
Odcinek 22: Wschodzące gwiazdy biznesu
Jakie są czynniki sukcesu młodych biznesów? Jakie wyzwania stoją przed startupami w 2024 roku? Co charakteryzuje firmy przyszłości? To wszystko w odcinku "Wschodzące gwiazdy biznesu".
PwC Retail Platform zawiera tworzone przez ekspertów PwC i Strategy& unikalne treści dotyczące szeroko rozumianej transformacji biznesu w kontekście najnowszych trendów rynkowych oraz zmieniającego się otoczenia.
Dostrzegając potrzebę podejścia kompleksowego do zagadnień biznesowych materiały ukazują dane zagadnienie z trzech różnych perspektyw: konsumenta, organizacji i operacji oraz regulacji. Celem naszej platformy jest dostarczenie osobom z rynku FMCG i handlu detalicznego porcji wartościowych informacji pomocnych w codziennej pracy.
"Daj swoim rzeczom drugie i długie życie!" - pod takim hasłem przewodnim działa firma Ubrania do oddania, zajmująca się zbieraniem odzieży i przekazywaniem jej organizacjom charytatywnym. Zobacz fragment wywiadu z Tomaszem Bocianem, CEO firmy.
Playback of this video is not currently available
Pełną wersję materiału znajdziesz na stronie odcinka.
Jakie są czynniki sukcesu młodych biznesów? Jakie wyzwania stoją przed startupami w 2024 roku? Co charakteryzuje firmy przyszłości? To wszystko w odcinku "Wschodzące gwiazdy biznesu".
Zapewnienie wysokiego poziomu ochrony danych a polepszanie wyników ESG firm, wpływ zielonej transformacji na rynek pracy, dane ESG wsparciem dla detalistów w procesie transformacji ku bardziej zrównoważonemu podejściu - to tylko wybrane tematy, które poruszają eksperci PwC oraz goście specjalni. Zapraszamy do lektury...
Jak włączyć bioróżnorodność do swoich procesów ERM? Co grozi za publikowanie błędnych zapewnień prośrodowiskowych? Kogo obejmie nowa dyrektywa CSRD? Na te pytania odpowiedzieli eksperci PwC oraz goście specjalni. Zapraszamy do lektury dwudziestego odcinka w całości poświęconego tematowi ESG.
Czy rynek mięsa w Europie ulega aktualnie zmianom? Do rozwoju jakich trendów żywieniowych przyczyniła się pandemia COVID-19? Jakie dotacje i ulgi przysługują branży spożywczej w sektorze mięsnym? Na te pytania odpowiedzieli eksperci PwC oraz goście specjalni. Zapraszamy do lektury dziewiętnastego odcinka w całości...
Zależy nam na osiągnięciu odpowiedniej równowagi między e-commercem a offlinem, który staje się coraz bardziej zdigitalizowany. Będziemy dalej rozwijać nasz unikalny model omnichannel, w którym offline ma się przenikać z online. Sklepy stacjonarne CCC coraz częściej stają się źródłem pozyskiwania klienta e-commerce. Kontynuujemy proces ich cyfryzacji: około 200 lokalizacji zostało już wyposażonych w tablety do zakupów internetowych - obecnie już 15% obrotów ccc.eu w Polsce pochodzi właśnie z tabletów. Planowane jest dalsze rozwinięcie tego rozwiązania w Polsce i zagranicą. Tu ważną rolę odgrywa nasza kadra sklepowa. Nawet najlepsza technologia niewspierana przez człowieka, nie będzie funkcjonować tak efektywnie jak przy połączeniu pracy pracownika - doradcy i ambasadora CCC – oraz odpowiedniego narzędzia. W przygotowaniu są także m.in. kasy samoobsługowe oraz kioski internetowe. Testujemy też wysyłki e-commerce ze sklepów, z zamiarem pełnego uruchomienia tej funkcjonalności na przełomie Q1/Q2 2021 roku. To wszystko pokazuje realną zmianę w zachowaniu klientów i wagę wprowadzania cyfrowych rozwiązań do sklepów stacjonarnych. Przy okazji, zapraszamy do sklepów eobuwie.pl, których mamy już blisko 30 w całej Polsce oraz do nowego sklepu Modivo, które właśnie takie przenikanie się światów prezentują doskonale. To wszystko dowodzi, że sklepy dalej będą istnieć, ale zmieni się ich rola.
