PwC Retail Platform zawiera tworzone przez ekspertów PwC Polska unikalne treści dotyczące szeroko rozumianej transformacji biznesu w kontekście najnowszych trendów rynkowych oraz zmieniającego się otoczenia.

Dostrzegając potrzebę podejścia kompleksowego do zagadnień biznesowych materiały ukazują dane zagadnienie z trzech różnych perspektyw: konsumenta, organizacji i operacji oraz regulacji. Celem naszej platformy jest dostarczenie osobom z rynku FMCG i handlu detalicznego porcji wartościowych informacji pomocnych w codziennej pracy.

Odcinek 19: Sektor mięsny

Czy rynek mięsa w Europie ulega aktualnie zmianom? Do rozwoju jakich trendów żywieniowych przyczyniła się pandemia COVID-19? Jakie dotacje i ulgi przysługują branży spożywczej w sektorze mięsnym? Na te pytania odpowiedzieli eksperci PwC oraz goście specjalni. Zapraszamy do lektury dziewiętnastego odcinka w całości poświęconego branży mięsnej.

Artykuły:

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy Marka Steinhoffa-Traczewskiego, menedżera Strategy& Polska z Tomaszem Parzybutem, prezesem Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Rozmowa dotyczy zmieniających się dynamicznie oczekiwań i wyborów konsumentów, a także sposobów, w jakich dostosowuje się do nich branża mięsna.

Komentarze:

Anna Olewnik Mikołajewska
Prezes Zarządu
Grupa Olewnik

Myśląc o konsumencie i jego ścieżce decyzyjnej przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na diametralne zmiany, jakie dokonały się na przestrzeni ostatnich miesięcy. Mowa o inflacji i niepewności jutra, które definiują rynek pod kątem produktowym. Wzrost świadomości i wymagań klienta dawał przestrzeń na tworzenie produktów premium, stanowiąc atrakcyjne pole do eksploracji przez producentów swojej pomysłowości i innowacyjności. Z czym mierzymy się aktualnie? W naszym przypadku priorytetem jest utrzymanie jakości, pod którą mogę podpisać się własnym nazwiskiem Olewnik, ale musimy liczyć się z faktem zmniejszonych budżetów domowych, i tak dopasować ofertę, by spełniała oczekiwania finansowe i jakościowe w określonym przedziale. Czytaj dalej.

Adam Jarczyński
Communication & PR Director
Grupa Kapitałowa SuperDrob

Kamil Woźnica
Sustainability & CSR Manager
Grupa Kapitałowa SuperDrob

Od kilku lat na polskich, ale również światowych stołach rozgościły się analogi mięs, czyli roślinne zamienniki m.in. kotletów, parówek, kiełbas, burgerów, wszelakich dań, które znamy z klasycznego, mięsnego menu. Czytaj dalej.

 

PwC Retail Platform

 
 

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy&, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Agnieszka Ostaszewska

Agnieszka Ostaszewska

Partner, Assurance Leader, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 348

Mieczysław Gonta

Mieczysław Gonta

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 907

Michał Gójski

Michał Gójski

Partner, Deals, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 884

Obserwuj nas