{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Już od kilku sezonów obserwujemy wzrost zainteresowania konsumentów ofertą alkoholi 0%, dotyczy to przede wszystkim segmentu piwa, ale tego typu koncepty rozwija się również w kategorii win, whisky, ginu, rumu oraz gotowych koktajli. Zainteresowanie produktami bezalkoholowymi wykazują przede wszystkim młodzi konsumenci, dla których duże znaczenie posiada zachowanie niezależności (min. możliwość prowadzenia samochodu po spotkaniu towarzyskim) oraz dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, nad którą często pracują poprzez regularne treningi sportowe. Popularność produktów bezalkoholowych, wiąże się z rozwojem ich oferty smakowej – mamy tu do czynienia
z różnorodnością owoców, ziół, przypraw i coraz ciekawszymi połączeniami składników
moc alkoholu coraz rzadziej staje się czynnikiem decydującym o jego wyborze
potrzeba bezpieczeństwa i poczucia kontroli - spokojny sen zamiast nieprzespanej nocy
i złego samopoczucia następnego dnia
otwartość na próbowanie tego co nowe, poszukiwanie nowych doświadczeń smakowych
zacieranie się estetycznej granicy pomiędzy tym co męskie i kobiece w kategorii
W wielu kategoriach spożywczych konsumenci doceniają naturalność i niskie przetworzenie produktów, wzrost znaczenia tych wartości dostrzegamy również w kategoriach alkoholowych. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się marki autentyczne, które szczerze i ciekawie opowiadają o swoim miejscu pochodzenia, składnikach, procesach, a także twórcach i ich intencjach.
zmęczenie tym, co szybkie i masowe – poszukiwanie prawdy i wyjątkowości w prostocie, małe lokalne marki jako ciekawa alternatywa wobec silnie wspieranych marketingowo globalnych konceptów
świadomość wartości wynikających z naturalnych, rzemieślniczych procesów przygotowania produktu (produkt tworzą ludzie – a nie produkują maszyny)
patriotyzm gospodarczy – „odkrywanie swojego” i wynikająca z tego dum
Zanurzenie ludzi w świecie online skutkuje pragnieniem celebracji i intensywniejszego doświadczania rzeczywistości wszystkim zmysłami. To obszar potrzeb, na który z powodzeniem odpowiadają marki alkoholi – zaskakując konsumentów niezwykłymi opakowaniami, kolorami, aromatami i oczywiście smakami (takimi jak np. destylaty botaniczne, nieoczywiste kolory – np. czerń czy róż i połączenia składników). Manifestacją tego trendu, jest również rozwój sekretnych drink barów, nieoznaczonych szyldami – miejsc dla wtajemniczonych, świadomych i wymagających klientów, poszukujących nowych, często baśniowych wrażeń (w tym przypadku doświadczenie kreuje nie tylko wyjątkowy koktajl, ale już sama lokalizacja miejsca, często teatralny wystrój lokalu, karta drinków, sposób obsługi i podania zamówienia).
poszukiwanie nowych wrażeń, kolekcjonowanie przeżyć (krótkie serie produktów – przemijalność okazji, która czyni ją atrakcyjniejszą)
Przepis na „koktajl przyszłości” (z przymrużeniem oka)
zaskakujący w smaku – z dodatkiem ziół, kwiatów, owoców lub warzyw (lokalnych i sezonowych
delikatny (niska zawartość alkoholu, możliwość kontroli zawartości alkoholu, samodzielne dozowanie – krople), mało słodki, niskokaloryczny
aromatyczny o niezwykłym smaku i kolorze (multisensoryczny)
„instagramowy” (atrakcyjny wizualnie)
o właściwościach pro-zdrowotnych lub wspierających urodę (np. z zawartością kolagenu)
o czystej recepturze – ekologiczne składniki, etyczny proces przygotowania
podany w pobudzającej wyobraźnię „scenografii” (tajemniczej)
niepowtarzalny (niemożliwy do skopiowania)
podawany bez słomki
niepowodujący bólu głowy