Obserwujemy dynamiczny rozwój w obszarze technologii produkcji oraz technologii cyfrowej. Przyczyn tego zjawiska jest wiele, ale wiodące są te ekonomiczne. Działa tutaj pewnego rodzaju sprzężenie zwrotne: rozwój technologii poprawia efektywność biznesu, który kalkulując efekt inwestuje śmielej w rozwój kolejnych projektów.
Zmiana ta widoczna jest w wielu obszarach biznesu, od łańcucha dostaw po relacje z klientami. Im bardziej biznes jest oparty o produkcję lub o usługi w świecie cyfrowym tym większe korzyści może czerpać z rozwoju technologii. W przypadku procesów produkcji zmiana najczęściej kojarzona jest z automatyzacją procesów. W zakresie usług cyfrowych natomiast kojarzona jest m.in. z transformacją cyfrową opartą na strategii “data driven” czy wykorzystaniem sztucznej inteligencji - wszystko by jak najefektywniej spełniać potrzeby klientów.
Przyglądając się tym zmianom można dostrzec drugi samonapędzający się mechanizm; im więcej zautomatyzowanych lub cyfrowych procesów, tym więcej wygenerowanych danych, a tym samym większe szanse na rozwój zaawansowanej analityki, usprawniającej w kolejnym kroku dalszy proces automatyzacji, ale też i efektywnych decyzji biznesowych. Z kolei rozwinięta analityka napędza dalszy postęp.
Mamy więc drugi mocny motor obserwowanej rewolucji technologicznej. Pierwszy był ekonomiczny, drugi jest zaś bardziej substancjalny. Przyczyn progresu jest oczywiście znacznie więcej, ale wydaje się, że powyższy zarys już pokazuje, że otacza nas realna przemiana o zasięgu globalnym, która wymaga zdecydowanego, ukierunkowanego i szybkiego działania w świecie biznesu. Czytaj dalej ›
W ubiegłym roku stałym tematem naszych dyskusji była przyspieszona transformacja cyfrowa i mocne wejście w e-commerce biznesów każdej wielkości, wymuszone przez pandemię. Wiele firm zostało wręcz “katapultowanych” 5 lat w przyszłość. Dotyczy to zarówno procesu sprzedaży, reklamy, jak i komunikacji między pracownikami, czy z klientami.
Wynika to ze zmiany zachowań konsumentów, którzy od początku pandemii spędzają w sieci znacznie więcej czasu. Widać to chociażby w statystykach Facebooka. W szczycie pandemii liczba informacji wysyłanych za pośrednictwem naszych komunikatorów wzrosła o ponad 50 proc. Czytaj dalej
W 2020 r. roku mimo trudności związanych z pandemią zdecydowaliśmy się zrobić przegląd naszej działalności i przygotowaliśmy plan działań do roku 2025. Jednym z elementów pracy nad strategia była analiza czynników, które odróżniają nas od innych operatorów krajowych i europejskich. Najważniejsze odkrycie odnaleźliśmy na wyciągnięcie ręki, było praktycznie przed naszymi oczami. Zauważyliśmy, że na rynku polskim jest dwóch dużych operatorów, z których jeden pozycjonuje się jako „lider kosztowy” a drugi jako „lider produktu” w zakresie kompleksowości i jakości, co dla nas stworzyło potencjał rozwoju jako „lidera dopasowania”.
Równocześnie, w ramach przeglądu zewnętrznego stwierdziliśmy, że różnorodne wymagania klientów, które spełniamy (dotychczas postrzegane przez nas trochę w wymiarze utrapienia), mogą być źródłem naszej przewagi konkurencyjnej. Dotychczas kierowaliśmy się popularnym założeniem, że logistyka z natury lubi standaryzację. W procesie budowy strategii odkryliśmy jednak, że naszą podstawową przewagą jest umiejętność godzenia różnych potrzeb i interesów (branż, temperatur, wymagań, lokalizacji, przepływów) klientów, które w pewnej skali, dobrze zarządzone, mogą się równoważyć i uzupełniać. Czytaj dalej
Czasy, w których jedyną miarą skuteczności przedsiębiorstwa był wypracowany zysk, już minęły. Dziś kluczowe stają się kwestie w jaki sposób, jakim kosztem i z jaką wartością dodaną uda się ten zysk osiągnąć. Widmo ekologicznej katastrofy i zmiany społeczne, które na nowo definiują relacje firm z klientami sprawiają, że w sposób fundamentalny zmienia się podejście do rozwoju gospodarczego. Zrównoważony rozwój, czyli odpowiedzialne zarządzanie aspektami ESG w prowadzonej działalności, to konieczność i nasz wspólny obowiązek, którego nie da się już odkładać na później.
