Sprzedaż kontra Marketing

Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym?

Pobierz fragment książki Grzegorza Urbana 'Marketing wielkich możliwości'. Dowiedz się jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym, jak radzić sobie z typowymi problemami wynikającymi z braku komunikacji między działami marketingu i sprzedaży oraz jakimi konkretnymi narzędziami poprawić działania obu działów.

66%

klientów negatywnie ocenia przedwczesne próby przedstawienia oferty

68%

odejść klientów spowodowanych jest brakiem zainteresowania i dostosowania oferty przez dostawcę

10%

więcej przychodów w ciągu 6 miesięcy osiągnęły firmy, które wdrożyły lead nurturing

W jaki sposób dotrzeć do klientów naprawdę zainteresowanych naszym produktem lub usługą? Jak efektywnie wykorzystać potok danych o klientach, który zalewa nas ze wszystkich stron? W jaki sposób zmierzyć, ile pieniędzy wydanych na działania marketingowe przynosi zysk?

Odpowiedzi na te oraz na wiele innych pytań można znaleźć w książce: „Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym” autorstwa Grzegorza Urbana, dyrektora PwC.

Jest to praktyczny przewodnik po narzędziach i procesach nowoczesnego marketingu, które mogą stworzyć ważny element przewagi konkurencyjnej dla firm oraz pomogą w ukierunkowaniu działów marketingu na generowanie przychodów.

"Działy, które dotychczas pracowały oddzielnie i niezależnie, muszą w świetle zmieniających się zachowań zakupowych po stronie klientów, zacząć dzielić się odpowiedzialnością za poszczególne etapy procesu ich pozyskania. Proces ten nie jest łatwy, ale w perspektywie czasu przynosi widoczne efekty w postaci poprawy jakości leadów i ich konwersji, a w konsekwencji wyników biznesowych firmy. Za pełną analityką zaś i wyliczeniami ROI, które są niezbędne w stworzeniu porozumienia pomiędzy stronami, stoi technologia i automatyzacja procesów."

Grzegorz Urban, Dyrektor, Ekspert PwC

Globalne trendy związane z zachowaniem konsumentów stanowią od kilku lat wyzwania dla klasycznego marketingu. Obszary te to m.in. lawinowy przyrost danych, spadek lojalności wobec marki oraz globalny outsourcing

W ciągu ostatnich lat nastąpiła zasadnicza zmiana zachowań klientów. Nabywcy mając nieograniczony dostęp do wiedzy sami szukają i znajdują informacje o produktach. Starają się także samodzielnie dokonać wyboru rozwiązania, zanim skontaktują się z handlowcem. Klienci zaczęli wywierać dużą presję na cenę, co wpływa na obniżenie rentowności sprzedaży.

Skontaktuj się z nami

Obserwuj nas