Doradztwo technologiczne dla sektora finansowego

Przewaga dzięki nowoczesnej technologii

Polskie instytucje finansowe w wielu obszarach są zaawansowane technologicznie. Nie oznacza to jednak, że mogą spocząć na laurach. Wręcz przeciwnie. Duża konkurencja, do której dołączyły również firmy spoza branży finansowej, a także rosnące wymagania cyfrowego klienta, powodują konieczność nieustannego poszukiwania innowacji i nowych dróg rozwoju. Wyzwania przed jakimi stoi sektor to efektywne dostosowywanie architektury IT, a także systemów CRM, do wymagań biznesowych, skuteczne zarządzanie i wykorzystanie danych, zastosowanie sztucznej inteligencji, automatyzacja działań, marketing cyfrowy czy współpraca z fintechami. Te banki i ubezpieczyciele, którzy w umiejętny i sprawny sposób wykorzystają nowoczesne technologie do zmiany lub transformacji obecnych modeli biznesowych pozostawią swoich rywali w tyle.

Chcemy pomagać naszym klientom osiągać przewagę dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym. W związku z tym zapraszamy do poznania:

  • Obszarów biznesowych, których efektywność pomagamy podnieść
  • Metod i narzędzi, które nam do tego służą.

Chcesz porozmawiać o możliwościach rozwoju Twojego biznesu poprzez technologie?

Wyślij zapytanie ofertowe

Sprawdź jak możemy pomóc Ci usprawnić Twój biznes

Strategia i architektura IT

Naszym celem jest pomoc CIO w budowie architektury IT przy wykorzystaniu najnowszych dostępnych rozwiązań.

Budowane przez nas rozwiązania są wydajne, bezpieczne oraz poprawiają model współpracy Biznesu z IT.

Nowoczesna architektura pomaga lepiej planować rozwój IT przy zachowaniu możliwości szybkiej reakcji na zmieniające się wymagania biznesowe. To ma pozytywny wpływ również na procesy wytwórcze naszych klientów, umożliwiając szybkie uruchamianie nowych produktów i usług finansowych.

   

Nasze projekty dotyczą:

  • Strategii IT
  • Zarządzania IT
  • Docelowego modelu operacyjnego IT
  • IT Due Diligence
  • Przeglądu architektury IT
  • Wdrożenia rozwiązań chmurowych
  • Zarządzania projektami IT
  • DevOps

Rozwiązania chmurowe

Naszym celem jest pomóc CIO w optymalnym wykorzystaniu rozwiązań chmurowych w architekturze IT.

Posiadamy kompleksowy zestaw kompetencji pozwalający na zaprojektowanie i dostarczenie rozwiązań chmurowych, które są wydajne, bezpieczne, efektywne kosztowo i zgodne z regulacjami.

Nowoczesna architektura chmurowa umożliwia lepsze zarządzanie zasobami IT i daje możliwość szybkiej reakcji na zmieniające się wymagania biznesowe. Umożliwia również optymalizację procesów wytwórczych i szybkie uruchamianie nowych produktów / usług finansowych.

   

Nasze projekty dotyczą:

  • Strategii wykorzystania rozwiązań chmurowych
  • Cloud Governance
  • Cloud Due Diligence
  • Projektów architektury IT z wykorzystaniem rozwiązań chmurowych
  • Wsparcia migracji systemów i rozwiązań do chmury

Projektowanie rozwiązań CRM

W dzisiejszym świecie utrzymanie efektywnej i długofalowej relacji z klientami jest podstawą działalności każdego przedsiębiorstwa.

Celem wdrożenia systemów klasy CRM jest nie tylko polepszenie satysfakcji klienta, zwiększenia efektywności sprzedaży i dochodowości, ale także umożliwienie pracownikom firmy dostępu w prostej formie do kluczowych danych, wskaźników oraz informacji niezbędnych do codziennej pracy.

Proponowane przez nas rozwiązania ułatwiają zarządzanie oraz automatyzują procesy kontaktu z klientami. Upraszczają również zarządzanie szansami sprzedażowymi i leadami, wspierając przy tym współpracę oraz wymianę informacji pomiędzy pracownikami.

Doradzane przez nas rozwiązania dodatkowo mają za zadanie integrować się ze systemami klientów wspierając wszystkie istniejące kanały obsługi i sprzedaży.