Dla Banku BNP Paribas CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) i zrównoważony rozwój to elementy DNA. Celem banku jest bycie agentem pozytywnych zmian i liderem w zakresie zrównoważonych finansów. Strategia CSR i Zrównoważonego Rozwoju banku jest ściśle zintegrowana ze strategią biznesową „Fast Forward”. Drogowskazem dla banku, jest przyjęta przez ONZ w 2015 roku Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030, która zawiera 17. Celów Zrównoważonego Rozwoju. Czytaj dalej
W czasach postcovidowych utrzymanie klientów jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jako marka, mogą Państwo wprowadzić swój własny program lojalnościowy angażujący Państwa klientów lub wejść w sojusz z innymi markami i wprowadzić program koalicyjny.
Koalicyjny program lojalnościowy, zwany również wspólnym programem lojalnościowym polega na wspólnym działaniu wielu niepowiązanych ze sobą marek na zasadzie partnerstwa. Klienci zyskują więcej swobody i szerszą gamę zachęt dzięki temu, że zdobywają punkty od wszystkich marek uczestniczących w programie, a punkty uzyskane od jednej marki mogą realizować u innej (także uczestniczącej w programie).
Koalicyjne programy lojalnościowe tworzone są przez jedną firmę, a następnie rozszerzane na innych uczestników. Właściciel programu odpowiada za zarządzanie nim oraz nadzór nad procesem rozliczania. Marki uczestniczące w programie zachowują pewien zakres swobody, a równocześnie korzystają ze zwiększonego ruchu oraz danych zebranych za pośrednictwem programu. Czytaj dalej
Firmy, które robią to, co zawsze, są skazane na klęskę. Firmy odnoszące sukcesy stale ewoluują i przekształcają swoje modele biznesowe, a ludzie są w samym sercu tej ewolucji.
Równa płaca za równą pracę to fundamentalny krok dla nowoczesnego biznesu i niezbędny czynnik umożliwiający transformację. Jak pracownicy mogą być zaangażowani, oddani i innowacyjni, wiedząc (lub wierząc), że nie są tak samo wynagradzani za tę samą pracę?
Firmy, które rozwiązują problem zróżnicowania wynagrodzenia ze względu na płeć, budują zaufanie pracowników, zwiększają różnorodność umiejętności, podnoszą swoją atrakcyjność dla utalentowanych kandydatów, pomagają kształtować inkluzywną i zróżnicowaną kulturę korporacyjną, a ostatecznie poprawiają swoje wyniki finansowe. Czytaj dalej.
Pandemia COVID-19, towarzyszące jej restrykcje oraz zakłócenia normalnej aktywności gospodarczej doprowadziły do przejściowego kryzysu wielu gałęzi polskiego przemysłu. Miniony rok to także czas pełen wyzwań dla całej branży spożywczej – w tym sektora convenience. Kategorii, która przez ostatnie lata rozwijała się jak żadna inna, by niemal zupełnie zniknąć na czas światowego kryzysu pandemicznego. Teraz wraca i to w dobrym stylu. Czytaj dalej.
Empik jest niekwestionowanym liderem sprzedaży wielokanałowej w Polsce – od lat opiera swoją strategię na dynamicznym rozwoju kanałów online i mobile przy jednoczesnej ekspansji sieci stacjonarnej. Już co 3. Polak kupuje w Empiku, a 60% naszych odbiorców to klienci omnichannel i udział ten stale rośnie. Z kolei co 4. konsument, który realizował zakupy wyłącznie w salonach, obecnie dokonuje ich również w e-commerce. Warto podkreślić, że Empik.com – jeden z czołowych polskich sklepów online, odnotowuje ponad 32% wzrost wizyt a średnia liczba sesji na rok to już ponad 230 mln. Czytaj dalej.
