Koalicyjny program lojalnościowy, zwany również wspólnym programem lojalnościowym polega na wspólnym działaniu wielu niepowiązanych ze sobą marek na zasadzie partnerstwa. Klienci zyskują więcej swobody i szerszą gamę zachęt dzięki temu, że zdobywają punkty od wszystkich marek uczestniczących w programie, a punkty uzyskane od jednej marki mogą realizować u innej (także uczestniczącej w programie).
Koalicyjne programy lojalnościowe tworzone są przez jedną firmę, a następnie rozszerzane na innych uczestników. Właściciel programu odpowiada za zarządzanie nim oraz nadzór nad procesem rozliczania. Marki uczestniczące w programie zachowują pewien zakres swobody, a równocześnie korzystają ze zwiększonego ruchu oraz danych zebranych za pośrednictwem programu.
Attila Kecsmar
Antavo
ośrodki handlu detalicznego (galerie i centra handlowe, lotniska) i firmy posiadające duże sieci partnerów (portale internetowe typu marketplace, firmy świadczące usługi finansowe, ich biura regionalne, spółki telekomunikacyjne).
Koalicyjne ekosystemy lojalnościowe wymagają złożonej struktury, więc dla zapewnienia sprawnego nadzoru i efektywności finansowej muszą mieć kilka specyficznych właściwości i oferować określone możliwości:
Podróżowanie między markami: konieczne jest budowanie kampanii i podróżowanie między wieloma uczestnikami
Zarządzanie marką: kampanie i treści muszą być zatwierdzane w procesach administracyjnych
Zarządzanie klientami innych firm: potrzebna jest możliwość identyfikacji klientów i zapisywania ich do programu przez marki uczestniczące w programie
Seryjne zarządzanie nagrodami: konieczne jest utworzenie setek nagród i zbiorowe zarządzanie nimi
Zarządzanie treścią/ofertami: treści i oferty muszą być udostępniane przez wszystkie marki uczestniczące w koalicji
Rozliczenia: wymagane jest zarządzanie rachunkowością i zobowiązaniami z tytułu punktów, które zostały przyznane, zrealizowane lub wygasły
Sprawozdawczość koalicyjna: zagregowane i zanonimizowane dane należy prezentować wraz z kryteriami oceny wyników