   

Naszych klientów wspieramy w:

  • Przygotowaniu strategii biznesowej oraz strategii IT dla obszaru CRM
  • Określeniu mapy drogowej rozwoju oraz planu dalszych działań
  • Wyborze oraz ocenie dostępnych rozwiązań CRM
  • Przygotowaniu architektury aplikacji oraz architektury integracji 
  • Definicji wymagań oraz analizie biznesowej
  • Kompleksowym zarządzaniu projektem
  • Zarządzaniu zmianą

Razem z zespołem programistów z PwC Customer Technology prowadzimy całościowe wdrożenia CRM w przedsiębiorstwie

Workflow / Business Process Management

Wdrożenie platform typu Workflow / BPM (Business Process Management) sprawia, że procesy w przedsiębiorstwie stają się szybsze, przejrzyste, prostsze i generują mniej błędów w obsłudze.

Narzędzia Worfklow powodują optymalizację procesów biznesowych wewnątrz organizacji oraz zwiększają efektywność obsługi klientów, co przekłada się na wymierne wyniki finansowe.

Naszym klientom pomagamy w wyborze odpowiedniej technologii i architektury IT oraz w zbudowaniu innowacyjnych narzędzi oraz procesów biznesowych.

Naszych klientów wspieramy w:

  • Przygotowaniu strategii biznesowej oraz IT w obszarze rozwoju platform i systemów Workflow / BPM
  • Wyborze technologii/architektury i przy definicji RFI/RFP
  • Ocenie aktualnych możliwości organizacji w zakresie rozwoju Workflow / BPM i dojrzałości organizacji w tym zakresie
  • Analizie i projektowaniu procesów biznesowych w poszczególnych obszarach tematycznych (np. on-boarding klienta, procesy kredytowe, procesy sprzedażowe, wewnętrzne procesy firmy) oraz przekazaniu najlepszych praktyk i trendów na rynku
  • Implementacji wybranych narzędzi typu Workflow / BPM
  • Integracji, przetestowaniu oraz przekazaniu rozwiązania do użytkowników końcowych
  • Kompleksowym zarządzaniu projektem

   

Digital Marketing

Rynek finansowy kształtowany jest obecnie przez nowe technologie, a podmioty finansowe chcąc nadążyć za konsumentem decydują się na złożone projekty transformacji cyfrowej obejmujące m.in. działania marketingowe w kanałach cyfrowych.

Działania z zakresu Digital Marketingu wymagają wiedzy na styku technologii, danych, analityki i nowoczesnych narzędzi marketingowych. Pomagamy naszym Klientom przejść trudną ścieżkę optymalizacji oraz digitalizacji procesów, przyczyniając się do akwizycji nowych Konsumentów oraz wzrostu efektywności sprzedaży realizowanych poprzez kanały cyfrowe.

Nasze projekty dotyczą:

  • Data Management Platforms - integracja danych anonimowych oraz identyfikowalnych, oprofilowanie, segementacja, aktywizacja w systemach automatyzacji klasy DSP, Marketing Automation, CRM, ESP
  • Demand Side Platforms - zakup powierzchni reklamowych w modelach programatycznych
  • Customer Data Platforms - integracja danych 1st party w ramach całej organizacji, insighty konsumenckie
  • Analityka web, mobile, cross device - identyfikacja użytkowników, optymalizacja konwersji, projektowanie UX/UI
  • 1st party, 2nd party, 3rd party data - integracja oraz zarządzanie danymi, zwiększanie efektywności kampanii outboundowych, cross sell upsell, wzbogacanie profili użytkowników
  • AdTech, MarTech, RetailTech - budowa stacków technologii Digital Marketingu odpowiadających na indywidualne potrzeby Klientów

   

Nowe sposoby komunikacji - Voicebot & Chatbot

  • Sposoby komunikacji z klientem w świecie cyfrowej technologii przechodzą ciągłą zmianę od wielu lat. Dzisiaj klienci nie wyobrażają sobie braku możliwości obsługi przez serwis internetowy i aplikację mobilną, natomiast kolejnym rynkowym standardem będzie wykorzystanie języka naturalnego w komunikacji głosowej i tekstowej.

    Wdrożenie rozwiązań voicebot i chatbot nie tylko pozwoli nadążyć za konkurencją, ale otworzy nowe możliwości związane z jakością obsługi klienta oraz obniżeniem kosztów.
  • Dla wielu organizacji boty mogą być pierwszym wdrażanym rozwiązaniem wykorzystującym uczenie maszynowe i elementy sztucznej inteligencji w działalności operacyjnej. Pełne wykorzystanie potencjału takiego rozwiązania wymaga zintegrowania z dostępnymi źródłami danych oraz procesami biznesowymi.

