Definiowanie punktu wyjścia: Ocena dojrzałości
Najlepszym sposobem na określenie, od czego należy rozpocząć transformację centrum usług wspólnych, jest ocena jego obecnej dojrzałości. Należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak, operacje, zarządzanie, procesy, poziom automatyzacji, postęp technologiczny, struktura zespołu, style zarządzania i zgodność z regulacjami.
Nasza ocena dojrzałości centrum usług wspólnych dostarcza kluczowych informacji o tym jak twoje centrum jest pozycjonowane w porównaniu z innymi organizacjami GBS w 5 kluczowych wymiarach: Strategii, Operacji, Procesów i Wydajności, Ludzi i Technologii. Pomaga to odpowiedzieć na pytanie, jakie obszary należy poprawić lub rozszerzyć, aby umożliwić dalszy rozwój i optymalizację centrum.
Transformacja może obejmować następujące elementy:
- Przejście od konfiguracji regionalnej do organizacji opartej na procesach z pełną odpowiedzialnością za procesy i raportowaniem przeniesionym do centrum usług wspólnych.
- Przejście od tradycyjnych centrów jednofunkcyjnych do wielofunkcyjnych hubów.
- Przejście od usług transakcyjnych do centrów świadczących usługi na bardziej zaawansowanych i wymagających wiedzy procesach.
- Nadanie priorytetu Digital Upskilling, aby wyposażyć pracowników w niezbędne kompetencje i umiejętności, które zwiększą ich efektywność i produktywność.
- Przyjęcie wspólnych systemów ERP i ujednoliconego modelu danych w różnych funkcjach i jednostkach biznesowych.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (machine learning) w usprawnianiu procesów poprzez automatyzację zadań, usprawnianie procesu decyzyjnego i dostarczanie nowych usług.
- Skupienie się na budowaniu marki pracodawcy podejmującym działania z zakresu inicjatyw CSR.
Możemy pomóc w:
- Ocenie dojrzałości w 5 kluczowych obszarach: Strategii, Operacji, Procesów, Zespołów i IT, które umożliwiają identyfikację ścieżek i inicjatyw napędzających GBS, aby uczynić go bardziej skutecznym, wydajnym i zorientowanym na jakość.
- Ocena określi, w jaki sposób GBS jest pozycjonowany w stosunku do dojrzałych organizacji tego samego typu i gdzie należy poprawić jego działanie. Dostarcza również informacji na temat postrzegania obecnego centrum usług wspólnych przez pracowników i klientów.