Jak wynika z naszego badania "Indeks Relacji z Klientem 2019" 17% klientów uważa swój bank za zaufanego partnera, a aż 74% jest zadowolonych z relacji jaką ma ze swoim bankiem. Co wpływa na zadowolenie klientów? Poniżej prezentujemy 5 trendów, które należy mieć na uwadze.
Ponad 60 % klientów banków jest zdania, że ich dotychczasowa lojalność i aktywność nie jest wystarczająco wynagradzana. Jednocześnie, tylko 10% klientów jest aktywnym użytkownikiem programu lojalnościowego swojego banku.
Klienci oczekują zmiany modelu swojej relacji z bankiem wraz z czasem jego trwania i ich uproduktowieniem. W najbliższych latach, zaadresowanie tej potrzeby stanie się ważnym wyróżnikiem konkurencyjnym.
Dostarczanie spersonalizowanych doświadczeń nie jest niczym nowym w branży bankowej. Od dziesięcioleci stanowi podstawę większości działań marketingu bezpośredniego i cyfrowego.
Dzisiaj klient oczekuje więcej. Tymczasem, 70% klientów twierdzi, że banki nie reagują na zmiany w ich sytuacji finansowej czy życiowej.
Klienci chcą, aby ich bank pozwolił im wybrać własną ścieżkę zakupu i obsługi, bez różnicy w poziomie szybkości, czasu, jakości komunikacji i przejrzystości informacji. Dokładnie tak samo, w jaki sposób korzystają ze sklepów swoich ulubionych marek detalicznych.
Już ponad 57% klientów preferuje dostęp do ”doradztwa” ponad dostęp do „doradcy”. Tłumaczy to szybką adopcję chat-botów.
Natomiast, szczególnie dla bardziej kompleksowych produktów i problemów, kluczowe jest zapewnienie wysokiej jakości, zdalnej obsługi ludzkiej.
Nawet najlepiej zaprojektowane ścieżki doświadczeń klienta, narzędzia do jego obsługi i sprzedaży nie będą miały znaczenia, jeśli konsument nie będzie ufał, że chronione są jego tożsamość i dane. Zabezpieczenie tego zaufania jest kluczowe dla budowy trwałej relacji z klientem.