O biznesie rodzinnym głosem sukcesorów

Różne ścieżki, te same priorytety


tylko 7%

przedstawicieli młodego pokolenia uważa, że ich firma rodzinna ma strategię biznesową dostosowaną do czasów transformacji



82%

sukcesorów jest przekonanych, że innowacje mają fundamentalne znaczenie dla firmy, jednak tylko 15% sądzi, że ich biznes dobrze sobie z nimi radzi



36%

sukcesorów odczuwa frustrację w związku z tym, że ich rodzice nie w pełni rozumieją szanse i zagrożenia jakie niesie za sobą transformacja cyfrowa


Młodzi liderzy polskich firm rodzinnych o sukcesji, priorytetach biznesowych i filarach sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

Polskie firmy rodzinne będące jednym z kół zamachowych gospodarki wchodzą w kolejną fazę rozwoju. Dzieło pokolenia założycieli, jest dziś stopniowo przekazywane w ręce sukcesorów, dlatego w tym raporcie to właśnie im oddaliśmy głos.

Swoją historią, wiedzą i doświadczeniem podzielili się z nami sukcesorzy z czołowych polskich biznesów rodzinnych: Ania Kruk, Base Group, Inglot, Kross, Novol i Solaris.
Obserwacje przedstawicieli młodego pokolenia wzbogaciliśmy wynikami globalnego badania przeprowadzonego w ramach prac nad raportem Next Gen Study „Same passion, different paths”.

W naszym opracowaniu poza procesem sukcesji, skupiliśmy się także na wcześniej zidentyfikowanych priorytetach biznesowych sukcesorów. Analizie poddaliśmy cztery obszary: profesjonalizację, dywersyfikację, innowacje oraz transformację cyfrową.
Opierając się na wynikach globalnego badania, a także wywiadach z sukcesorami z polskich firm zidentyfikowaliśmy również pięć filarów: kultura, komunikacja, klarowna wizja, wiarygodność i zaangażowanie, które mogą stać się fundamentem sprawnego działania przedsiębiorstw rodzinnych.

 

Skontaktuj się z nami

Piotr Wyszogrodzki

Piotr Wyszogrodzki

Partner, PwC Polska

Piotr Woźniakiewicz

Piotr Woźniakiewicz

Partner, Praktyka Polskich Firm Prywatnych, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 734

Ewelina Grzelak

Ewelina Grzelak

Director, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 491

Obserwuj nas