
Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa
Pobierz raportRaport „Nowy obraz polskiego konsumenta” jest próbą odpowiedzi na pytanie jak pandemia wpłynęła na postawy i zachowania Polaków w sześciu obszarach: zachowań zakupowych, rozrywki, pracy, usług transportowych, zdrowia i samopoczucia, technologii oraz ekologii i zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo pokazuje także perspektywę polskiego społeczeństwa w kontekście globalnego badania PwC - Global Consumer Insights Survey 2020.
"Wszyscy jesteśmy konsumentami, a ostatnie miesiące pokazały, że otaczający nas świat, rynek, firmy, ale również my jako klienci już nie jesteśmy tacy sami. Zmiana naszych zachowań dokonała się na wielu płaszczyznach - nie tylko samej ścieżki zakupowej, ale również w kontekście sposobu pracy, zakresu korzystania z technologii, transportu, wyboru rozrywki, czy troski o środowisko. Wiąże się to z wieloma wyzwaniami dla firm. Muszą one nie tylko na nowo zdobyć zaufanie konsumentów w tej nowej, nieprzewidywalnej rzeczywistości, ale również zapewnić jak najwyższą jakość i dostępność swoich produktów czy usług przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej dbałości o zdrowie, bezpieczeństwo i doświadczenia zakupowe konsumenta”
Krzysztof Badowski, Partner w PwC, lider zespołu dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w CEE / CIS
Prawie dla wszystkich Polaków (93%) ceny produktów i usług są istotne podczas dokonywania wyborów zakupowych, przy czym aż dla 43% badanych przez pandemię COVID-19 ten czynnik stał się istotniejszy niż wcześniej.
Polscy konsumenci z jednej strony odczuli spadek dochodów, z drugiej jednak spodziewają się, że ich wydatki w najbliższych miesiącach będą rosnąć. Z całą pewnością wpłynie to na siłę nabywczą naszego społeczeństwa. Dodając do tego fakt, że handel internetowy w dobie pandemii jest doceniany przede wszystkim ze względu na komfort i poczucie bezpieczeństwa jaki zapewnia, a do tego umożliwia łatwe wyszukiwanie produktów oraz ich porównanie (także pod względem cenowym), możemy się spodziewać wzrostu ważności tego kanału dla producentów, dystrybutorów oraz sprzedawców.
* Pola obowiązkowe
** Zgodę możesz wycofać w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości na adres pl_privacy@pwc.com. Administratorem Twoich danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, będąca organizatorem wydarzenia (lista spółek znajduje się tutaj), z siedzibą w Warszawie (00-633) przy ul. Polnej 11. Dane osobowe przetwarzane będą w celu organizacji i przeprowadzenia wydarzenia. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
***Masz prawo do wycofania zgody w każdej chwili. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania subskrypcji. Możesz także wycofać zgodę poprzez wysłanie wiadomości na adres pl_privacy@pwc.com.
Administratorem Twoich danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, od której otrzymujesz informacje handlowe (lista spółek znajduje się tutaj), z siedzibą w Warszawie (00-633) przy ul. Polnej 11. Dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego poprzez wysyłkę informacji handlowych drogą elektroniczną lub komunikację marketingową za pośrednictwem telefonu. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.