{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Pięcioletnia prognoza wydatków konsumentów i reklamodawców w 14 segmentach rynkowych w Polsce i na świecie
W 2022 r. polski rynek rozrywki i mediów będzie wart ponad 12 mld USD, co plasuje nasz kraj w pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jeżeli chodzi o wartość przychodów z tego sektora. W latach 2022-2026 średnioroczne tempo wzrostu przychodów z rynku rozrywki i mediów w Polsce będzie wyższe od tego na świecie i wyniesie 4,4%, podczas gdy globalnie sektor rok do roku będzie wzrastał o 3,9%.
Sektor rozrywki i mediów to jeden z najciekawszych i najszybciej zmieniających się segmentów światowej gospodarki. Ostatnie kilka lat pokazało, że branża rozrywki i mediów musi być bardzo elastyczna,
i szybko dostosowywać się do zmian rynkowych i nieprzewidzianych wydarzeń na świecie.
Kolejna 23. edycja corocznego raportu Global Entertainment & Media Outlook zawiera dogłębne spojrzenie na to, jak będzie rozwijać się polski rynek rozrywki i mediów w ciągu najbliższych pięciu lat. Raport pokazuje jak branża poradziła sobie ze zmianami na rynku oraz czy jest w stanie sprostać nowej rzeczywistości, którą cechuje zmienność i niepewność. Zrozumienie, gdzie konsumenci i reklamodawcy wydają swoje pieniądze w branży rozrywkowej i medialnej, może pomóc w podjęciu wielu ważnych decyzji biznesowych.
Zapoznaj się z wynikami raportu, aby odkryć kluczowe dane, najnowsze trendy oraz perspektywy rozwoju rynku rozrywki i mediów w Polsce, które pomogą Ci w kształtowaniu strategii na przyszłość.
Branża rozrywki i mediów w Polsce rośnie szybciej niż na świecie. W 2022 roku suma przychodów w branży przekroczy wartość 12 mld dolarów,
jej średnia roczna stopu wzrostu przychodów będzie wynosić 4,4%
(2022-2026 CAGR), a przychody w 2026 roku osiągnie wartość 14,6 mld dolarów.
Główne segmenty, które przynoszą największe przychody to dostęp do internetu, reklama internetowa oraz telewizja i wideo.
Dostęp do Internetu jest segmentem, który odpowiada za największy udział w przychodach z polskiego rynku rozrywki i mediów, co sprawia, że Polska jest drugim najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2022 r. przychody z tego sektora będą wynosić 2,7 mld USD i będą rosły w tempie 5.7% CAGR. Najszybciej rozwija się Internet mobilny, który odpowiedzialny jest za największe przychody z tego sektora. W 2023 r. Internet mobilny będzie stanowić 80% wszystkich przychodów segmentu dostępu do Internetu.
Przychody z rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosą w 2022 roku 2,3 mld USD i będą rosły w tempie 11% CAGR, aby w 2026 r. osiągnąć 3,3 mld USD.
Znacząca część przychodów z reklamy internetowej pochodzi z rynku reklamy mobilnej, który w 2021 r. zwiększył swoje przychody o 58 %, co dało wartość 1,1 mld USD. Segment reklamy mobilnej w 2026 r. przekroczy wartość 2 mld USD.
Polski rynek telewizji i wideo w 2022 r. przekroczy 2 mld USD, głównie dzięki przychodom z abonamentów za usługi telewizyjne. Średnioroczne tempo wzrostu przychodów za abonamenty konsumenckie do 2026 r. wyniesie 2 %. Telewizja i wideo jest dalej jedną z najbardziej dochodowych branż w Polsce i stanowi trzeci największy segment w branży rozrywki i mediów pod względem przychodów.
Polska to nadal największy pod względem wysokości przychodów rynek usług Over-the-Top w Europie Środkowo-Wschodniej, wynoszący w 2022 roku 885 mln USD. Prognozy na kolejne lata zakładają wzrost na poziomie 3% do 2026 r. Globalny rynek usług Over-the-Top będzie rosnąć jeszcze szybciej, bo o ponad 6%.
Polski rynek gier wideo w 2022 r. przekroczył 1 USD a jego przychody do 2026 r. będą rosnąć rokrocznie o 7%.
Największe przychody na polskim rynku generują gry społecznościowe oraz gry casual, które w 2022 r. stanowią 70% wszystkich przychodów.
W 2022 r. przychody na rynku Kina w Polsce będa wynosić 261 mln USD. Do 2026 r. będą rosły rokrocznie o 9% i osiągną wartość 371 mln USD. Przychody branży kin w Polsce są generowane przez sprzedaż biletów oraz reklamy. W 2022 r. przychody ze sprzedaży biletów w Polsce będzie wynosić 237 mln USD, a reklama kinowa osiągnie wartość 24 mln USD.
Głównym motorem wzrostu branży muzycznej w Polsce w najbliższych latach będą serwisy streamingowe. Średnioroczny wzrost tego sektora w latach 2022-2026 wyniesie 11% CAGR.W 2022 r. przychody ze streamingu muzyki wyniosą 119 mln USD. W ciągu najbliższych pięciu lat przychody ze streamingu muzyki przewyższają przychody z muzyki na żywo i w 2026 r. osiągną wartość 184 mln dolarów.