13 faktów
o transformacji cyfrowej...


czyli wszystko co chciałbyś wiedzieć o cyfryzacji, ale bałeś się zapytać


Digital Shapers




Transformacja cyfrowa jest z nami od lat, ale to nadal jedno z największych wyzwań przed jakimi stoją organizacje. Obecna sytuacja pokazuje, że nie jest ona tylko wyborem, a bardziej biznesowym ultimatum - być albo nie być. Za sprawą pandemii COVID-19 ewoluowała do bycia kluczowym elementem, dającym możliwość przetrwania, umożliwia bowiem nie tylko ciągłość działania większości organizacji, ale też pozwala na rozwój oraz budowanie ich pewności w zmiennych czasach.

Pobierz raport


Raport “13 faktów o transformacji cyfrowej...” został opracowany przez ekspertów PwC Polska, a swoją perspektywę wnieśli do niego także członkowie Digital Academy i zdobywcy tytułu Digital Shapers - osoby, które wywarły znaczący wpływ na rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce.


W przeprowadzonej ankiecie zadaliśmy im konkretne pytania, by z jednej strony poznać ich opinie na temat cyfrowej transformacji, z drugiej - dowiedzieć się, jak w praktyce wygląda cyfryzacja w ich organizacjach.

Czytaj dalej


Okazuje się, że w większości patrzymy na nią z dużym optymizmem, widząc w niej zdecydowanie więcej szans niż zagrożeń, czego dowodzi także ten raport. Owocem naszych prac jest 13 tez, stanowiących kompendium wiedzy, które mamy nadzieję ułatwi poruszanie się po świecie transformacji cyfrowej i będzie swego rodzaju drogowskazem, prowadzący do właściwie zaplanowanej i przeprowadzonej cyfryzacji. Poza opisem każdej z tez, znajdziecie Państwo w raporcie: wyniki ankiety przeprowadzonej we wrześniu tego roku wśród wspomnianych wyżej członków Digital Academy oraz laureatów Digital Shapers, ciekawe informacje z Polski i ze świata, jak również sporą dawkę cennych komentarzy ekspertów.

Liczymy na to, że niniejsza publikacja, czerpiąca garściami z doświadczeń PwC oraz członków Digital Academy, wydawana przez Fundację Digital Poland pod patronatem UPC, utwierdzi Państwa w przekonaniu, że cyfryzacja może być nie tylko dziejową koniecznością, ale też wspaniałą przygodą.

Wybrane wnioski z raportu:

Czy przeprowadzając transformację cyfrową należy skupić się najbardziej na:

Klienci i pracownicy są najważniejsi w całym procesie cyfryzacji.

Potwierdzają to członkowie Digital Academy, zdaniem których przeprowadzając transformację cyfrową powinniśmy przede wszystkim skupić się na klientocentryczności, 52% badanych wskazało ten czynnik jako najważniejszy.


Zdaniem naszych respondentów obsługa klientów to obszar w organizacji, od którego najlepiej rozpocząć projekty transformacyjne.

Wbrew obiegowej opinii marketing pojawia się na ostatnim miejscu, z zaledwie 2% głosów. Natomiast za najlepszych ambasadorów transformacji cyfrowej uważają oni menedżerów średniego szczebla i zarząd, co w swoich komentarzach do raportu podkreślają także eksperci.

Od jakiego obszaru w organizacji najlepiej wg Ciebie zacząć projekty transformacyjne:

Zdaniem naszych respondentów obsługa klientów to obszar w organizacji, od którego najlepiej rozpocząć projekty transformacyjne.

Wbrew obiegowej opinii marketing pojawia się na ostatnim miejscu, z zaledwie 2% głosów. Natomiast za najlepszych ambasadorów transformacji cyfrowej uważają oni menedżerów średniego szczebla i zarząd, co w swoich komentarzach do raportu podkreślają także eksperci.

Który obszar firmy jest wg Ciebie najlepszym ambasadorem transformacji cyfrowej:


Czy Twoja firma planuje w ciągu najbliższych 3 lat zmienić model biznesowy?

Aż 38% członków Digital Academy i zdobywców tytułu Digital Shapers planuje zmianę modelu biznesowego w swojej firmie w przeciągu najbliższych 3 lat.

To pokazuje otwartość na zmiany i zrozumienie wyzwań jakie będą się pojawiać przed organizacjami.

Skontaktuj się z nami

Ewelina Służalska

Ewelina Służalska

Manager ds. Marketingu, Komunikacji i Rozwoju Biznesu, PwC Polska

Tel.: ​+48 519 506 904

Obserwuj nas