Popyt na e-zakupy rodzi podaż w e-sprzedaży, a wraz z rozwojem sprzedaży w kanałach online, rośnie także ilość procesów towarzyszących rozwojowi e-commerce. Sektor handlowy w obszarze rynku kurierskiego zmierza więc w kierunku maksymalnej optymalizacji tych procesów, uproszczeniu ich oraz dostosowaniu do potrzeb dzisiejszego e-konsumenta. Moim zdaniem pierwszym kluczowym trendem jest wzrost znaczenia automatyzacji. Coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż w kilku kanałach sprzedaży internetowej. Efektywne działanie w modelu omnichannel wymaga integracji wielu systemów i narzędzi e-commerce. Firmy, które są gotowe na taką transformację lub już ją przeprowadziły znajdują się w korzystniejszej sytuacji, niż ich bardziej “analogowi” konkurenci. Czytaj dalej.
Przy tworzeniu wszystkiego co nowe oprócz wizji i wyczucia strategicznego niezbędne jest stworzenie odpowiedniego produktu, który spełni oczekiwania klienta. Ponadto modele biznesowe w wielu branżach w ciągu ostatnich kilku lat uległy istotnej zmianie wprowadzając zmienność do swojego biznesu. Ta zmienność i jej umiejętne zarządzanie stało się przewagą konkurencyjną umożliwiającą w wielu przypadkach prowadzenie rentownego biznesu. Wynika to z faktu, iż zmienność jest atrakcyjna dla klienta, który sięga po nowy produkt często z powodu jego zmiany, odróżniając go tym samym od produktów konkurencji. W wielu przypadkach innowacje rewolucjonizują pozycję konkurencyjną stając się motorem wzrostu w postaci rosnących dochodów i wydajności działalności. Ponadto wprowadzanie zmian w produktach wynika z dostępności surowców, trendów żywieniowych, świadomości eko konsumentów. Każda planowana zmiana produktu wymaga starannej oceny możliwości wdrożenia zmiany w kontekście jakości produktu i cyklu jego życia (w niektórych branżach uregulowanych prawnie) jak również oceny prawdopodobieństwa sukcesu. Dlatego wiele firm wydaje niebotyczne kwoty na R&D i traktuje działalność R&D jako istotny obszar swojej działalności. Czytaj dalej.
O roku 2021 z pewnością można powiedzieć jedną rzecz - działo się! Nie brakowało oczywiście wyzwań, ale zainteresowanie klientów zakupami online rosło, co sprawiało, że segment e-commerce prężnie się rozwijał. Z perspektywy samej platformy Allegro to był również bardzo udany rok, zwłaszcza pod kątem rozwoju usprawnień dla kupujących. Czytaj dalej.
Rynek napojów bezalkoholowych utrzymuje wartość ok. 17 mld PLN w cenach detalicznych, pomimo gwałtownych zawirowań związanych z pandemią i zmianami legislacyjnymi w roku 2021. Trzy największe kategorie to niezmiennie woda butelkowana, napoje gazowane oraz soki i napoje owocowe (w tym tzw. smoothie). Czytaj dalej.
British American Tobacco – firma ze 120-letnią tradycją – działa głównie w modelu sprzedaży B2B. Wzrost nowych kategorii produktowych i cyfrowa rewolucja, która ma miejsce w ostatnich latach, stwarzają okazję dla zespołu marketerów BAT do budowania bezpośrednich relacji z konsumentami dzięki zastosowaniu technologii cyfrowych. Zarówno w świecie fizycznym, jak cyfrowym angażują się w tworzenie doświadczeń użytkowników, interakcji społecznych, dostarczanie treści, prowadzenie działań e-commerce, zapewnianie klientom wsparcia i prowadzenie działań retailowych z wykorzystaniem technologii cyfrowych w świecie fizycznym. Czytaj dalej.
Rynek piwa przeszedł dużą transformację w ostatnich latach. Wiąże się to ze zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów, zmianą struktury handlu w Polsce w kierunku nowoczesnych formatów oraz otoczeniem makroekonomicznym i regulacyjnym. Po pierwsze konsumenci oczekują coraz szerszej oferty i coraz większej różnorodności smaków. Do najszybciej rosnących segmentów należą piwa smakowe oraz piwa bezalkoholowe co wynika z bardziej aktywnego i nastawionego na zdrowie trybu życia. Grupa Żywiec jako pierwsza dostrzegła potencjał piw 0.0.% i w 2018 wprowadziła szeroką ofertę produktów pod aż 3 markami i parasolem Strefa Zero. Dziś segment ten stanowi już ponad 6% wartości rynku i nadal dynamicznie rośnie. Czytaj dalej.
