
Dane konsumentów - nowe reguły gry
Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak firmy pozyskują dane przy poszanowaniu prywatności swoich użytkowników
PwC Retail Platform zawiera tworzone przez ekspertów PwC Polska unikalne treści dotyczące szeroko rozumianej transformacji biznesu w kontekście najnowszych trendów rynkowych oraz zmieniającego się otoczenia.
Dostrzegając potrzebę podejścia kompleksowego do zagadnień biznesowych materiały ukazują dane zagadnienie z trzech różnych perspektyw: konsumenta, organizacji i operacji oraz regulacji. Celem naszej platformy jest dostarczenie osobom z rynku FMCG i handlu detalicznego porcji wartościowych informacji pomocnych w codziennej pracy.
Tematem czternastego odcinka są trendy pojawiające się na rynku e-commerce. Eksperci PwC przedstawiają w nim m.in. temat pozyskiwania danych konsumenckich przy poszanowaniu prywatności klientów i użytkowników, czy też rynków q-commerce, dark stores i re-commerce, które w ostatnim czasie stają się poważną częścią całego e-handlu. Zajrzymy za kulisy platform zakupowych, które w ostatnich dwóch latach wyraźnie rosną w siłę oraz sprawdzimy w jaki sposób sprzedawcy online starają się skracać ścieżki zakupowe swoich klientów. Przyjrzymy się także zmianom w opodatkowaniu VAT w branży e-commerce oraz regulacjom, które mają wpływ na rynek cyfrowy i usługi cyfrowe czy też wykorzystanie plików cookies. Dowiemy się także czy Blockchain ma szansę być prawdziwą rewolucją umożliwiając stworzenie paszportu produktu udowadniającego wytworzenie go zgodnie z pryncypiami ESG oraz czy “fintechizacja” branży e-commerce to trend na który powinniśmy uważać.
Michał Kreczmar, Dyrektor, PwC Polska:
W ostatnich 2 latach przed e-commerce piętrzą się kolejne wyzwania: Covid-19, zerwane łańcuchy dostaw - onshoring, nearshoring, zmiany w logistyce ostatniej mili oraz ograniczenia w handlu tradycyjnym, wojna na Ukrainie skutkująca sankcjami, wzrostem cen paliw, surowców i komponentów, inflacja, zmiany podatkowe wpływające na dochody i budujące poczucie niepewności wśród konsumentów. Z drugiej strony następuje ciągły wzrost - na niektórych rynkach wręcz skokowy - sprzedaży kanałami elektronicznymi, a e-sprzedawcy zaczynają wreszcie w pełni korzystać z benefitów podejścia: zdalnie, bezdotykowo, samoobsługowo. Czytaj więcej...
Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak firmy pozyskują dane przy poszanowaniu prywatności swoich użytkowników
Poznaj tajniki rosnącego w siłę rynku re-commerce i dowiedz się jakie perspektywy ma przed sobą
Dowiedz się czy Blockchain ma szansę być prawdziwą rewolucją umożliwiając stworzenie paszportu produktu udowadniającego wytworzenie go zgodnie z pryncypiami ESG
Stosowanie znanych powszechnie plików cookies jest regulowane przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne. Dowiedz się kiedy można z nich korzystać oraz na czym polega wymóg aktywnej zgody.
Przeczytaj o tym jakie są główne rozwiązania sprawiedliwego rozłożenia opodatkowania na świecie w związku z cyfryzacją gospodarki
Nasi eksperci piszą o tym z czego wynika wzrost zainteresowania klientów platformami zakupowymi oraz jakie perspektywy stoją przed tym obszarem kanału cyfrowego
Przeczytaj artykuł o tym w jaki sposób sprzedawcy online starają się ułatwić zakupy i maksymalnie skrócić ścieżkę zakupową swoich klientów
Q-commerce znany również jako quick commerce zyskuje coraz większe uznanie w oczach konsumentów. Dowiedz się więcej na czym polega oraz jaki może mieć wpływ na rynek nieruchomości.
Zapoznaj się ze zmianami w opodatkowaniu VAT, które pojawiły się dla branży e-commerce
Dowiedz się więcej na temat rozwiązań klasy Fintech, które przyspieszyły w dobie pandemii oraz nowych okazji biznesowych, które powstały w tych okolicznościach.
Norbert Franke
Head of Consumer Platform
DBS Marketing Technology Delivery
British American Tobacco
British American Tobacco – firma ze 120-letnią tradycją – działa głównie w modelu sprzedaży B2B. Wzrost nowych kategorii produktowych i cyfrowa rewolucja, która ma miejsce w ostatnich latach, stwarzają okazję dla zespołu marketerów BAT do budowania bezpośrednich relacji z konsumentami dzięki zastosowaniu technologii cyfrowych. Zarówno w świecie fizycznym, jak cyfrowym angażują się w tworzenie doświadczeń użytkowników, interakcji społecznych, dostarczanie treści, prowadzenie działań e-commerce, zapewnianie klientom wsparcia i prowadzenie działań retailowych z wykorzystaniem technologii cyfrowych w świecie fizycznym. Czytaj dalej.
Ewa Tumanow
Industry Manager, Retail & eCommerce, Central Eastern Europe
Meta
Przyspieszenie, które rozpoczęło się w e-commerce w trakcie pandemii, to zjawisko długofalowe. Aż 81% konsumentów na świecie twierdzi, że ich nawyki zakupowe ewaluowały przez ten czas, a 92% z nich uważa, że zmiany te zostaną z nimi na długo. Zakupy przez Internet stały się standardem, upraszczając proces nabywania towarów i usług oraz zwiększając niezawodność dostawy. Czytaj dalej.
Wojciech Mikulski
Członek Zarządu
OTCF S.A.
Szybki rozwój e-commerce spowodował z jednej strony, wzrost skali sprzedaży w kanale internetowym, lecz z drugiej postawił przed branżą szereg wyzwań.
Jednym z kluczowych obszarów jest czas i jakość obsługi. Złagodzenie obostrzeń związanych z pandemią spowodowało, że klient ponownie widzi alternatywę w postaci zakupów w sklepach stacjonarnych, a od e-commerce oczekuje efektów „tu i teraz”. Należy mieć świadomość, że użytkownicy wymagają płynnego działania sklepu z czasami reakcji systemu dostosowanymi do wykonywanej czynności, błyskawicznego otrzymania zamówionej przesyłki, natychmiastowej odpowiedzi Obsługi Klienta, czy bezproblemowych zwrotów. Czytaj dalej.
Kamila Sotomska
Główna Ekspertka ds. gospodarki cyfrowej
ZPP
Akt o rynkach cyfrowych, znany również pod swoją angielską nazwą Digital Markets Act (DMA), to nowe unijne rozporządzenie, które ma poprawić warunki konkurowania na rynkach cyfrowych i umożliwić nowym graczom wejście na rynek. Co do zasady, DMA jest adresowane do największych firm z sektora technologicznego. Lecz, jak zobaczymy, w praktyce dotknie znaczną część przedsiębiorców aktywnych w sferze cyfrowej. Czytaj dalej.