnie globalne przedsiębiorstwa wciąż rzadko decydują się na outsourcing procesów związanych z większym ryzykiem bądź wymagających dużego zaufania do danego partnera. Ich obawy dotyczą faktu czy ta organizacja zaangażuje właściwe osoby i weźmie kompleksową odpowiedzialność za projekt. Dlatego relatywnie mało jest przykładów, że procesy w obszarze rachunkowości zarządczej, skomplikowane zadania księgowe wymagające podejmowanie decyzji mających wpływ na wynik finansowy firmy, audyt wewnętrzny czy podatki, są outsourcowane do podmiotów zewnętrznych. To nie są proste procesy, tylko kolejny etap rozwoju usług biznesowych - Managed Service Operations. Obecnie w PwC w zespołach świadczących tego rodzaju usługi pracuje około 1 tysiąca osób. W ciągu 3 lat liczba ta może skokowo wzrosnąć do 3 tysięcy.
“Jestem przekonany, że PwC, której kluczowe wartości jak jakość i zaufanie na rynkach zbudowane poprzez usługi takie jak audyt, doradztwo podatkowo-prawne i wiedza konsultingowa oraz przede wszystkim gotowość wzięcia odpowiedzialności za ryzyko z nimi związane, jest naturalnym partnerem do świadczenia usług Managed Service. Tu chodzi o gotowość do przejmowania dodatkowej odpowiedzialności w obszarach, gdzie firmy wcześniej nie stawiały na optymalizację kosztów. PwC ma te zasoby, rozumie jak wykorzystać talenty ludzi by ich rozwijać w obszarze kompleksowej ekspertyzy finansowej. Dlatego zdecydowałem się dołączyć do zespołu. Damy wspólnie gwarancje nowego poziomu usług outsourcingowych, które dziś oczekują globalne i regionalne organizacje, a także stworzymy szanse rozwoju dla osób, które oczekują dużo więcej niż praca w tradycyjnym biznesie BPO”
W Polsce w sektorze usług dla biznesu (Global Business Services) pracuje co najmniej 430 tys. osób. Zatrudnieni są w ponad 1700 centrach usług BPO, SSC/GBS, IT oraz R&D, gdzie 70 proc. to inwestycje zagraniczne. Region Europy Środkowo-Wschodniej to lider tego rodzaju usług w Europie. Wykorzystujemy ten potencjał w naszej strategii rozwoju i zakładamy, że społeczność pracowników w PwC łączy dotychczasowe kompetencje związane z budowaniem zaufania na rynkach z efektywnym wykorzystaniem technologii i usług typu Managed Services. Obecnie skala zatrudnienia w sieci PwC wynosi globalnie 364 000 osób, a w spółki w Polsce zatrudniają ponad 6 tys. osób. W tym czasie na inwestycje przeznaczono 3,7 mld dolarów, w tym na 17 przejęć - od sektorów transformacji chmurowej do biznesów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu.
“Rewolucja GenAI staje się faktem i zmienia podejście do umiejętności językowych i inteligentnych rozwiązań z nieustrukturyzowanymi danymi. Do tego napięcia geopolityczne i ryzyka związane z koncentracją usług w Azji skłaniają do procesów "right-shoring'owych", czyli równoważenia lokalizacji usług managed service z perspektywy interesów długoterminowych naszych klientów. Zbieżność kulturowa i bliskość geograficzna staje się istotna - w obliczu wpływu technologii na redukcję kosztów, dlatego klienci z Europy i USA coraz chętniej wybierają nearshore - (np. Polskę i region CEE) z uwagi na lepszą komunikację i rosnącą jakość usług. Z Wojtkiem jesteśmy silniej przygotowani na tę transformację”
Tylko w Polsce spółki PwC zatrudniają już ponad 2000 samych specjalistów technologicznych. Oferta usług IT poszerza się rokrocznie. Rosnąca liczba ekspertów nie tylko od narzędzi IT, CRM, GenAI, ERP, chmury czy cyberbezpieczeństwa, ale także tych znających regulacje prawno-podatkowe, które wpływają na działanie firm, buduje unikalną ofertę usług. Dodatkowo pozycję firmy wzmacniają strategiczne alianse z największymi światowymi firmami technologicznymi.