Jeronimo Martins Polska - w czasie pandemii ludzie są najważniejsi

Jesteśmy firmą zatrudniającą ponad 70 000 pracowników w sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach na terenie całej Polski. Pandemia koronawirusa była kryzysem, który spadł na wszystkich niespodziewanie i stał się powodem ogromnego niepokoju o własne bezpieczeństwo, stabilność finansową, a także poczucia braku pewności co do jutra.

Jako odpowiedzialny pracodawca zawsze czujemy ogromne zobowiązanie wobec całego zespołu Biedronki. Dlatego w czasie kryzysu skupiliśmy się przede wszystkim na: zapewnieniu bezpieczeństwa osobistego i rodzinnego naszym pracownikom, zabezpieczeniu ich stabilności finansowej oraz docenieniu ich nieustannego wysiłku w trakcie trwania pandemii. Komunikacja była jednym z naszych największych wyzwań, ponieważ musieliśmy błyskawicznie zaadaptować nowe narzędzia i kanały komunikacji, jednocześnie modyfikując nasz przepływ informacji zgodnie z ciągle zmieniającą się sytuacją pandemiczną i regulacjami prawnymi w niejednoznacznym środowisku. Jako podstawę komunikacji przyjęliśmy bliskość - bycie blisko naszych pracowników, słuchanie ich i reagowanie na ich potrzeby i obawy.

Ponadto, jako firma o kluczowym znaczeniu, zawsze dokładamy wszelkich starań, aby podejmować działania zgodne z naszą misją społeczną, jaką jest zapewnienie polskim konsumentom stałego dostępu do niezbędnych produktów. Dlatego też w czasie pandemii skupiliśmy się również na tym, aby w każdej chwili wypełniać naszą misję zapewnienia poczucia stabilności polskiemu społeczeństwu, a także wzmocnić zrozumienie tej ważnej misji wśród naszych pracowników i podkreślić ich istotną rolę społeczną.

pwc retal platform

Agnieszka Sokołowska i Jarosław Sobczyk
Jeronimo Martins Polska

Kiedy w marcu 2020 roku wybuchła pandemia, w Jeronimo Martins Polska skupiliśmy się przede wszystkim na zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa osobistego naszym pracownikom przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości działania zgodnie ze społeczną misją Biedronki. Szybko wprowadziliśmy niezbędne środki bezpieczeństwa dostosowane do środowiska pracy w naszych sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach, a także wyposażyliśmy pracowników w niezbędne narzędzia, takie jak maseczki czy środki odkażające. Oprócz środków bezpieczeństwa osobistego, natychmiast dostrzegliśmy również potrzebę zapewnienia pracownikom Biedronki stabilności finansowej i ochrony rodzin w czasach wielkiej niepewności. Dlatego w sferze finansowej wykazaliśmy się dużą sprawnością w systemie wynagradzania, przyznając pracownikom sklepów i centrów logistycznych podwyżki wynagrodzeń oraz dodatkowe premie w uznaniu ich wyjątkowego wysiłku. Ponadto zapewniliśmy naszym pracownikom i członkom ich rodzin możliwość wykonywania testów na Covid-19 sponsorowanych przez firmę. Od maja 2021 roku (w momencie, gdy zostało to dopuszczone i zatwierdzone przez rząd polski) Biedronka wprowadziła program szczepień dla swoich pracowników. W ramach programu pracownicy chcący zaszczepić się przeciwko Covid-19 mogą to zrobić bezpłatnie za pośrednictwem zewnętrznych dostawców medycznych współpracujących z Biedronką. W przedłużającym się czasie pozostawania dzieci w domu i pobierania przez nie lekcji informatyki, wsparliśmy rodziców uruchamiając nowy program socjalny, w ramach którego wyposażyliśmy naszych pracowników w laptopy i komputery dla ich dzieci. Uznając dobre samopoczucie za jedno z głównych wyzwań dla naszych pracowników, realizowaliśmy również program oferujący dostęp do cyfrowych ćwiczeń fizycznych, medytacji i treści z zakresu psychologii.

W zakresie komunikacji, w kontekście nieustannie zmieniających się przepisów prawnych w pierwszych miesiącach pandemii, kluczową rolę odegrała ciągła, natychmiastowa i przejrzysta komunikacja dwustronna. Oprócz standardowych kanałów komunikacji od razu uruchomiliśmy dedykowane call center, gdzie pracownicy mogli zgłaszać swoje wątpliwości, pytania i uwagi dotyczące kwestii związanych z pandemią. Szczególnie przydatne i skuteczne w komunikacji kryzysowej okazały się przede wszystkim nasze kanały cyfrowe (nasza strona dla pracowników ma obecnie ok. 2 mln odsłon miesięcznie), które umożliwiły bezpośredni i bieżący kontakt z zespołem Biedronki, w tym nowo uruchomiony, innowacyjny chatbot dla pracowników, który stanowił ogromne wsparcie w odpowiadaniu na ich pytania i wątpliwości w czasie wzmożonego przepływu informacji.

W zakresie wyróżnień, oprócz nagród finansowych i programów wsparcia socjalnego, docenialiśmy naszych pracowników poprzez dodatkowe działania, m.in. uruchomiliśmy ogólnopolską kampanię marketingową, w której doceniliśmy kluczową rolę pracowników etatowych w sklepach i centrach dystrybucyjnych podczas pandemii oraz wyraziliśmy wdzięczność za wyjątkowy wysiłek i wkład całego zespołu Biedronki. Na początku 2021 roku zorganizowaliśmy również wyjątkowe noworoczne wydarzenie online dla 70 000 pracowników Biedronki, aby podziękować im za ciężki i pełen wyzwań rok, by dać im poczucie wspólnoty i możliwość wspólnego świętowania.

Obserwuj nas