Ostatnie dwa lata pokazały, że branża handlu detalicznego wymaga odpowiedniej współpracy, aby spełniać przyszłe potrzeby konsumentów. Wraz ze zróżnicowaniem zachowań i przyzwyczajeń zakupowych konsumentów, ciągłymi ograniczeniami łańcuchów dostaw oraz poważnym niedoborem pracowników, pojawiła się nowa rzeczywistość. Wymaga ona od detalistów przyspieszenia działań cyfrowych, dostosowania łańcuchów dostaw poprzez przewidywanie popytu oraz wsparcia prawdziwych bohaterów tej branży, czyli pracowników pierwszego kontaktu. Czytaj dalej.
Wiele trendów występujących w technologii ma różne kierunki, ale bardzo dużo z nich dotyczy w jakimś aspekcie automatyzacji. Firmy zmieniają się i dążą do automatyzacji. Nie wiąże się to tylko z nią, w rozumieniu pracy manualnej, ale przede wszystkich procesów biznesowych, tym samym możliwości skrócenia czasu podejmowania decyzji czy obsługi klienta. Automatyzacja wywoływała i wciąż wywołuje obawy związane ze zwolnieniami, zastępowaniem ludzi maszynami i sztuczną inteligencją. Jednak w rzeczywistości ta technologia pozwala pracownikom zwiększać swoją efektywność. Czytaj dalej.
Druga połowa roku 2022 była bardzo trudna dla wszystkich podmiotów na rynku fuzji i przejęć. Co miało na to wpływ? Wiele czynników. Oczywiście jednym z nich jest otoczenie makroekonomiczne, kwestie geopolityczne jak wojna i ogólnie związana z tym niepewność. Ciężko jest planować duże ruchy kapitałowe w sytuacji bardzo nerwowego otoczenia. Kolejnym ważnym elementem są stopy procentowe i związane z nimi koszty finansowania. Mają one niebagatelny wpływ nie tylko na to jak firmy funkcjonują, ale również na to jak sponsorzy finansują transakcje.
Osobną kwestią jest porównywalność danych finansowych i obserwacja trendów – czyli pytanie o to, kiedy był ostatni stabilny i „normalny” rok obrotowy i do jakiego powinno się referować. Naturalna odpowiedź to rok 2019 - 2020 i 2021 to lata zdominowane przez pandemię Covid-19, która w mniejszym lub większym zakresie wpłynęła na każdą firmę. Roku 2022 też nie sposób nazwać do końca “normalnym” i stabilnym, bo w lutym zaczęła się wojna i generalnie każda firma w jakiś sposób odczuła jej negatywne skutki m.in. po stronie kosztów wsadowych: energia, transport, logistyka, paliwa, surowce, waluty, ale również od strony rynkowej i łańcuchów dostaw.
Zaczęliśmy 2023 rok i widać pewną intensyfikację działań, rozpoczętych często jeszcze latem czy jesienią zeszłego roku. Rynek zaczyna się budzić, powoli pojawiają się nowe transakcje. Jeszcze nie można powiedzieć, że jest dobrze, ale widać, że powoli rośnie gotowość do przeprowadzania transakcji. Czytaj dalej.
Myśląc o konsumencie i jego ścieżce decyzyjnej przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na diametralne zmiany, jakie dokonały się na przestrzeni ostatnich miesięcy. Mowa o inflacji i niepewności jutra, które definiują rynek pod kątem produktowym. Wzrost świadomości i wymagań klienta dawał przestrzeń na tworzenie produktów premium, stanowiąc atrakcyjne pole do eksploracji przez producentów swojej pomysłowości i innowacyjności. Z czym mierzymy się aktualnie? W naszym przypadku priorytetem jest utrzymanie jakości, pod którą mogę podpisać się własnym nazwiskiem Olewnik, ale musimy liczyć się z faktem zmniejszonych budżetów domowych, i tak dopasować ofertę, by spełniała oczekiwania finansowe i jakościowe w określonym przedziale.. Czytaj dalej.
