To długofalowy plan działania, który jest pochodną strategii organizacji. Określa on kierunki działania mające na celu usprawnienie i maksymalizację jego produktywności.
Brak jasno określonej strategii IT może prowadzić do braku spójności w działaniach, nadmiernych kosztów i zmarnowanego potencjału technologicznego.
Model ten definiuje najbardziej efektywne i nowoczesne sposoby współpracy, promując zwinność i nastawienie na współpracę działu IT i biznesu. Składa się ze struktury organizacyjnej, ról, odpowiedzialności, procesów, a także zasad współpracy.
Niewłaściwy model operacyjny może blokować przepływ informacji, powodować spiętrzenie tematów i osób, które muszą je obsługiwać – a tym samym powodować nieefektywność całego działu IT.
Jest to kompleksowy proces zmiany sposobu, w jaki działa organizacja, przy wykorzystaniu najnowszych technologii i pełnego potencjału ludzkiego organizacji, aby maksymalizować wartość organizacji na rynku. Składa się z szeregu inicjatyw i projektów, które wymagają odpowiedniej orkiestracji i zarządzania.
Brak zarządzania transformacją może prowadzić do wzrostu dodatkowych kosztów, opóźnień w realizacji celów, oporu i zwolnień pracowników oraz nie wykorzystaniu szansy rynkowej.
To proces identyfikacji, analizy i usprawniania istniejących (lub brakujących) procesów IT w celu zwiększenia efektywności i oszczędności całego działu IT.
Brak optymalizacji procesów IT może prowadzić do nadmiernych kosztów, opóźnień w realizacji projektów i niskiej jakości usług IT.
Przykładowe projekty, w których oferujemy wsparcie
To proces kontrolowania i zarządzania kosztami związanymi z infrastrukturą IT, oprogramowaniem i zasobami ludzkimi. Na szczególna uwagę zasługuje zarządzanie kosztami chmurowymi – FinOps, które bardzo mocno wpływa na efektywność kosztową organizacji
Brak kontroli nad kosztami IT może prowadzić do nadmiernych wydatków, co może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe organizacji. Jednakże utrzymanie odpowiedniego balansu ze względu na security i stabilność rozwiązań jest dla nowoczesnych organizacji również kluczowe. Dlatego też znalezienie tego złotego środka stanowi Naszą oś prac.
To interdyscyplinarne zespoły skupione na tworzeniu konkretnych produktów lub usług, które pracują w ramach metodyki Agile.
Brak odpowiedniego zarządzania zespołami produktowymi lub projektami może prowadzić do nieefektywności i braku spójności w projektach, braku realizacji celów projektowych, opóźnieniach, dodatkowych kosztach.
Ten obszar koncentruje się na efektywnej adopcji i integracji już zakupionych technologii w strukturze organizacji. Kładzie nacisk na rozwijanie kompetencji przyszłości i wdrażanie innowacyjnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, przykładowo wykorzystując narzędzia typu ChatGPT lub Copilot. Kluczowe jest tu zrozumienie, jak nowe technologie mogą wspierać cele biznesowe i jak mogą być one skutecznie włączone do podniesienia efektywności codziennej pracy.
Ten obszar dotyczy poprawy efektywności, wydajności i skuteczności zarządzania centrami danych. Obejmuje to zarówno aspekty techniczne, jak i operacyjne, mające na celu zwiększenie wydajności infrastruktury IT przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych. Kluczowe jest tu identyfikowanie obszarów do usprawnienia, takich jak zarządzanie energią, chłodzenie, a także wykorzystanie nowoczesnych technologii do monitorowania i zarządzania centrami danych.