PwC Retail Platform zawiera tworzone przez ekspertów PwC Polska unikalne treści dotyczące szeroko rozumianej transformacji biznesu w kontekście najnowszych trendów rynkowych oraz zmieniającego się otoczenia.

Dostrzegając potrzebę podejścia kompleksowego do zagadnień biznesowych materiały ukazują dane zagadnienie z trzech różnych perspektyw: konsumenta, organizacji i operacji oraz regulacji. Celem naszej platformy jest dostarczenie osobom z rynku FMCG i handlu detalicznego porcji wartościowych informacji pomocnych w codziennej pracy.

Odcinek 20: ESG

Tematem dwudziestego odcinka jest szeroko pojęte ESG. Eksperci PwC oraz goście specjalni odpowiedzieli na pytania: Jak włączyć bioróżnorodność do swoich procesów ERM? Co grozi za publikowanie błędnych zapewnień prośrodowiskowych? Kogo obejmie nowa dyrektywa CSRD? Zapraszamy do lektury.

Artykuły:

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy Piotra Rówińskiego, Partnera PwC Polska, z Eweliną Jarosińską, członkinią zarządu Kaufland Polska. Dowiedz się, w jaki sposób sieć Kaufland Polska ogranicza negatywny wpływ na środowisko oraz co uważają za największą siłę napędową ich działalności.

Komentarze:

Anna Kurnatowska
Country Director
Too Good To Go

ESG to skrót, który zdążył narobić sporo hałasu w biznesowym świecie. To dość rewolucyjne podejście do prowadzenia firmy z perspektywy szerszego spojrzenia na interesariuszy. W założeniu ma doprowadzić do sytuacji, w której dany biznes jest dobry dla szerszego grona podmiotów — firm, społeczności i środowiska. To zasadnicza zmiana i odwrócenie się od klasycznego pojmowania kapitalizmu jako drogi do maksymalizacji zysków jako głównego celu. Taka rewolucja wywołuje duży niepokój wśród ludzi zarządzających firmami, którzy nie wiedzą jak to nowe podejście wpłynie na ich organizację. W skrócie: czy firma przetrwa i będzie dalej zdolna do rozwoju. Niepokój ten, mimo że zrozumiały, w naszej opinii jest niepotrzebny.Czytaj dalej.

Oliwia Tran
Kierownik ds. sustainability
Grupa Żywiec

Obserwujemy na rynku następujące trendy: pogoń za zieloną energią, Clean label i Green Label oraz zamykanie obiegów i walka z odpadami z tworzyw sztucznych...Czytaj dalej.

 

PwC Retail Platform

 
 

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy&, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Agnieszka Ostaszewska

Agnieszka Ostaszewska

Partner, Assurance Leader, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 348

Mieczysław Gonta

Mieczysław Gonta

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 907

Michał Gójski

Michał Gójski

Partner, Deals, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 884

Obserwuj nas