Multisensoryczność
Zanurzenie ludzi w świecie online skutkuje pragnieniem celebracji i intensywniejszego doświadczania rzeczywistości wszystkim zmysłami. To obszar potrzeb, na który z powodzeniem odpowiadają marki alkoholi – zaskakując konsumentów niezwykłymi opakowaniami, kolorami, aromatami i oczywiście smakami (takimi jak np. destylaty botaniczne, nieoczywiste kolory – np. czerń czy róż i połączenia składników). Manifestacją tego trendu, jest również rozwój sekretnych drink barów, nieoznaczonych szyldami – miejsc dla wtajemniczonych, świadomych i wymagających klientów, poszukujących nowych, często baśniowych wrażeń (w tym przypadku doświadczenie kreuje nie tylko wyjątkowy koktajl, ale już sama lokalizacja miejsca, często teatralny wystrój lokalu, karta drinków, sposób obsługi i podania zamówienia).
Przepis na „koktajl przyszłości” (z przymrużeniem oka)
zaskakujący w smaku – z dodatkiem ziół, kwiatów, owoców lub warzyw (lokalnych i sezonowych
delikatny (niska zawartość alkoholu, możliwość kontroli zawartości alkoholu, samodzielne dozowanie – krople), mało słodki, niskokaloryczny
aromatyczny o niezwykłym smaku i kolorze (multisensoryczny)
„instagramowy” (atrakcyjny wizualnie)
o właściwościach pro-zdrowotnych lub wspierających urodę (np. z zawartością kolagenu)
o czystej recepturze – ekologiczne składniki, etyczny proces przygotowania
podany w pobudzającej wyobraźnię „scenografii” (tajemniczej)
niepowtarzalny (niemożliwy do skopiowania)
podawany bez słomki
niepowodujący bólu głowy