Naszą uwagę zwróciły cztery obszary, które szczególnie mocno wybijają się w odpowiedziach naszych respondentów, w kontekście budowania wartości w transakcjach M&A. Na ich podstawie opracowaliśmy cztery praktyczne rekomendacje, które mogą wesprzeć fundusze private equity w zwiększaniu wartości z transakcji.
Piotr Nogajczyk, Partner PwC, Private Equity
Ania Szczeblewska, Partner PwC, Post-merger Integration
Krzysztof Badowski, Partner PwC, Strategy & Operations
Gdyby decydenci w funduszach PE mieli szansę na ponowne zrealizowanie transakcji, nadaliby większy priorytet budowaniu wartości już na wcześniejszym etapie. Jednocześnie rebranding i zmiana modelu operacyjnego zeszłyby na dalszy plan, nie będąc priorytetami od pierwszego dnia (ang. Day One).
Co w takim razie składa się na dobry plan budowy wartości (Value Creation Plan)? Tak naprawdę plan planowi nierówny. Istotne jest, żeby dźwignie realizacji strategii były kompleksowe, obejmując takie zagadnienia, jak docelowy model operacyjny, kulturę organizacji, a także brały pod uwagę zagadnienia podatkowe i wiele innych aspektów.
Jakie były Wasze priorytety od pierwszego dnia (ang. Day One), a jakie powinny były być?
* Pola obowiązkowe
** Zgodę możesz wycofać w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości na adres pl_privacy@pwc.com. Administratorem Twoich danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, będąca organizatorem wydarzenia (lista spółek znajduje się tutaj), z siedzibą w Warszawie (00-633) przy ul. Polnej 11. Dane osobowe przetwarzane będą w celu organizacji i przeprowadzenia wydarzenia. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
***Masz prawo do wycofania zgody w każdej chwili. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania subskrypcji. Możesz także wycofać zgodę poprzez wysłanie wiadomości na adres pl_privacy@pwc.com.
Administratorem Twoich danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, od której otrzymujesz informacje handlowe (lista spółek znajduje się tutaj), z siedzibą w Warszawie (00-633) przy ul. Polnej 11. Dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego poprzez wysyłkę informacji handlowych drogą elektroniczną lub komunikację marketingową za pośrednictwem telefonu. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.