Celem konkursu jest wyłonienie firm, instytucji i osób fizycznych, wyróżniających się świadomymi działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju w czterech kategoriach:
W I edycji konkursu „Liderzy ESG” wzięło udział 85 programów oraz przedsiębiorstw, a także 16 osób fizycznych. Największą popularnością cieszyła się kategoria „Innowacja w obszarze ESG”, do której zgłosiły się 34 podmioty. 31 zgłoszeń przypadło na kategorię „Program edukacyjny w obszarze ESG”, zaś 20 zgłoszeń na kategorię „Strategia ESG”. W kategorii „Wizjoner/Wizjonerka Zielonej Transformacji” zostało nominowanych 16 osób.
W kategorii „Strategia ESG” na 136 możliwych do uzyskania punktów, przeciętny wynik wyniósł 90,7 punktów. Najlepsza spółka uzyskała blisko 105 punktów, zaś najniższa ocena wyniosła 64 punkty. W ramach kategorii „Strategia ESG”, organizacje były oceniane w czterech podkategoriach: strategia, środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny.
Starszy menedżer ds. marketingu, komunikacji i rozwoju biznesu, PwC Polska
Tel.: +48 519 504 385
Starszy specjalista ds. marketingu, komunikacji i rozwoju biznesu, PwC Polska
Tel.: +48 519 50 7660