Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osób, których dane osobowe pozyskujemy w związku ze świadczeniem usług na rzecz Klientów

Wykonując obowiązek zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy:

  1. Administratorem danych osobowych jest PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. lub inna spółka z sieci PwC, z którą Klient ma nawiązaną współpracę - lista spółek, z siedzibą w Warszawie (00-633) przy ul. Polnej 11 lub (dalej jako: PwC lub administrator). 
  2. Dane osobowe administrator  będzie przetwarzał w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
Podstawa prawna Cele przetwarzania
art. 6 ust. 1 lit. c) - obowiązki prawne ciążące na PwC, które wynikają z przepisów regulujących świadczenie usług profesjonalnych (np. ustawa o biegłych rewidentach)
  • Wykazanie, że PwC wykonuje usługi zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie przepisami poprzez prowadzenie dokumentacji;
  • Umożliwienie świadczenia usług profesjonalnych objętych regulacjami np. badanie sprawozdań finansowych czy świadczenie pomocy prawnej;
  • Zachowanie tajemnicy zawodowej, jeżeli przepisy wymagają tego od PwC np. tajemnica adwokacka, radcowska lub doradcy podatkowego.
art. 6 ust. 1 lit. f) - prawnie uzasadnione interesy PwC
  • Umożliwienie świadczenie usług profesjonalnych na rzecz Klientów;
  • Administrowanie usługami świadczonymi przez PwC;
  • Rozwój działalności i usług PwC, w tym zarządzanie jakością;
  • Administracja i zarządzanie naszą organizacją, w szczególności stroną internetową, systemami IT oraz aplikacjami biznesowymi;
  • Analiza danych;
  • Zarządzanie bezpieczeństwem oraz ocena ryzyka operacyjnego (np. poprzez analizę Know Your Customer);
  • Stosowanie się do wymogów organizacji zawodowych, do których PwC należy;
  • Ustalenie, dochodzenie oraz obrona przed roszczeniami, w szczególności poprzez dokumentowanie zrealizowanych albo otrzymanych usług.

 

3. Dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim z wyjątkiem następujących odbiorców:

  • innym Firmom PwC tj. podmiotom powiązanym z administratorem w sieci firm PricewaterhouseCoopers. Informacje na temat lokalizacji Firm PwC są dostępne na stronie internetowej. Administrator może przekazać dane osobowe innym Firmom PwC w przypadku, gdy jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania, o których mowa w pkt 2;
  • podmiotom świadczącym na rzecz administratora usługi lub dostarczające towary lub informacje w tym usługi IT, (np. przetwarzanie danych, zarządzanie zasobami, dostawcy aplikacji biznesowych), w zakresie w jakim ma to zastosowanie do działań związanych z celami wskazanymi w pkt 2;
  • podmiotom upoważnionym przez przepisy prawa np. organy nadzoru, organy ścigania czy sądy.

4. Dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego tj. Państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) na podstawie:

  • art. 45 ust. 1 RODO – decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni poziom ochrony (w przypadku krajów, wobec których została wydana taka decyzja);
  • art. 46 ust. 2 lit. c) RODO – standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską (w przypadku pozostałych państw).

5. Dane osobowe będą przetwarzane przez PwC do czasu zakończenia współpracy z Klientem. Po upływie tego okresu administrator będzie przechowywał dane osobowe, jeżeli zobowiązany jest do tego na mocy przepisów prawa przez okres przewidziany w tych przepisach lub w celu realizacji uzasadnionych interesów przez okres przedawnienia roszczeń.

6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa:

  • dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych; Realizacja powyższych praw jest możliwa poprzez skorzystanie z formularza dostępnego tutaj.
  • do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest:

  • niezbędne do nawiązania i realizacji współpracy przez Klienta  z PwC - w zakresie celów realizowanych w ramach prawnie uzasadnionych interesów administratora danych;
  • obowiązkowe - w zakresie celów przetwarzania realizowanych w oparciu o obowiązek prawny.

8. Źródłem danych osobowych jest podmiot, który udostępnia PwC dane osobowe w ramach korzystania z naszych usług tj. Klient.

9. PwC standardowo przetwarza następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, służbowe dane kontaktowe (np. numer telefonu i adres e-mail). W niektórych przypadkach zakres przetwarzanych może być szerszy np. gdy w ramach badania sprawozdań finansowych analizujemy dane dotyczące wynagrodzeń albo przetwarzamy numer PESEL stosując się do przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.