Automatyczna weryfikacja partnerów handlowych
Klient:
Seris Konsalnet Holding S.A.
Nasza rola:
Zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy dedykowaną aplikację opartą o technologie Microsoft Power Platform, która wspiera proces weryfikacji partnerów biznesowych oraz minimalizuje ryzyko nawiązania współpracy z nierzetelnym kontrahentem.
Kraj:
Polska
Rosnące wymagania regulacyjne związane z weryfikacją kontrahentów dotyczące m.in należytej staranności skłoniły klienta do poszukiwania efektywnego rozwiązania wspierającego zachowanie zgodności z regulacjami. Istniejące procesy w organizacji miały charakter manualny, nie pozwalając na pełne wykorzystanie istniejącej w spółce infrastruktury, dostępnych danych, a także były podatne na błędy.
Na podstawie pogłębionych wywiadów z pracownikami oraz analizą istniejących w spółce procedur zespół PwC zaproponował rozwiązanie oparte na Microsoft Office 365 oraz Microsoft Power Apps i Power Automate. Rozwiązanie pozwoliło na pełną digitalizację istniejących procedur weryfikacyjnych poprzez integrację z dostawcą zaufanych informacji o kontrahentach. Aplikacja uruchamia zestaw testów zdefiniowanych przez PwC, które sprawdzają poziom ryzyka i ostrzegają, gdy którykolwiek z testów zakończy się niepowodzeniem.
Zastosowanie rozwiązań typu Low-Code z grupy Microsoft Power Platform umożliwiło zespołowi PwC w krótkim czasie dostarczyć w pełni funkcjonalny zestaw narzędzi odpowiedzialnych za weryfikację kontrahentów.
Głównym elementem naszego rozwiązania jest aplikacja oparta o technologię Power Apps, z której pracownicy mogą korzystać zarówno ze swoich komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Aplikacja na podstawie wprowadzonego przez pracownika numeru NIP potencjalnego kontrahenta dokonuje jego weryfikacji w wywiadowni gospodarczej, a następnie na bazie otrzymanych informacji uruchamia zestaw reguł, w wyniku których użytkownik otrzymuje czytelną informację, w jakich obszarach kontrahent nie spełnia stawianych mu wymagań.
Rysunek. Diagram architektury rozwiązania, opracowanie własne PwC.
Za integrację aplikacji Power Apps z dostawcą informacji odpowiada technologia Microsoft Power Automate, pozwalająca w prosty i intuicyjny sposób zautomatyzować nawet bardzo złożone procesy poprzez wizualny interfejs do budowania przepływów zdarzeń. Dzięki wtyczce umożliwiającej budowanie przepływów danych również pomiędzy komponentami dostarczanego rozwiązania, zespół PwC zautomatyzował także proces tworzenia kontaktów w systemie ERP. Każdy kontrahent, który pozytywnie przeszedł proces weryfikacji, zostanie automatycznie przekazany do bazy kontrahentów w systemie ERP.
Katarzyna Kolecka, Dyrektor ds. Rachunkowości Finansowej Grupy Kapitałowej Seris Konsalnet Holding S.A.
Dzięki wdrożeniu w pełni zdigitalizowanego procesu biznesowego osiągnięto:
oparty o system powiadomień i akceptacji, bez użycia papieru
dostępną od razu dla wszystkich użytkowników rozwiązania w porównaniu z długim procesem ręcznej weryfikacji i akceptacji opartej o papierowe formularze
system zawiera szereg instrukcji i prowadzi intuicyjnie użytkowników
Tomasz Sitarek
Director, PwC Polska
Kamil Olczykowski
Digital Transformation & Innovation Manager, PwC Polska
Karol Ługowski
Power Platform Leader, PwC Polska