   

Możemy pomóc w każdym obszarze biznesu oraz IT:

Jako zespół PwC specjalizujący się w transformacji cyfrowej potrafimy pomóc w każdym obszarze biznesu i IT.

We wdrożeniu rozwiązań voicebot i chatbot, od przygotowania architektury i spełnienia warunków regulacyjnych, przez wsparcie w wyborze dostawcy, integracji i uruchomieniu, po propozycje kierunków dalszego rozwoju i pełnego wykorzystania możliwości analitycznych i automatyzacji, jakie oferują takie rozwiązania.

 

 

Zarządzanie danymi

Każda nowoczesna firma gromadzi i przetwarza z każdym rokiem coraz większą liczbę danych. Okiełznanie ich oraz zapewnienie ich dostępności i użyteczności stało się dużym wyzwaniem, przed którym stoi obecnie każda z organizacji. Naszym celem jest wsparcie naszych klientów w analizie organizacji pod kątem praktycznej organizacji zarzadzania danymi od strony procesowej i narzędziowej.

Efektywna organizacja sfery zarządzania danymi skutkuje lepszą jakością danych oraz wykorzystaniem nieużywanych do tej pory danych danych. Ma to wpływ na poprawę procesów decyzyjnych i wyników finansowych naszych klientów

   

W ramach Zarządzania danymi realizujemy projekty w obszarach: 

  • Data Governance (organizacji komponentów istotnych dla Zarzadzania Danymi) 
  • Master Data Management (MDM) 
  • Komercjalizacji danych
  • Wdrożenia Hurtowni Danych 
  • Wdrożenia Big Data / Data Lake Set-up 
  • Wdrożenia narzędzi do Raportowania 

PMI – Data Migration

Migracja danych jest jednym z zagadnień, które występują w każdym większym projekcie informatycznym. Migracje są jednym z najtrudniejszych projektów w branży IT, będąc wyzwaniem operacyjnym, biznesowym, a także technicznym dla firm. Procesy związane z migracją danych wymagają silnej koordynacji, zarządzania oraz zaangażowania wielu zasobów.

Naszym celem jest pomoc firmom w przejściu przez ten trudny proces, w celu minimalizacji liczby błędów po uruchomieniu produkcyjnym systemu z nowymi danymi.

Oferujemy kompleksowe:

  • Wsparcie w procesie migracji danych (migracje on-premise, migracje do chmury)
  • Wsparcie w analizie wszystkich istotnych elementów niezbędnych do zaplanowania i przeprowadzenia z sukcesem migracji danych
  • Wsparcie w wydzieleniu portfela produktów („carve-out”) 
  • Wsparciu w zarządzaniu migracją i bieżąca koordynacja prac wdrożeniowych
  • Przygotowanie podejścia i planu testów i rekoncyliacji oraz właściwej sekwencji kroków migracji (szczegółowy Cutover plan)
  • Wsparcie w przygotowaniu procesu w postaci prób migracyjnych oraz organizacji i koordynacji właściwego weekendu migracyjnego przy wdrożeniu GO-LIVE

   

RegTech

Nowe regulacje są wyzwaniem dla naszych klientów. Wiążą się one przede wszystkim z wprowadzaniem coraz bardziej szczegółowych i restrykcyjnych przepisów, które mogą skutecznie hamować rozwój sektora finansowego. Dodatkowo ustawodawca bardzo często nie dostarcza jednoznacznych wytycznych, szczególnie w zakresie zabezpieczeń technicznych danych.

Naszym celem jest pomoc CIO w zagwarantowaniu zrozumienia nowych wymagań oraz zgodność prowadzenia działalności do nowych biznesowych wytycznych.  

   

Nasze wsparcie:

Naszych klientów wspieramy w dostosowaniu się do szczegółowych, restrykcyjnych i często niezrozumiałych przepisów dotykających kwestii IT.

Dziedziny w jakich jesteśmy w stanie wesprzeć naszych klientów dotyczą: AML, RODO/ GDPR, PSD2, MIFID2, IFRS, Basel IV, IDD, MD, Split payment.

Skontaktuj się z nami

Marek Młyniec

Partner, PwC Polska

Tel.: +48 608 350 134

Obserwuj nas