Health Labs Care – polska marka wygrywająca rynek suplementów

Jacek Szlendak, CEO & Board Member Health Labs Care

Rynek suplementów diety jest dziś wart prawie 8 miliardów złotych. Jak zatem przebić się w gąszczu firm oferujących produkty za kilkanaście złotych, które dostępne są nie tylko w aptekach, ale na każdej stacji benzynowej czy supermarkecie? Zwłaszcza oferując produkty premium, które kosztują znacznie więcej? Odpowiedź zna Health Labs Care – polska marka, która wzniosła się na wyżyny wśród start-upów i konsekwentnie zwiększa swoją sprzedaż.

Health Labs Care zajmuje się tworzeniem i sprzedażą suplementów diety i kosmetyków. Firma powstała w 2019 roku w oparciu o wiedzę biznesową i doświadczenie założycieli, które doprowadziły do sukcesu marki. Połączyła ich pasja i zaangażowanie. Swoją działalność prowadzą również w Rumunii, a kolejnym krokiem mają być kraje Europy Zachodniej, takie jak Niemcy czy Włochy. Co było inspiracją do stworzenia biznesu w branży wartej prawie 8 miliardów złotych? Na pewno chęć stworzenia produktów, jakich jeszcze nie było na rynku. Takich, które mają najwyższą jakość, powstają bez kompromisów i dróg na skróty. Takich, które rozwiązują realne problemy klientów.

Główną cechą wyróżniającą Health Labs Care są autorskie składy i surowce najwyższej jakości. Brak zbędnych wypełniaczy i dodatków, które mają na celu jedynie wypełnić kapsułkę to dla HLC standard, który musi spełniać każdy produkt.

Nad recepturami pracuje zespół specjalistów z różnych dziedzin, aby jak najlepiej opracować skład i wybrać składniki, których działanie potwierdzają badania naukowe. Do tego uczciwość i transparentność, które od początku działalności przyświecały założycielom firmy i twórcom składów. Marka stawia na edukację swoich klientów, mówiąc wprost, że suplementy diety to nie leki i ważny jest przede wszystkim zdrowy styl życia, który obejmuje m.in. sen, aktywność fizyczną, odżywianie. Współpraca z wybranymi, odpowiednio przygotowanymi merytorycznie influencerami, ekspertami z zakresu dietetyki i odżywiania, kosmetologami, trychologami czy naukowcami, którzy niemal każdego dnia edukują swoich obserwatorów to nieszablonowe podejście, które opłaciło się, bo klienci Health Labs Care mają dużą wiedzę na temat suplementacji i pielęgnacji. Dlatego nie dadzą się nabrać na półśrodki, a Health Labs Care konsekwentnie spełnia ich oczekiwania.

Health Labs Care od początku prężnie działa w social mediach, głównie na Instagramie i Facebooku. Ich rozpoznawalność wciąż rośnie dzięki digital marketingowi i reklamom telewizyjnym. Ten sposób komunikacji z odbiorcą na pewno pomógł w trudnych czasach pandemii, kiedy to więcej czasu spędzaliśmy przed komputerem, a zakupy można było kupić głównie przez Internet. Marka została doceniona nie tylko przez klientki, które bardzo wysoko oceniają ich produkty. Firma zdobyła również nagrody za swoje produkty, m.in. Kobiecej Marki Roku 2023, Zdrowej Marki Roku 2023, Czytamy etykiety. Jednym z ważniejszych wyróżnień było też zwycięstwo w konkursie Przedsiębiorca Roku w kategorii Nowy Biznes. To z pewnością dodało skrzydeł nie tylko samym założycielom, ale również twórcom składów, ekspertom zaangażowanym w proces tworzenia suplementów i kosmetyków, jak również 150 pracownikom firmy Health Labs Care.

Co może być największym wyzwaniem dla młodych startupów?

Jak sami podkreślają, największym wyzwaniem dla młodych, dynamicznie rozwijających się biznesów w Polsce są same regulacje prawne. Co prawda suplementy diety nie wymagają tak skomplikowanych procedur jak w przypadku leków, jednak nie do końca prawdą jest, że ten obszar jest prostszy i bezproblemowy, zwłaszcza na początku, gdy trzeba zrozumieć i wdrożyć szereg przepisów.

Kolejnym są wyzwania marketingowe polegające na zbudowaniu jasnej i przejrzystej komunikacji z grupą docelową. Świadomość konsumencka dotycząca beauty & wellness jest na tyle duża, że Klienci szukają produktów nie tylko dobrej jakości, ale przedstawionej w atrakcyjnej formie.

W przypadku sukcesu, który odniosła marka Health Labs Care ważne było również odpowiednie skalowanie zespołu przy dynamicznych wzrostach. Na początku firma zatrudniała około 10 pracowników, w pierwszym roku działalności 50, a obecnie, czyli po czterech latach, zatrudnionych jest około 150 osób.

Co jeszcze? Przedsiębiorcy muszą liczyć się z wysokimi kosztami produkcji suplementów diety czy kosmetyków. Zwłaszcza, jeśli tak jak w przypadku marki Health Labs Care chcą postawić na produkty premium. Wysokiej jakości surowce po prostu są drogie. Do tego dochodzą opakowania, a także rosnące koszty transportu.

Z czym jeszcze musi mierzyć się Health Labs Care jako wciąż młoda, ale już doświadczona marka? Chodzi oczywiście o konkurencję na rynku międzynarodowym. Producenci suplementów diety i kosmetyków mają chociażby dostęp do znacznie większych zasobów i możliwości produkcyjnych. Innym obszarem, o którym na pewno warto pomyśleć są rozwiązania związane z AI, które optymalizują pracę, jednak wciąż brakuje im niezawodności.

Gdybyśmy zapytali 4 lata temu twórców marki Health Labs Care, czy spodziewali się takiego sukcesu, zapewne powiedzieliby, że tak.

Bo to właśnie ich pewność, konsekwencja i wiara w dobrej jakości produkt doprowadziła ich do miejsca, w którym są obecnie.

 

PwC Retail Platform

 
 

Bądź na bieżąco

Dołącz do newsletterów: Dobra konsumenckie oraz Podatki

Obserwuj nas