Prawo konsumenckie to zbiór praw, które regulują stosunki między konsumentami a przedsiębiorcami. Przepisy te mają ma na celu ochronę konsumenta w gospodarce rynkowej.
Aktywność organów ochrony konkurencji jest bardzo wysoka, a potencjalne kary są dotkliwe. Precyzyjne i skuteczne stosowanie prawa konsumenckiego staje się kluczowe dla efektywnego zarządzania ryzykiem biznesowym i utrzymania wizerunku firmy przyjaznej konsumentom.
Przedsiębiorcy, którzy na co dzień zawierają umowy z konsumentami (business-to-consumer) oraz kierują wobec nich komunikaty marketingowe, muszą spełnić szereg obowiązków prawnych. Za naruszenie obowiązujących przepisów grożą m.in. bardzo wysokie kary pieniężne, które nakłada Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Prezes UOKiK).
W ramach PwC Legal kompleksowo wspieramy przedsiębiorców w relacjach z konsumentami – doradzamy jak należy prowadzić sprzedaż towarów lub usług w kanale tradycyjnym i online, jak prawidłowo prowadzić kampanie reklamowe oraz informować o obniżkach cen, czy też jak rozpatrywać reklamacje oraz rozwiązywać spory z klientami. Jako interdyscyplinarny zespół, analizujemy również działania przedsiębiorców, które odnoszą skutek wobec konsumentów z zakresu Digital Services Act, prawa własności intelektualnej czy ochrony danych osobowych.
W zależności od Twoich potrzeb:
Udzielimy wsparcia w planowaniu zgodnej z prawem sprzedaży usług lub towarów oraz prowadzeniu działań marketingowych
Dokonamy analizy Twojej działalności - wskażemy, czy biznes jest prowadzony w sposób bezpieczny i gwarantujący zgodność z prawem konsumenckim
Przedstawimy skuteczne narzędzia zarządzania ryzykiem wystąpienia naruszeń prawa
Przeprowadzimy szkolenie poszczególnych działów, np. w zakresie rozpatrywania reklamacji
PwC Legal stale monitoruje zmiany w przepisach prawa oraz najnowsze trendy, aby zapewnić najwyższy poziom usług. Dzięki bieżącej aktualizacji wiedzy, jesteśmy w stanie skutecznie doradzać i reprezentować naszych klientów w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym.