PwC Retail Platform zawiera tworzone przez ekspertów PwC Polska unikalne treści dotyczące szeroko rozumianej transformacji biznesu w kontekście najnowszych trendów rynkowych oraz zmieniającego się otoczenia.

Dostrzegając potrzebę podejścia kompleksowego do zagadnień biznesowych materiały ukazują dane zagadnienie z trzech różnych perspektyw: konsumenta, organizacji i operacji oraz regulacji. Celem naszej platformy jest dostarczenie osobom z rynku FMCG i handlu detalicznego porcji wartościowych informacji pomocnych w codziennej pracy.

Odcinek 21: ESG, część 2

Zapewnienie wysokiego poziomu ochrony danych a polepszanie wyników ESG firm, wpływ zielonej transformacji na rynek pracy, dane ESG jako wsparcie dla detalistów w procesie transformacji ku bardziej zrównoważonemu podejściu - to tylko wybrane tematy, które poruszają eksperci PwC oraz goście specjalni. Zapraszamy do lektury drugiej części odcinka poświęconego tematowi ESG.

Artykuły:

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy Tomasza Barańczyka, Partnera PwC Polska, z Agnieszką Koc, dyrektorką ds. ochrony środowiska sieci Biedronka. Jak zmieniają się oczekiwania i wybory konsumentów, w tym klientów Biedronki i jak do tego dostosowuje się branża? Co stanowi największy hamulec, a co największy bodziec do działania dla firm z zakresu ESG?

Komentarze:

Demetriusz Janowski
Head of Sustainability & CSR
Schumacher Packaging Group

Jako Schumacher Packaging – producent i europejski lider w dziedzinie produkcji opakowań z tektury litej i falistej - możemy powiedzieć, że trend wdrożenia wymagań ESG w naszej branży staje się od kilku lat wyraźnym mainstreamem. Obecnie nasi partnerzy biznesowi nie potrzebują wyłącznie certyfikatów ISO 14001 albo SA 8000, aby dopełnić procedury. Jako Dostawca musimy pokazać, że mamy klarowną strategię zrównoważonego rozwoju i posiadamy wewnętrzny system CSR, który jest w stanie zapewnić realizację tej strategii. Czytaj dalej.

Piotr Romańczuk
Dyrektor ds. Ochrony Środowiska
Grupa Maspex

Marta Marcińczyk
Analityk danych środowiskowych
Grupa Maspex

Zrównoważona transformacja niesie szereg wyzwań dla każdej branży w tym również dla sektora spożywczego. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z zagrożeń wynikających ze zmian klimatu i postępującej w wielu obszarach degradacji środowiska. Rozumiemy konieczność ujawniania informacji na temat ryzyka i szans w kwestiach społecznych i środowiskowych, które wynikają z prowadzonej przez nas działalności. Raportowanie wskaźników ESG stanie się dla nas obowiązkiem już w 2026 r. Jednak ESG jest istotne nie tylko ze względu na obowiązki prawne. Czytaj dalej.

 

PwC Retail Platform

 
 

Skontaktuj się z nami

Krzysztof Badowski

Krzysztof Badowski

Partner, Strategy&, PwC Polska

Tel.: +48 608 333 277

Agnieszka Ostaszewska

Agnieszka Ostaszewska

Partner, Assurance Leader, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 348

Mieczysław Gonta

Mieczysław Gonta

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 907

Michał Gójski

Michał Gójski

Partner, Deals, PwC Polska

Tel.: +48 502 184 884

Obserwuj nas