Stosowanie greenwashingu - zamierzone lub nie, niesie ze sobą ryzyko nie tylko dla wizerunku firmy czy konsekwencji prawnych, ale również wpływa na kwestie finansowania działalności i pozyskiwania inwestorów. Aż 94% inwestorów obawia się, że przygotowywane przez przedsiębiorstwa raporty zrównoważonego rozwoju mogą zawierać niewiarygodne informacje. Przy czym 75% inwestorów zwraca uwagę na kwestie ESG przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Dlatego transparentność komunikacji i unikanie podejmowania działań mających znamiona greenwashingu jest w najlepszym interesie firm.
Aby kompleksowo wyjaśnić zjawisko greenwashingu wraz z ekspertami PwC Polska, UNEP/GRID-Warszawa oraz Partnerstwem Razem dla Środowiska opracowaliśmy Greenwashing. Przewodnik dla firm. To praktyczny materiał, który ułatwia poruszanie się po zagadnieniach prawnych i pokazuje, jak uniknąć (często nieświadomego) stosowania nieuczciwych „zielonych” praktyk.
Wyjaśnienie prawnych aspektów greenwashingu
Ekspercką wiedzę z perspektywy sektora konsumenckiego oraz finansowego
Prawdziwe case studies
Praktyczne wskazówki, jak uniknąć działań greenwashingowych
Komentarze ekspertów