PwC Retail Platform zawiera tworzone przez ekspertów PwC Polska unikalne treści dotyczące szeroko rozumianej transformacji biznesu w kontekście najnowszych trendów rynkowych oraz zmieniającego się otoczenia.

Dostrzegając potrzebę podejścia kompleksowego do zagadnień biznesowych materiały ukazują dane zagadnienie z trzech różnych perspektyw: konsumenta, organizacji i operacji oraz regulacji. Celem naszej platformy jest dostarczenie osobom z rynku FMCG i handlu detalicznego porcji wartościowych informacji pomocnych w codziennej pracy.

Odcinek 12: Podsumowanie 2021 w sektorze handlu detalicznego i FMCG

Głównym tematem dwunastego odcinka jest podsumowanie 2021 roku. Eksperci PwC piszą m.in. regulacjach prawnych, jakie weszły w życie w 2021 roku, a także o konsekwencjach społecznych i gospodarczych przedłużającej się pandemii COVID-19, postępie prac nad rolą osób zgłaszających naruszenia prawa, trendach w handlu online, czy zmieniających się oczekiwaniach i presji płacowej na polskim i światowym rynku pracy. Dowiemy się także więcej na temat budowania marki w nieustająco zmieniającej się rzeczywistości, czyli o kierunkach rozwoju ważnych dla biznesu w nadchodzącym roku, a także nadchodzących trendach w transporcie i logistyce.

Witold Orłowski, Główny doradca ekonomiczny, PwC Polska:

Skończył się trudny rok 2021, zaczyna się rok 2022. Wygląda na to, że równie trudny jak poprzedni, a na pewno pełen niepewności. Nie wróciliśmy jeszcze wcale do „nowej normalności”: cały czas znajdujemy się w okresie gwałtownych perturbacji. I cały czas musimy być przygotowani na nowe zagrożenia.

Rok 2021 był w polskiej gospodarce i na polskim rynku okresem trudnym do jednoznacznej oceny. Z jednej strony wiele czarnych obaw się nie spełniło, z drugiej jednak wiele nadziei zawiodło. Przede wszystkim nie udało się pokonać pandemii i wynikających z niej zagrożeń dla rozwoju. Zrealizował się zły scenariusz, w którym szybko wynaleziona szczepionka nie zdołała wygasić zarazy. Wirus wywołujący covid okazał się bardzo złośliwy, zdolny do silnych mutacji, a zatem trudny do zwalczenia. Cały rok 2021 stał więc pod znakiem większych bądź mniejszych ograniczeń gospodarczych, które mogą grozić i w roku obecnym. Na szczęście widać, że firmy umieją już radzić sobie z lockdownem znacznie lepiej niż na początku pandemii. Czytaj więcej...

 

Artykuły:

Zobacz rozmowę Krzysztofa Badowskiego Partnera PwC Polska z Vassilenem Tzanovem Dyrektorem Generalnym Upfield CEE

Komentarze:

Czupryński Karol
Commercial Category Management Director
Allegro

O roku 2021 z pewnością można powiedzieć jedną rzecz - działo się! Nie brakowało oczywiście wyzwań, ale zainteresowanie klientów zakupami online rosło, co sprawiało, że segment e-commerce prężnie się rozwijał. Z perspektywy samej platformy Allegro to był również bardzo udany rok, zwłaszcza pod kątem rozwoju usprawnień dla kupujących. Czytaj dalej.

Monika Pietryszak
Dyrektor Finansów Operacyjnych
Castorama

Dostosowania bywają trudne, szczególnie te, których wdrożenie jest wymagane w krótkim czasie i wynika z wielu zmiennych. Aby się do nich przygotować warto działać jak najwcześniej. COVID-19 nauczył nas gotowości do zmiany, zarówno w procesach operacyjnych czy sprzedażowych jak i w decyzjach zakupowych klientów, którzy zaczęli częściej korzystać z możliwości zakupów poprzez sklepy internetowe. Czytaj dalej.

Mateusz Godala
CEO
Displate

Rozpatrując kluczowe trendy musimy pamiętać, że Displate to spółka nieco inna niż reszta. Jesteśmy spółką działającą tylko w e-commerce, operującą na 60 rynkach i sprzedającą głównie w USA i Europie Zachodniej. Do tego działamy w modelu D2C i obsługujemy kompleksowo zamówienia, od produkcji aż po obsługę posprzedażową. Tymczasem większość firm skupia się tylko na pewnym wycinku tego procesu, jednym, góra dwóch etapach. Czytaj dalej.

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy&, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Agnieszka Ostaszewska

Agnieszka Ostaszewska

Partner, Assurance Leader, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 348

Mieczysław Gonta

Mieczysław Gonta

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 907

Michał Gójski

Michał Gójski

Partner, Deals, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 884

Obserwuj nas