Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla gości odwiedzających biura PwC

Wykonując obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy:

  1. Administratorem danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, którą odwiedzasz - lista spółek, z siedzibą w Warszawie (00-633) przy ul. Polnej 11 lub (dalej jako: PwC lub administrator). 
  2. PwC przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
Podstawa prawna Cel przetwarzania

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – obowiązek prawny

przepisy dotyczące funkcjonowania poszczególnych organów państwa i/lub służb

Udostępnienie danych osobowych podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa (np. Policja, zakłady ubezpieczeń)
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadnione interesy PwC
  • Zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego osób, mienia i informacji w obiektach użytkowanych przez PwC poprzez prowadzenie księgi gości, stosowanie monitoringu wizyjnego oraz systemu kontroli dostępu;
  • Ustalenie, dochodzenie oraz obrona przed roszczeniami;

3. Dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim z wyjątkiem następujących odbiorców:

  • podmiotom współpracującym z PwC w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób, mienia lub informacji na terenie biura PwC np. zarządcy nieruchomości, firmy ochroniarskie, podmioty świadczące obsługę i utrzymanie systemów monitoringu wizyjnego;
  • podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, takim jak: organy nadzoru, organy ścigania, zakłady ubezpieczeń czy sądy.

4) Dane osobowe będą przetwarzane przez PwC przez czas:

  • do 3 miesięcy od daty dokonania ostatniego wpisu - w zakresie prowadzenia księgi gości;
  • do 90 dni od czasu utrwalenia - w zakresie nagrań z systemu monitoringu wizyjnego i systemu kontroli dostępu.

Okresy te mogą zostać przedłużone w przypadku, gdy dane są przedmiotem postępowania sądowego, na czas trwania tych postępowań, a także w przypadku konieczności zabezpieczenia materiału dowodowego na czas trwania postępowań karnych.

5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Realizacja powyższych praw jest możliwa poprzez skorzystanie z formularza dostępnego tutaj.

6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w celu identyfikacji, w tym przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w ramach monitoringu wizyjnego i systemu kontroli dostępu jest dobrowolne, jednak niezbędne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów PwC w zapewnieniu bezpieczeństwa naszych biur lub wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Brak podania przez Panią/Pana danych osobowych, może skutkować odmową wstępu do siedziby, oddziałów i pozostałych placówek PwC.