Webinarium: Nowe obowiązki antykorupcyjne – jak przygotować firmę na nadchodzące zmiany?

Start adding items to your reading lists:
or
Save this item to:
This item has been saved to your reading list.

15 marca 2018 r. | nagranie archiwalne

Projektowana ustawa o jawności życia publicznego nakłada na przedsiębiorców w Polsce nowe obowiązki antykorupcyjne

Ustawa o jawności życia publicznego to inicjatywa, która obejmie szerokie grono polskich firm. Głównym celem proponowanej regulacji jest wzmocnienie transparentności sfery publicznej oraz przeciwdziałanie korupcji w Polsce poprzez uporządkowanie istniejących rozwiązań i wprowadzenie nowych, wzorowanych na zachodnim porządku prawnym.

Proponowane zmiany mają wspierać działania w obszarze compliance. Będzie się liczyła efektywność rozwiązań, a pozorność podejmowanych działań i ewentualne zaniedbania w zakresie realizacji standardów antykorupcyjnych będą penalizowane. Sprostanie tym wymogom będzie wymagało niemałego wysiłku przedsiębiorców.  Jednak spodziewane efekty mogą w dużym stopniu wzmocnić przejrzystość i jakość procesów zarządzania zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej.

Z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcieliby poznać praktyczną stronę procesu wdrożenia programu antykorupcyjnego, przygotowaliśmy webinarium, podczas którego podzielimy się naszymi doświadczeniami ze zrealizowanych projektów w tym obszarze.

 



W trakcie webinarium omówiliśmy następujące kwestie związane z wdrożeniem programu antykorupcyjnego:

  • Kluczowe wymogi projektowanej ustawy i ich wpływ na funkcjonowanie polskich przedsiębiorców
  • Optymalne podejście do diagnozy dojrzałości antykorupcyjnej organizacji
  • Praktyczne wdrożenie mechanizmów antykorupcyjnych i główne wyzwania na poszczególnych jego etapach
  • Rzeczywiste przykłady realizowanych przez nas projektów
  • Technologie wspierające wdrożenie programu antykorupcyjnego
  • Metody zapewniające skuteczność wdrażanych rozwiązań

 

Webinarium prowadzą:

  • Marcin Klimczak, partner, zespół usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć
  • Angelika Ciastek-Zyska, menedżer, radca prawny, zespół usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć
  • Adam Kowalczyk, lider zespołu postępowań sądowych i regulacyjnych, adwokat, PwC Legal

 

Skontaktuj się z nami

Marcin Klimczak
Partner
Tel.: +48 502 18 4087
Email

Adam Kowalczyk
Head of Litigation & Regulatory Disputes, PwC Legal
Tel.: +48 519 504 361
Email

Angelika Ciastek-Zyska
Menedżer
Tel.: +48 519 507 289
Email

Obserwuj nas