Zaimplementowane w nich formuły i makra pozwalają zachować spójność danych i przejrzystość dokonywanych przekształceń, korekt i wyłączeń konsolidacyjnych oraz eliminują ryzyko popełnienia błędu przez użytkownika.
Podczas każdego projektu narzędzie jest dostosowywane do potrzeb i wymogów oraz specyfiki działalności danej Grupy Kapitałowej, w zgodzie z MSSF lub ustawą o rachunkowości.
Pracownicy działów finansowo-księgowych dodatkowo otrzymują wsparcie w postaci warsztatów i szkoleń związanych z procesem konsolidacji, a na późniejszym etapie użytkowania mogą korzystać z pomocy dedykowanych pracowników HelpDesk w PwC.
Automatyczna weryfikacja prawidłowości danych źródłowych, jak również działań wykonywanych w samym arkuszu konsolidacyjnym i spójności danych w nim zawartych.
Możliwość monitorowania statusu wypełnienia pakietów, a także automatycznego porównywania i identyfikacji różnic pomiędzy poszczególnymi wersjami plików.
Proste wprowadzanie modyfikacji w ramach grupy kapitałowej, np. dodanie spółki, zmiana metody konsolidacji. Automatyczne tworzenie historii grupy kapitałowej.
Spójne wprowadzanie i usuwanie korekt i wyłączeń konsolidacyjnych. Możliwość wygenerowania listy wszystkich korekt w każdej chwili.
Repozytorium danych o transakcjach na kapitałach Możliwość uzgodnienia transakcji wewnątrzgrupowych, a zarazem stworzenie podstawy do korekt konsolidacyjnych
Szybkie wprowadzanie danych, dzięki połączeniu z zestawieniem obrotów i sald - możliwość wykorzystania struktury wypełniania not w kolejnych latach.
Przenoszenie bilansów otwarcia na kolejne okresy.
Automatyczne przeliczenie danych jednostek raportujących w innych walutach. Łatwość w zarządzaniu kursami walutowymi, dzięki plikowi zbierającemu dane o kursach walut.
Łatwość nawigacji pomiędzy notami wraz z możliwością bezpośredniego transferu do ostatecznego sprawozdania w pliku MS Word oraz możliwość ukrycia pustych linii, niewykorzystywanych w danym okresie raportowym.
Możliwość tworzenia raportów kwartalnych i rocznych w jednym narzędziu, dzięki opcji wyłączania not.
Obsługa kilku języków równocześnie - możliwość zmiany języka narzędzia i sprawozdania jednym kliknięciem. Dowolna ilość wersji językowych w jednym pliku!
Duża liczba dublujących się lub niespójnych źródeł danych wykorzystywanych w procesie konsolidacji oraz częste zmiany wprowadzane do danych źródłowych stanowiących podstawę przygotowania skonsolidowanych sprawozdań finansowych;
Raportowanie danych finansowych przez konsolidowane spółki w różnym układzie, niejednolita prezentacja transakcji gospodarczych na poziomie poszczególnych linii sprawozdania finansowego przez poszczególne spółki podlegające konsolidacji;
Manualne wprowadzanie danych ze spółek konsolidowanych i związana z tym pracochłonna aktualizacja po każdej zmianie;
Brak spójności pomiędzy korektami wprowadzonymi na poziomie bilansu i rachunku wyników a korektami wprowadzanymi do not.