Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla kontraktorów i zleceniobiorców

Wykonując obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy:

  1. Administratorem danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, z którą nawiązana została współpraca  - lista spółek: https://www.pwc.pl/pl/o-nas/lista-spolek-pwc.html, z siedzibą w Warszawie (00-633)  przy ul. Polnej 11 lub (dalej jako: PwC lub administrator). 

  2. Dane osobowe administrator  będzie przetwarzał w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

Podstawa prawna

Cele przetwarzania

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO  - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą

Zawarcie i realizacja umowy

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - obowiązek prawny,

 

art. 9 ust. 2 lit. b) i h) RODO - obowiązek i szczególne prawo w dziedzinie zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej oraz niezbędności do zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego

 

Realizacja obowiązków związanych z rozliczeniami i płatnością:

  • zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych

  • składek na ubezpieczenie społeczne

  • składek na ubezpieczenie zdrowotne

Dotyczy wyłącznie Wykonawców, wobec których właściwe przepisy zobowiązują PwC do powyższych czynności.

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadnione interesy PwC

  1.  Zarządzanie działalnością PwC, w tym planowanie organizacji prac oraz koordynacji z innymi podmiotami sieci PwC (“firmy PwC”) oraz obecnymi lub przyszłymi klientami np. poprzez udostępnienie stosownych informacji na temat danych kontaktowych, kwalifikacji, umiejętności, wiedzy fachowej, zainteresowań biznesowych i dostępności do pracy w PwC;
  2. Reklama, marketing i działania z zakresu public relations związane z prowadzoną działalnością w stosunku do Klientów, na rzecz których Wykonawca świadczy usługi;

  3. Zapewnienie bezpieczeństwa, w tym monitorowanie dostępu do powierzchni biurowej PwC (monitoring wizyjny), a także zapewnienie przestrzegania odpowiednich zobowiązań wynikających z wewnętrznych norm i polityk sieci PwC oraz monitorowanie ich przestrzegania w formie monitorowania służbowych urządzeń mobilnych (np. smartfony, tablety), komputerów, serwerów plików i baz danych oraz ruchu sieciowego - pełna informacja dostępna jest w Regulaminie Monitoringu PwC;

  4. Zarządzanie ryzykiem, w tym zapobieganie nadużyciom finansowym oraz prowadzenie wewnętrznych dochodzeń i kontroli;

  5. Zarządzanie personelem, prowadzenie ankiet (np. satysfakcji personelu), analiz porównawczych i innych analiz związanych z personelem;

  6. Ustalenie, dochodzenie oraz obrona przed roszczeniami

3. Dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim z wyjątkiem następujących odbiorców:

  • innym Firmom PwC tj. podmiotom powiązanym z administratorem w sieci firm PricewaterhouseCoopers. Informacje na temat lokalizacji Firm PwC są dostępne na stronie internetowej: https://www.pwc.com/gx/en/about/corporate-governance/legal-entities.html. Administrator może przekazać dane osobowe innym Firmom PwC w przypadku, gdy jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania, o których mowa w pkt 2;
  • podmiotom świadczącym na rzecz administratora usługi lub dostarczające towary lub informacje w tym usługi IT, (np. przetwarzanie danych, zarządzanie zasobami, dostawcy aplikacji biznesowych), w zakresie w jakim ma to zastosowanie do działań związanych z celami wskazanymi w pkt 2;
  • Podmiotom takim jak: aktualni i potencjalni klienci PwC, zawodowi doradcy PwC, uczestnicy potencjalnych transakcji lub ich doradcy, wyłącznie w zakresie niezbędnym do skontaktowania się z Wykonawcą oraz umożliwienia właściwego wykonywania obowiązków wynikających z Umowy;
  • podmiotom upoważnionym przez przepisy prawa np. organy nadzoru, organy ścigania czy sądy.

4. Dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego tj. Państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) na podstawie:

  • art. 45 ust. 1 RODO – decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni poziom ochrony (w przypadku krajów, wobec których została wydana taka decyzja);
  • art. 46 ust. 2 lit. c) RODO – standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską (w przypadku pozostałych państw).

5. Dane osobowe będą przetwarzane przez PwC przez czas współpracy Stron, a także później jeżeli administrator zobowiązany jest do tego na mocy przepisów prawa przez okres przewidziany w tych przepisach lub w celu realizacji uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit f RODO) przez okres przedawnienia roszczeń.

6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych; realizacja powyższych praw możliwa jest za pośrednictwem formularza dostępnego tutaj.

7. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia Umowy oraz obowiązkiem ustawowym w zakresie obowiązków prawnych ciążących na administratorze.

Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 08.07.2024