polskie banki spełniają oczekiwania swoich klientów, ale nadal pozostaje znacząca przestrzeń do poprawy ich doświadczeń;
docenianie lojalności dotychczasowych klientów to największy obszar do poprawy
klienci doceniają omnikanałowość i wygodę, jednak w doborze banku kierują się przede wszystkim bezpieczeństwem
klienci doceniają dopasowaną ofertę i szybkość działania, a najbardziej negatywnie odbierają nietrafione próby sprzedaży
reakcją klienta na doświadczenie jest coraz częściej rozszerzenie lub zawężenie relacji oraz skłonność do polecenia banku
Pobierz prezentację “Bank oczami klienta"
Badanie PwC “Indeks Relacji z Klientem 2019”zostało przeprowadzone w lutym i kwietniu 2019 r. W badaniu wzięło udział 12 tys. respondentów - klientów polskich banków. Badanie polegało na zadawaniu pytań za pomocą ankiety internetowej metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview).
Pytania ankietowe zostały opracowane przez Grupę Roboczą CX, w której skład weszli przedstawiciele 10 największych polskich banków (kolejność alfabetyczna): Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao, BNP Paribas Bank Polska, Citi Handlowy, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska.
Bank główny został zdefiniowany jako bank, w którym klient dokonuje większości swoich codziennych transakcji. Pytanie o bank główny były zadawane na początku ankiety, dalsze pytania dotyczyły wybranego banku.
W sprawie pełnego raportu z badania "Indeks Relacji z Klientem 2019" prosimy o kontakt z ekspertami wymienionymi na dole strony.