ESG to skrót, który zdążył narobić sporo hałasu w biznesowym świecie. To dość rewolucyjne podejście do prowadzenia firmy z perspektywy szerszego spojrzenia na interesariuszy. W założeniu ma doprowadzić do sytuacji, w której dany biznes jest dobry dla szerszego grona podmiotów — firm, społeczności i środowiska. To zasadnicza zmiana i odwrócenie się od klasycznego pojmowania kapitalizmu jako drogi do maksymalizacji zysków jako głównego celu. Taka rewolucja wywołuje duży niepokój wśród ludzi zarządzających firmami, którzy nie wiedzą jak to nowe podejście wpłynie na ich organizację. W skrócie: czy firma przetrwa i będzie dalej zdolna do rozwoju. Niepokój ten, mimo że zrozumiały, w naszej opinii jest niepotrzebny... Czytaj dalej
Zrównoważona transformacja niesie szereg wyzwań dla każdej branży w tym również dla sektora spożywczego. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z zagrożeń wynikających ze zmian klimatu i postępującej w wielu obszarach degradacji środowiska. Rozumiemy konieczność ujawniania informacji na temat ryzyka i szans w kwestiach społecznych i środowiskowych, które wynikają z prowadzonej przez nas działalności. Raportowanie wskaźników ESG stanie się dla nas obowiązkiem już w 2026 r. Jednak ESG jest istotne nie tylko ze względu na obowiązki prawne. Czytaj dalej
Rynek suplementów diety jest dziś wart prawie 8 miliardów złotych. Jak zatem przebić się w gąszczu firm oferujących produkty za kilkanaście złotych, które dostępne są nie tylko w aptekach, ale na każdej stacji benzynowej czy supermarkecie? Zwłaszcza oferując produkty premium, które kosztują znacznie więcej? Odpowiedź zna Health Labs Care - polska marka, która wzniosła się na wyżyny wśród start-upów i konsekwentnie zwiększa swoją sprzedaż. Czytaj dalej.
Raport PwC: Stan rynku mięsa w Polsce w 2023 roku
Raport Strategy& stanowi obszerne i kompletne podsumowanie aktualnej kondycji branży mięsnej w Polsce oraz prezentuje prawdopodobne scenariusze rozwoju tego rynku w latach 2024-2027.
Raport PwC: Black Friday i przedświąteczne wyprzedaże
Inflacja i rosnące ceny energii wpływające na wzrost cen produktów to główne czynniki, które oddziaływują na decyzje zakupowe konsumentów w Europie Zachodniej podczas tegorocznego Black Friday i Cyber Monday. Jedynie co piąty klient deklaruje, że powyższe sytuacje nie zmieniły jego planów zakupowych, a impulsywne wydatki, zastępowane są przemyślanymi transakcjami.
Raport PwC: Chmura w biznesie, liderzy widzą wartość
Po raz drugi w Polsce i po raz pierwszy w Europie Środkowo -Wschodniej przeprowadziliśmy badanie, którego celem jest zbadanie dojrzałości chmurowej. Raport pokazuje nie tylko jak przebiega transformacja chmurowa w Polsce, ale również pokazuje ją na tle Europy Środkowo-Wschodniej. Tam gdzie było to istotne dane zostały również porównane do rynku amerykańskiego, bardziej dojrzałego chmurowo.
Rekomendacje dla CFO, czyli jak zbudować nowoczesną funkcję podatkową
Jak wygląda obecnie zarządzanie funkcją podatkową w Polsce, z jakimi wyzwaniami mierzą się CFO i co planują w najbliższym czasie?
Niniejszy raport podsumowujący przeprowadzone badanie wśród CFOs grupy polskich przedsiębiorstw jest próbą odpowiedzi na te pytania. Mamy nadzieję, że obserwacje przedstawione w raporcie zainspirują Państwa do wprowadzenia zmian w obszarze funkcji podatkowej w celu zwiększenia jej efektywności i dojrzałości.
Raport Strategy&: Inwestycje w technologie: jak osiągnąć maksymalne zwroty?
Aby zweryfikować na ile faktycznie transformacje technologiczne przynoszą satysfakcjonujące zwroty oraz sprawdzić, co stoi za poziomem zwrotu z inwestycji w technologię, Strategy& Polska przeprowadziło badanie, w formie ankiety online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w okresie od lutego do marca 2023 r. wśród 90 kluczowych przedstawicieli spółek z sektora handlowego i FMCG, prowadzących działalność w Polsce.
Webinarium: Kredyt ekologiczny. Jak pozyskać dotację na inwestycje w obszarze efektywności energetycznej?
