Rynek ciastek

Grzegorz Łaptaś Dyrektor

Polacy lubią ciastka. W 2015 roku ich całkowita sprzedaż wyniosła 145,4 miliona kilogramów co oznacza, że statystyczny mieszkaniec naszego kraju spożył ich średnio około 3,8 kilograma

Mimo to, w porównaniu z innymi krajami regionu Europy Środkowej i Wschodniej poziom konsumpcji jest dość niski.

Dlaczego? Wynika to z faktu, że znaczna część ludności żyje na obszarach wiejskich. To z kolei wpływa na wzorce konsumpcji i przygotowywania potraw, które obejmują również domowe słodycze. Trend ten jest bardzo silny, podczas gdy w Czechach czy na Słowacji panuje znacznie wyższa skłonność do kupowania produktów paczkowanych. Wzorce konsumpcji pomiędzy krajami różnią się też z uwagi na odmienność upodobań i nawyków. Przykładowo Słowacja jest regionalnym liderem w konsumpcji lokalnych wafli Horalky i Tatranky, podczas gdy Czesi przodują w konsumpcji kruchych ciastek ze względu na tradycję podawania ich do herbaty lub kawy. Tymczasem w Niemczech i Szwecji jedzenie ciastek jest mniej popularne ze względu na upowszechnienie innych artykułów (takich jak wyroby cukiernicze lub żelki, które także spełniają funkcje przekąsek).

Czym kierują się polscy konsumenci wybierając ciastka? Kluczowe znaczenie ma smak, na który wskazało 41% uczestników naszego badania, na drugim miejscu z 22% wskazań znalazła się jakość.

Jaki rodzaj ciastek jest najpopularniejszy? Gdzie Polacy najchętniej konsumują ciastka? Jak wygląda polski rynek ciastek? O tym wszystkim napisaliśmy w naszym raporcie!

Skontaktuj się z nami

Grzegorz Łaptaś
Dyrektor
Tel.: +48 513 092 846
Email

Obserwuj nas