Co więcej, ryzyko to nie ogranicza się tylko do podmiotów dostarczających dobra lub usługi. Dotyczy również podmiotów powiązanych oraz współpracujących na zasadach umów B2B, partnerów czy też agentów.
Nastawienie na obniżanie kosztów może wywołać niedostateczną bądź całkowity brak analizy ryzyka związanego z doborem, zmianą czy też utrzymaniem współpracy z dostawcami.
Koszty niewłaściwych decyzji, jak również niedopełnienia obowiązków mogą prowadzić do wielomilionowych strat materialnych i utraty wiarygodności jako partnera w biznesie.
Coraz bardziej restrykcyjne przepisy powodują, że ich ignorowanie może mieć ogromny wpływ na wizerunek i działalność biznesu.
Zarządzanie ryzykiem kontrahenta według metod PwC to:
Jakość i niezawodność usług i dostaw
Zwiększenie pewności, że dołożyłeś starań, aby wypełnić wymogi prawne i chronić interesy firmy
Pewniejsze przychody, mniejsze koszty reklamacji i przywrócenia działalności
Informacje i dane dające obiektywne podstawy do negocjowania warunków współpracy
Praktyczne rozwiązania ukierunkowane na transfer wiedzy. Zostanie z Tobą coś więcej niż dokumentacja.