13 czerwca br. ruszy jedyny w tym roku nabór wniosków w ramach konkursu Kredyt ekologiczny z Programu FENG. Termin składania wniosków mija 17 sierpnia.
W ramach programu dofinansowywane będą inwestycje dotyczące zwiększenia energooszczędności procesów w przedsiębiorstwie polegające m.in. na modernizacji linii technologicznych oraz budynków i budowli, w tym budowie i modernizacji istniejącej instalacji OZE.
Raport Strategy&: Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027
Polski rynek e-commerce w latach 2020-2021 charakteryzowała duża niepewność oraz okresowe zamykanie placówek stacjonarnych na skutek pandemii COVID-19, co przełożyło się na znaczące przyspieszenie tempa wzrostu rynku e-commerce. Lata 2022-2023 to natomiast okres mierzenia się z galopującą inflacją, słabnącym popytem konsumenckim, skutkami rosyjskiej inwazji na Ukrainę i wzrostem napięć na arenie międzynarodowej. Wszystkie te czynniki sprawiają, że czasy przewidywalności z drugiej dekady XXI wieku szybko do nas nie wrócą, a trwalszą normą biznesową stanie się operowanie w warunkach dużej zmienności i niepewności.
Raport Strategy&: Skromniej i mniej, czyli życie polskiego konsumenta. Transformacja konsumentów w Polsce – 2022
Badanie Strategy&: skromniej i mniej, czyli życie polskiego konsumenta jest próbą odpowiedzi na pytanie co miało największy wpływ na postawy i zachowania zakupowe Polaków. Dodatkowo pokazuje także perspektywę polskiego społeczeństwa i zmiany jego zachowań w kontekście badania przeprowadzonego w 2020 roku, zaraz po wybuchu pandemii COVID.
Komisja Europejska ogłosiła przesunięcie stosowania rozporządzenia w sprawie wylesiania o 12 miesięcy. Nowy termin to 30 grudnia 2025 r.! Zobacz nagranie z webinarium.
Obejrzyj nagranie z webinarium i poznaj nowe standardy SENT w monitorowaniu zagranicznych przewoźników towarów w Polsce.
02.10.2024 r., godz. 9:30-13:00 | budynek Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (spinPLACE), ul. Bankowa 5, 40-007 Katowice, sala konferencyjna A i B.
23.10.2024 r. | Wykorzystaj dane, sztuczną inteligencję i automatyzację, aby uwolnić potencjał hiperpersonalizacji w obsłudze klienta.
Unijna strategia Zielonego Ładu oraz ambicje dotyczące redukcji emisji gazów w krajach członkowskich dotyczą wszystkich polskich przedsiębiorców z uwagi na członkostwo Polski w Unii Europejskiej. Wyzwanie może stać się szansą na uzyskanie przewagi konkurencyjnej i przyspieszenie tempa zmian, jeśli zostanie uwzględniona...
ESG to nie jest tylko kwestia regulacji. Konsumenci coraz bardziej doceniają zrównoważony rozwój i są gotowi za niego zapłacić.
80% towarów będących przedmiotem handlu przechodzi przez globalne łańcuchy dostaw. To duża liczba. Wynika z tego, że przy odpowiednim zarządzaniu łańcuchy dostaw mogą stać się jedną z najważniejszych dźwigni dla firm, pomagając im wywierać pozytywny wpływ na świat.
Ochrona danych osobowych i prywatności realizowana w ramach ESG to relatywnie nowe zagadnienie, niemniej szczególnie ważne z uwagi na coraz liczniejsze obowiązki regulacyjne w tym obszarze oraz rosnącą świadomość konsumentów i użytkowników końcowych dotyczącą przetwarzania ich danych osobowych.
Czy biznes może wspierać bioróżnoroność? Eksperci PwC opowiadają o polityce UE dotyczącej bioróżnorodności oraz wybranych dobrych praktykach.
Dyrektywa CSRD - kogo obejmą nadchodzące zasady raportowania? Jakie informacje należy przygotować i przeanalizować? A przede wszystkim, kogo obejmą nadchodzące zmiany?
Do czego przyczyni się wprowadzenie transparentności wynagrodzeń? Zapoznaj się z naszymi predykcjami HR na 2023 rok.
Czym jest greenwashing oraz jak mu przeciwdziałać? Co można zrobić, aby zminimalizować ryzyko naruszenia przepisów konsumenckich? Dowiedz się od ekspertów PwC.