Sprzedaż (m.in. koszt całkowity sprzedaży, efektywność promocji, outliers)
Finanse (m.in. Net Working Capital, wydajność na poziomie procesu i pracownika)
Zarządzanie projektami i programami strategicznymi (ocena ryzyka, efektywności)
Zarządzanie siecią sklepów/placówek (m.in. koszt i efektywność wykorzystania powierzchni.)
Wskaźniki opisujące dany obszar prezentowane są na dedykowanych interaktywnych dashboardach, w ujęciu zarządczym, jak i operacyjnym. Platforma została stworzona w oparciu o technologie Microsoft Power BI, Microsoft Azure i jest dostępna również w wersji na urządzenia mobilne.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach?
Element platformy PwC Smart BI dostarczający kluczowe informacje na temat procesów sprzedaży. Poniżej przykład zastosowania w branży FMCG.
Efektywne monitorowanie sprzedaży i podejmowanie trafnych decyzji biznesowych w branży FMCG i detalicznej wymaga szybkiej analizy dużej ilości danych oraz stałego monitorowania, aby w porę zauważyć wszystkie czerwone flagi i móc natychmiast zareagować.
Dashboard w MS Power BI do analizy wyników sprzedaży opracowany przez ekspertów PwC pozwala na szczegółowy wgląd w czasie rzeczywistym w kluczowe dla biznesu wskaźniki dynamiki sprzedaży oraz KPI specyficzne dla branży FMCG i detalicznej.
Przygotowany przez ekspertów PwC Commercial Dashboard w MS Power BI zawiera gotowe, predefiniowane zestawy raportów z kluczowymi KPI w podziale na 7 modułów:
Widok główny. Informacja zarządcza pokazujący na jednym ekranie wszystkie kluczowe wskaźniki i informacje dotyczące obszaru sprzedaży:
Zmiany w wysokości sprzedaży i kosztów rok do roku/miesiąc do miesiąca
Odchylenia od budżetu i ich składowe
Outliers - obszary osiągające najgorsze wyniki
Promocje
Sprzedaż per region
Widok szczegółowy dla wyników sprzedaży w ujęciu:
Rocznym (bieżący/poprzedni)
Produkty (grupy/kategorie/sku)
Obszar administracyjny
Kanał sprzedaży
Widok pokazujący wpływ następujących czynników na wysokość wyniku finansowego:
Cena
Ilość
Rabaty
Koszty produkcji
Koszty transportu
Koszty back office
Wyniki sprzedaży oraz efektywność wg obszarów administracyjnych, regionów lub lokalizacji.
Porównanie aktualnych wyników sprzedaży z wynikami z poprzednich okresów (tydzień/miesiąc/rok). Śledzenie i analizowanie trendów sezonowych.
Widok pokazujący efektywność akcji promocyjnych w zależności od wielkości upustu.
Widok pokazujący obszary w których osiągamy najsłabsze wyniki. Analiza w przekroju produkt / kanał sprzedaży / sprzedawca.